Απέτυχε παταγωδώς η μεγαλύτερη ναυτική επιχείρηση των ΗΠΑ από τον Β’-Π.Π

1445

Οι Χούθι στοχοποιούν ελληνόκτητα πλοία – Μεγάλοι κερδισμένοι Ρωσία, Κίνα

Η ναυτική επιχείρηση των ΗΠΑ στην Ερυθρά, η οποία είναι η μεγαλύτερη από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο σύμφωνα με τους ίδιους τους Αμερικανούς, απέτυχε παταγωδώς. Οι Χούθι συνεχίζουν να κρατούν όμηρο τη ναυσιπλοΐα.

Το ΝΑΤΟ, αλλά και η Ευρώπη, πρέπει να προβληματιστούν από την αποτελεσματικότητα των Χούθι. Να δούμε και σε τι κατάσταση βρίσκονται τα ΝΑΤΟϊκά Ναυτικά.

Πριν 4 ημέρες το ελληνόκτητο με σημαία Λιβερίας φορτηγό “Tutor” δέχθηκε δύο απανωτές επιθέσεις με μη επανδρωμένα θαλάσσια οχήματα στα πλευρά, καθώς και στην πρύμνη. Ένας ναυτικός σκοτώθηκε, ενώ το πλοίο βυθίστηκε.

Χθες, Κυριακή, οι Χούθι επιτέθηκαν και πάλι στο επίσης ελληνόκτητο φορτηγό Transworld Navigator, το οποίο έπλεε στην Ερυθρά, ομοίως κάνοντας χρήση μη επανδρωμένου θαλάσσιου οχήματος. Ένα δεύτερο πλοίο, που έπλεε στον Ινδικό ωκεανό, το Stolt Sequoia, επλήγη με χρήση πυραύλων κρουζ.

Η CENTCOM ανακοίνωσε πως το Transworld Navigator υπέστη ελαφρές ζημιές και συνέχισε την πλεύση του. Συνολικά οι Χούθις έχουν πλήξει πάνω από 60 πλοία, κάνοντας χρήση πυραύλων και μη επανδρωμένων, ενώ 4 ναυτικοί έχουν σκοτωθεί.

 

 

Επίσης έχουν καταλάβει ένα πλοίο και έχουν βυθίσει 2 από τον περασμένο Νοέμβριο. Από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Γάζα, οι Χούθις έχουν απαγορεύσει τη διέλευση από τα στενά του Μπαμπ ελ Μάνταμπ σε πλοία που εξυπηρετούν το εμπόριο και τον εφοδιασμό του Κατοχικού ψευδοκράτους, σε υποστήριξή των υφισταμένων γενοκτονία Παλαιστινίων. Πολλές χώρες έχουν εκφράσει την υποστήριξή τους στο Μαρτυρικό λαό της Παλαιστίνης, η Υεμένη όμως ανήκει σε μια χούφτα χώρες που δεν περιορίζονται σε λόγια αλλά κάνουν την υποστήριξη πράξη.

Οι ίδιοι έχουν πολλάκις τονίσει πως οι στόχοι τους είναι πλοία που εξυπηρετούν ισραηλινά συμφέροντα ή εφοδιάζουν το κατοχικό ψευδοκράτος. Από τη στιγμή που ξεκίνησε η Αμερικανοβρετανική επιχείριση στην Ερυθρά, με επιθέσεις εναντίον στόχων στην Υεμένη, τα πλοία των δύο χωρών έγιναν επίσης στόχος.

 

Ανυπολόγιστες οι συνέπειες της αποτυχίας των ΗΠΑ στην Ερυθρά

Σταγόνα στον Ωκεανό φαντάζει η επιχείρηση των ΗΠΑ και των συμμάχων τους να διασφαλίσουν την “σταθερότητα” στην περιοχή και την ασφάλεια των πλοίων που εφοδιάζουν το γενοκτονικό καθεστώς του “Ισραήλ”.

Τα πολεμικά πλοία έχουν επιφορτιστεί με την προστασία μιας ακτογραμμής 1200 μιλιών, η οποία εκτείνεται εντός και εκτός της διώρυγας του Σουέζ, που σαν “τζίρο” έχει 1 τρις δολλάρια τον χρόνο στο παγκόσμιο εμπόριο. Από την Ερυθρά Θάλασσα,δε, περνάει το 15% του παγκόσμιου εμπορίου.

Το CBS βρέθηκε στο War Room της επιχείρησης Prosperity Guardian, μιλώντας με τον ανώτατο αξιωματούχο της περιοχής, υποναύαρχο Brad Cooper, διοικητή του 5ου στόλου, ο οποίος διαμηνύει, πως το πολεμικό ναυτικό δεν θα αφήσει την περιοχή υπό την ομηρεία των Χούθι. Δυστυχώς το σύνολο των επιθέσεων, τον διαψεύδουν.

