Χ.Σταϊκούρας αλλάζει το τροπάρι για τα Τέμπη: «Δεν βάζω το χέρι μου στην φωτιά για το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας»

77

Εμφανιζόμενος την τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτήθηκε για το αν βάζει το χέρι του στην φωτιά ότι δεν διακινούνται παράνομα φορτία στα τρένα και η απάντηση ήταν σοκαριστική: «Μα ποιος μπορεί να το βάλει;».

Η απάντηση αυτή εκτός ότι αποδεικνύει το γεγονός πως το ελληνικό κράτος δεν έχει ιδέα τι συμβαίνει στους ελληνικούς σιδηρόδρομους και κατ’ επέκταση και σε άλλους τομείς, δείχνει και ότι θα συνεχίσει να συμβαίνει αυτό.

«Άρα σήμερα που μιλάμε δεν μπορείτε να βάλετε το χέρι σας στη φωτιά ότι δεν διακινούνται παράνομα φορτία στα τρένα;», ρωτήθηκε.

«Μα ποιός μπορεί να το βάλει; Ειδικά από τη στιγμή που διενεργείται μία ανάκριση;».

Θεαματική «στροφή» από μία κυβέρνηση που ισχυρίζονταν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία «δεν μετέφερε κάτι παράνομο» και τώρα περνάει στο «δεν ξέρουμε τι μετέφερε».

Λίγες ημέρες μετά το έγκλημα των Τεμπών όμως, η κυβέρνηση διαβεβαίωνε τον κόσμο ότι η έκρηξη προήλθε από… λάδια μηχανής.

Πάντως, η απάντηση του υπουργού δείχνει και γιατί τόσα χρόνια καθυστερεί η εγκατάσταση του συστήματος τηλεδιοίκησης.

«Ως πολίτης πρέπει να το ξέρω εάν στα τρένα φορτώνεται όποιος θέλει ό,τι θέλει χωρίς κανένα έλεγχο», ρώτησε ένας εκ των παρουσιαστών τον Υπουργό:

«Στις γιορτές ταξίδεψαν 60χιλ. συμπατριώτες μας με το τρένο. Πράγματι υπάρχουν πολλά προβλήματα» ήταν η απάντηση του υπουργού και όπως συνηθίζεται «κατέφυγε. στην Δικαιοσύνη.

«Ο πρωθυπουργός βγήκε και με την παρρησία που τον διακρίνει μίλησε ακριβώς για τον ρόλο της Δικαιοσύνης, ότι δηλαδή θα πρέπει να αναμένουμε τη Δικαιοσύνη».

Σε ερώτηση για το αν ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος συνομιλεί με την Hellenic Train, απάντησε καταφατικά, έχοντας κοινό σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών.

«Ευθύνη του υπουργείου Υποδομών υπάρχει στον ΕΔΟΣΑΑΜ, όπου όχι μόνο βοηθούμε τη διερεύνηση, αλλά δίνουμε και περισσοτέρους πόρους. Σε ό,τι αφορά στην Hellenic Train, δεν υπάρχει κάποια διαφορετική διατύπωση από αυτήν που έχει κατατεθεί δημόσια. Εάν αποδειχθούν ευθύνες της, θα πληρώσει ποινικά. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο.

Το μόνο που υπάρχει είναι η δημόσια τοποθέτησή τους 3 Μαρτίου του 2023 στην κοινοβουλευτική ερώτηση στη Βουλή».

Εδώ αξίζει να αναφερθεί η σημερινή ανακοίνωση της εταιρείας:

«Με γνώμονα την πλήρη διαλεύκανση της τραγωδίας στα Τέμπη, η Hellenic Train επαναλαμβάνει τη σταθερή της δέσμευση για συνεργασία, από την πρώτη στιγμή, παρέχοντας όλα τα διαθέσιμα στοιχεία, με απόλυτη διαφάνεια και υπευθυνότητα σε κάθε αρμόδια αρχή.

Με σεβασμό στο αίτημα των οικογενειών των θυμάτων και της κοινωνίας για την αλήθεια, η εταιρεία συνεχίζει να συμβάλλει ενεργά στη διερεύνηση της υπόθεσης.

Η εταιρεία έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα.

Το θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63501 έχει ήδη διευκρινιστεί, στο πλαίσιο της Ερώτησης 2506/03.03.2023, που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων.

Τι μετέφερε η αμαξοστοιχία; Η σύνθεσή της περιλάμβανε 13 βαγόνια, εκ των οποίων:

Τα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, μετέφεραν πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες).

Τα υπόλοιπα δέκα περιείχαν εμπορευματοκιβώτια με:

Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
•Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι)

Σύμφωνα με τα τηρούμενα αρχεία της εταιρείας μας και κατά δήλωση του πελάτη/διαμεταφορέα, το περιεχόμενο των σφραγισμένων εμπορευματοκιβωτίων, όπως προβλέπεται από τους εθνικούς και διεθνείς κανονισμούς για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων, έχει αποτυπωθεί λεπτομερώς στο φύλλο σύνθεσης και έχει τεθεί στη διάθεση των αρχών

Η Hellenic Train θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές, με διαφάνεια και υπευθυνότητα.».

Με λίγα λόγια η εταιρεία επιμένει πως η εμπορική αμαξοστοιχία δεν μετέφερε τίποτα παράνομο…

Ως προς το τι βήματα έχουν γίνει για την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών, ο Χ.Σταϊκούρας επεσήμανε ότι στο δίκτυο ενσωματώθηκαν τεχνολογικά συστήματα.

«Διαρκώς ενισχύουμε το σύστημα. Απόλυτη ασφάλεια στις μεταφορές δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Στην Ουαλία 21 Οκτωβρίου του 2024 που λειτουργούσαν τα τεχνολογικά συστήματα έγινε σύγκρουση. Στο Στρασβούργο πριν λίγες εβδομάδες έγινε σύγκρουση. Θέλω να πω, υπάρχει πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας».

Τέλος, υπογράμμισε πως υπάρχει σχέδιο δράσης που έχει συμφωνηθεί με την Ευρώπη, με την Κομισιόν να κάνει λόγο για «ικανοποιητική πρόοδο».

«Ψηφίσαμε τον Δεκέμβριο την αναδιοργάνωση των οργανισμών με έναν ειδικό ενιαίο δημόσιο φορέα. Έχουμε εξασφαλίσει για πρώτη φορά τις τελευταίες δεκαετίες χρηματοδότηση 1,2 δισ. για καλύτερες υποδομές», όπως είπε, ενώ σε ερώτηση για το αν σκέφτηκε να παραιτηθεί, δήλωσε:

«Γιατί, έχω πράξει κάτι το οποίο δεν είναι προς τη σωστή κατεύθυνση σε ό,τι αφορά στην ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών; Αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση το καλοκαίρι του 2023 κι εφαρμόζουμε ένα σχέδιο συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Ενημερώνουμε το ελληνικό Κοινοβούλιο κάθε 6 μήνες και υπάρχουν θετικά σχόλια συναδέλφων της Αντιπολίτευσης από όλα τα κόμματα για την προσπάθεια που καταβάλλουμε το τελευταίο 1,5 έτος παρά τις δυσκολίες που πράγματι υφίστανται και είναι διαχρονικές».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας