![[367657] ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ ΑΠΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)](https://iskra.gr/wp-content/uploads/2025/10/0-1-163.jpg)
Καμία ανταπόκριση στις προσδοκίες των καταναλωτών δεν έχει η εφαρμογή του μέτρου της προσωρινής μείωσης τιμών κατά 8% σε περισσότερους από 2.000 κωδικούς προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, την οποία ανακοίνωσε «μετά Βαϊων και Κλάδων» η κυβέρνηση ως βασικό «όχημα» για ανάσχεση της ακρίβειας.
Υπενθυμίζεται πως η εφαρμογή του μέτρου ξεκίνησε επισήμως την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου, με το υπουργείο Ανάπτυξης να δημοσιοποιεί λίστα με 2.180 κωδικούς.
Σημειώνεται πως πρόκειται εθελοντική πρωτοβουλία για μείωση τιμών σε επιλεγμένους κωδικούς από τις εταιρείες λιανικού εμπορίου και τις προμηθευτικές επιχειρήσεις, ενώ από τη μεριά της η Ένωση Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας είχε φροντίσει να μετριάσει τις προσδοκίες αναφορικά με το πραγματικό εύρος των προϊόντων που θα υφίσταντο μειώσεις, αναφέροντας μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της:
«Η λίστα που δημοσιοποίησε το υπουργείο Ανάπτυξης, αφορά συνολικά τους κωδικούς στους οποίους θα εφαρμοστεί μείωση τιμής σε όλα τα σούπερ μάρκετ της χώρας και σε αυτούς περιλαμβάνονται τόσο επώνυμα προϊόντα, όσο και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτει η κάθε αλυσίδα. Το παραπάνω σημαίνει με άλλα λόγια ότι σε κάθε αλυσίδα οι καταναλωτές θα βρίσκουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μειωμένη τιμή της αντίστοιχης αλυσίδας και όχι φυσικά άλλων».
Προϊόντα με «μειωμένη τιμή»: Η «προβληματική λίστα» και τα τρικ με τις ετικέτες που είναι ήδη σε προσφορά
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, απογοήτευση προκαλούν και πολλά από τα προϊόντα που εντάσσουν τα σούπερ μάρκετ στη λίστα με τις μειώσεις τιμών, καθώς δεν ανήκουν σε καμιά περίπτωση στα λεγόμενα «πρώτης ανάγκης» για τα νοικοκυριά.
Ειδικότερα, η λίστα περιλαμβάνει προϊόντα όπως:
παγωτά, σκούπες, λάμπες, καβουροδαγκάνες πανέ, κρύο κερί σε ταινίες, κρύο κερί για πρόσωπο και σώμα, αποτριχωτικές ταινίες, πάτοι για γόβες, πάτοι για το μετατάρσιο, αθλητικοί πάτοι, βεγγαλικά τούρτας με σπινθήρες, καρβουνάκια γίγας χρωματιστά και μαύρα, λουμίνια (φυτιλάκια), λιβάνι, μπαλόνια χρυσά, κεράκια για τούρτες γενεθλίων, πινέζες πολύχρωμες, καρφάκια για πίνακα, συνδετήρες πολύχρωμοι, καθαριστικό για ζάντες, ταπετσαρίες και πλαστικά αυτοκινήτου, Bluetooth ακουστικά, χριστουγεννιάτικη χάρτινη τσάντα για ποτά, τσάντα διαφημιστική πολλαπλών χρήσεων μεγάλη.
Σαν να μην έφτανε η έλλειψη βασικών αγαθών, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ορισμένα σούπερ μάρκετ πρόσθεσαν στη λίστα προϊόντα που ήδη διατίθεντο σε προσφορά από τις βιομηχανίες ή ανήκαν στο «καλάθι του νοικοκυριού», χωρίς να ενσωματώνουν την επιπλέον έκπτωση της τάξης του 8% που ανακοινώθηκε μόλις την περασμένη εβδομάδα.