Συνολικά από τον Νοέμβριο, οι Χούθι έχουν εξαπολύσει 100 επιθέσεις και το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ έχει καταστρέψει πάνω από 150 drones. Εντούτοις και όπως προείπαμε, οι επιτυχίες αυτές ήταν σταγόνα στον ωκεανό και δεν σταμάτησαν τις μεγαλύτερες εταιρείες πλοίων containers από το να σταματήσουν την πλεύση διαμέσου της διώρυγας του Σουέζ και αντ’ αυτού να επιλέξουν την πολύ μεγαλύτερη διαδρομή από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, στην Νότια Αφρική.

Αυτή η “παράκαμψη” μεταφράζεται σε έναν μήνα παραπάνω ταξιδίου καθώς και σε 1 εκατομμύριο δολλάρια αξίας καυσίμων. Οι επιπτώσεις δε, κυρίως στις ευρωπαϊκές οικονομίες, σύμφωνα με τον πρόεδρο της αμερικανικής FED, ανυπολόγιστες. 

Τρανή απόδειξη το γεγονός πως οι εταιρείες Tesla και Volvo ανέστειλαν κάποιες από τις ευρωπαϊκές παραγωγές τους, τον Ιανουάριο του 2024, λόγω διακοπών στην εφοδιαστική αλυσίδα τους.

Ο δε Cooper, κάνει λόγο για 40% μείωση της κυκλοφορίας στην διώρυγα του Σουέζ (αναφορές κάνουν λόγο για 65% μείωση σε σχέση με πέρυσι), με τους Χούθι να κάνουν χρήση πάμφθηνων οπλικών συστημάτων, που φέρεται να τους έχει προμηθεύσει το Ιράν, όπως το Drone Samad, με εμβέλεια 1100 μίλια και αντιπλοϊκούς βαλιστικούς πυραύλους εμβέλειας 300 μιλίων.

Μάλιστα κατά τον Cooper, οι Χούθι είναι η μόνη οντότητα μέχρι σήμερα που έχει εκτοξεύσει αντιπλοϊκούς πυραύλους τόσο εναντίον εμπορικών όσο και πολεμικών πλοίων.

Η τελευταία φορά που το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ είχε μια επιχείρηση όπως η τρέχουσα κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα ήταν ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, τόνισε ο αντιναύαρχος Μπραντ Κούπερ.

«Οι Χούθι είναι η πρώτη οντότητα στην ιστορία του κόσμου που χρησιμοποίησε ποτέ βαλλιστικούς πυραύλους κατά πλοίων», πρόσθεσε ο ίδιος.

 

Μεγάλοι κερδισμένοι Ρωσία και Κίνα

Βούτυρο στο ψωμί της Ρωσίας αποτελούν τα παραπάνω, η οποία έχει μονοπωλήσει τις μεταφορές πετρελαίου στην διώρυγα του Σουέζ. Σύμφωνα με την γαλλική εταιρεία Kpler, το 92% του πετρελαίου που διέρχεται από το Σουέζ είναι ρωσικής προελεύσεως, αφού οι Χούθι έχουν υποσχεθεί σε Ρωσία και Κίνα να μην χτυπήσουν τα πλοία που βρίσκονται στον στόλο τους.

Πώς μεταφράζεται αυτό σε δυτικό κόστος ζωής; Οι επιπτώσεις είναι πολύ πιο σοβαρές και περίπλοκες, εφόσον οι δυτικές κυβερνήσεις για να σφίξουν τα πληθωριστικά κόστη από τα εκατομμύρια δολάρια σε καύσιμα και ασφάλειες, καταφεύγουν σε ρυθμιστικές πρακτικές νομισματικής πολιτικής.

Επίσης δεν είναι μόνο η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας που απολαμβάνουν Ρώσοι, αλλά και εν μέρει Κινέζοι. Οι συγκεκριμένοι καταφεύγουν σε ασφαλιστικά συμβόλαια με μη δυτικές εταιρείες, τα οποία φαντάζουν πάμφθηνα συγκρινόμενα με αυτά των δυτικών.

Εν κατακλείδι όλα καταλήγουν στον ίδιο παρονομαστή.

Οι δυτικές χώρες που έχουν επιβάλλει κυρώσεις στην Ρωσία, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και δη οι Ευρωπαϊκές, συνεχίζουν να βλέπουν τα κόστη και τον πληθωρισμό να εκτοξεύονται, ενώ η Ρωσία και η Κίνα, στις οποίες υποτίθεται έχουν επιβληθεί κυρώσεις, να μένουν στο απυρόβλητο, λόγω, φυσικά, των πολιτικών τους επιλογών και της θέσης τους, εν τέλει, στην “σωστή μεριά της ιστορίας”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας