Σκληρές εικόνες έρχονται στο φως από τις κάμερες των ρωσικών drone που αποτύπωσαν ακόμα μία αποτυχημένη επίθεση των ουκρανικών δυνάμεων με ολική καταστροφή των τεθωρακισμένων μεταφοράς και αρμάτων, αποκαλύπτοντας τα τεράστια προβλήματα που προκαλούν σε πολλές περιπτώσεις τα δυτικά συστήματα που δόθηκαν στους Ουκρανούς.
Μάλιστα οι απώλειες είναι μεγάλες όχι μόνο στα δυσαναπλήρωτα υλικά αλλά και στο έμψυχο δυναμικό. Ειδικότερα όπως οι Ουκρανιοί χειριστές και διοικητές των μονάδων αναφέρουν ο συνδυασμός Leopard-2/Bradley -AMX-10RC απέτυχε και πλέον περιμένουν να βασιστούν στα M-1 Abrams/CV-90 που προετοιμάζονται για επιχειρήσεις.
Και αν και σύγχρονα τεθωρακισμένα (σε ορισμένες περιπτώσεις είναι τα καλύτερα δυτικά πρότυπα) οι απώλειες τους είναι τεράστιες καθώς απλά έχουν σχεδιαστεί για αλλού.
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις του διοικητή του τάγματος της 37ης Ταξιαρχίας Πεζικού που επιχειρεί με τα γαλλικά AMX-10RC:
«Ο οπλισμός τους είναι καλός και τα όργανα παρατήρησής τους πολύ καλά. Αλλά δυστυχώς, έχουν ελαφριά πανοπλία, που τα καθιστά ακατάλληλα», εξήγησε ο Ουκρανός αξιωματούχος.
Ο Ουκρανός αξιωματούχος αποκάλυψε ότι υπήρξαν ορισμένες περιπτώσεις όπου μια οβίδα 152 χιλιοστών εξερράγη κοντά στο άρμα μάχης και τρύπησε τη θωράκιση του.
«Ένα βλήμα εξερράγη δίπλα στο όχημα, τα θραύσματα τρύπησαν την θωράκιση και το απόθεμα πυρομαχικών πυροδοτήθηκε», δήλωσε.
«Το πλήρωμα του τεθωρακισμένου δεν πρόλαβε να βγει και σκοτώθηκε».
Γιατί απλά δεν σχεδιάστηκαν ποτέ να επιχειρούν σε τακτικό πεδίο όπου κυριαρχεί το πυροβολικό και πλέον σήμερα και τα drones αλλα για πεδία χαμηλής έντασης όπως το Αφγανιστάν ή χώρες της Δυτικής Αφρικής.
Μάλιστα ορισμένα AMX-10RC είχαν επίσης προβλήματα με τα κιβώτια ταχυτήτων τους κάτι που να σημειώσουμε ίσχυε και για τα δικά μας AMX-10P (τα ερπυστριοφόρα ΤΟΜΑ του ΕΣ που αποσύρθηκαν μετά από 15 χρόνια υπηρεσίας) αλλά και τα άρματα μάχης ΑΜΧ-30 που οδήγησαν τους Κύπριους να τα αναβαθμίσουν στο επίπεδο -Β2 με νέους κινητήρες και κιβώτια μετάδοσης.
Επιπλέον το συγκεκριμένο τεθωρακισμένο δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα τύπου ΝΑΤΟ πυρομαχικά των 105 χλστ. αλλά μόνο τα γαλλικής σχεδίασης με ότι αυτό σημαίνει για την διοικητική μέριμνα.
Τα δε επίσης αναμενόμενα εντός του μήνα Leopard-1A5 λίγα θα προσφέρουν στις επιχειρήσεις όταν έχουν υποστεί τόσες απώλειες τα Leopard-2.
Σε άλλο σημείο ουκρανική επίθεση στην περιοχή της Νοβονταρόβγκα αποτυγχάνει πλήρως πριν καν καταφέρει να εμπλακεί με τις ρωσικές δυνάμεις αφήνοντας πίσω καταστραμμένα 10 τεθωρακισμένα κάθε τύπου τα οποία χτυπήθηκαν το ένα μετά το άλλο από τα αντιαρματικά όπλα, σε μια σκηνή που περιγράφεται σαν “κυνήγι της γαλοπούλας” και αποδεικνύει ακόμα μία φορά τα προβλήματα των δυτικών μέσων στο ουκρανικό πεδίο μάχης σαν μια ακόμα επανάληψη του Β’ ΠΠ.
Έτσι τα ουκρανικά τεθωρακισμένα του 5ου ΣΣ επιχειρούν επίθεση στην περιοχή της Βρεμιέβκα κοντά στην Νοβοντόροβγκα με 10 τεθωρακισμένα κατηγορίας MRAP, άρμα μάχης τύπου Τ-64 τα οποία εμφανίζονται κινούμενα από την κύρια οδό και εκεί σε τελείωσαν όλα.
Το ένα μετά το άλλο δέχονται τα ρωσικά πυρά και καταστρέφονται με απώλειες σχεδόν όλων των επιβαινόντων. Γιατί; Γιατί απλά οι Ρώσοι ξέρουν που να τους περιμένουν λόγω του βάρους των δυτικών αυτών οχημάτων.
Ογκώδη οχήματα που παραχώρησε η Δύση στην Ουκρανία, ή τεθωρακισμένα όπως τα κατηγορίας MRAP των 25-30 τόνων που κινούνται με τροχούς αναγκάζονται να κινηθούν μόνο επί δρόμων για να αντέξει το έδαφος την πίεση του βάρους που σημαίνει ότι οι Ρώσοι ξέρουν που να τους στήσουν ενέδρες!
Αν και το ουκρανικό έδαφος είναι εντελώς επίπεδο και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάθε πλευρά για επίθεση κατά κάποιας περιοχής εντούτοις τα δυτικά τεθωρακισμένα δεν μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτό λόγω βάρους και κατανομής επί του εδάφους και οι Ρώσοι δεν αφήνουν τίποτα ανεκμετάλλευτο.