Υποβρύχιο Titan-Αποκαλύψεις για τον δημιουργό του–«Ένα πραγματικό αρπακτικό ζάμπλουτων»

21219

Θα έκανε τα πάντα προκειμένου να πείσει τους επίδοξους πελάτες του να επιβιβαστούν στο υποβρύχιό του

O Stockton Rush ήταν ένας από τους 5 επιβαίνοντες του υποβρυχίου Titan, οι οποίοι βρήκαν τραγικό θάνατο καθώς το βαθυσκάφος με προορισμό το ναυάγιο του Τιτανικού καταστράφηκε στα βάθη του Ατλαντικού.

Ο Rush ήταν όμως και ο Διευθύνων Σύμβουλος της OceanGate, της εταιρείας στην οποία ανήκε το υποβρύχιο. Σήμερα αρκετοί άνθρωποι του χώρου περιγράφουν τον Rush ως ένα «αρπακτικό ζάμπλουτων».

«Μπορούσε ακόμη και να πείσει κάποιον που ήξερε και κατανοούσε τους κινδύνους… ήταν πραγματικά ένα αρπακτικό» δήλωσε στην εφημερίδα Daily Mail, o Patrick Lahey, πρόεδρος των υποβρυχίων Triton.

Ο CEO της OceanGate Stockton Rush

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιμονής του Rush η περίπτωση του χρηματοοικονομικού συμβούλου Jay Bloom o οποίος επέστρεψε τα εισιτήρια για εκείνον και τον γιο του, φοβούμενος πως δεν θα επιβιώσουν από το ταξίδι.

Μιλώντας στο NewsNation, ο Bloom είπε ότι οι ανησυχίες του αυξήθηκαν όταν ο Rush πέταξε στο Λας Βέγκας με ένα «πειραματικό αεροπλάνο» προκειμένου να τον πείσει για το ταξίδι με το υποβρύχιο.

«Είπε ότι πετούσε μέσα σε ένα διθέσιο πειραματικό αεροπλάνο που κατασκεύασε, ​​οπότε ερχόταν στο Λας Βέγκας με ένα πειραματικό αεροπλάνο που έφτιαξε για να με πάει με ένα πειραματικό υποβρύχιο στον βυθό του Ατλαντικού ωκεανού» ανέφερε ο Bloom.

«Είναι κάπως σουρεαλιστικό. Κάθε φορά βλέπω μια φωτογραφία των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους σε αυτό το τραγικό γεγονός. Κοιτάω τη φωτογραφία του πατέρα και του γιου που αντικατέστησαν τον γιο μου και τον εαυτό μου και σκέφτομαι πόσο εύκολα αλλά για τη χάρη του Θεού θα μπορούσε να ήταν η φωτογραφία μας στις ειδήσεις. Όταν ο Stockton με πλησίασε για πρώτη φορά με την ιδέα, ακουγόταν πολύ σέξι, πολύ συναρπαστικό», είπε χαρακτηριστικά.

Εξήγησε πως ο γιος του είναι μεγάλος θαυμαστής του Τιτανικού, «οπότε σκέφτηκα ότι θα ήταν υπέροχο να κάνουμε κάτι μαζί. Η γοητεία της πρότασης ήταν τόσο συναρπαστική».

Οι ανησυχίες και οι φόβοι σχετικά με το ταξίδι άρχισαν να ανακύπτουν όταν ο γιος του Bloom μίλησε σχετικά με αυτό στους φίλους του.

«Εξέφρασαν ανησυχίες για το σκάφος, τη θαλάσσια ζωή και ορισμένα από τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του υποβρυχίου» είπε ο Bloom.

Η αμερικανική ακτοφυλακή διερευνά επί του παρόντος την αιτία της ενδόρρηξης του υποβρυχίου Titan και δεν έχει αποκλείσει την εύρεση ανθρώπινων λειψάνων ενώ άφησε να εννοηθεί ότι η έρευνα θα μπορούσε να οδηγήσει σε ποινικές διώξεις.

Τι είναι η ενδόρρηξη που υπέστη το υποβρύχιο;

Ο επίκουρος καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών στο Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας Eric Fusil υποθέτει ότι η έκρηξη συνέβη πραγματικά την πρώτη μέρα της κατάδυσης, αλλά ίσως όχι ακριβώς την ίδια στιγμή που χάθηκε η επικοινωνία με το μητρικό πλοίο.

Όπως εξηγεί στο The Conversation, η έκρηξη πρέπει να οφείλεται στα υλικά που ήταν κατασκευασμένο το σκάφος.

Συγκεκριμένα, τα περισσότερα, αν όχι όλα, υποβρύχια που επιχειρούν σε βάθος διαθέτουν ένα δοχείο πίεσης κατασκευασμένο από ένα μόνο μεταλλικό υλικό με υψηλό όριο διαρροής.

Σημειώνεται ότι το όριο διαρροής είναι συνήθως η μέγιστη τάση που επιτρέπεται να παραλάβει μια κατασκευή, διότι πέρα από αυτό υπάρχει μόνιμη παραμόρφωση.

Εάν πρόκειται για μικρά βάθη, κάτω των 300 μέτρων, τότε το δοχείο πίεσης είναι συνήθως κατασκευασμένο από χάλυβα, αλλά εάν είναι για μεγαλύτερα βάθη τότε το δοχείο είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο.

Ένα δοχείο πίεσης από τιτάνιο ή χοντρό χάλυβα έχει συνήθως σφαιρικό σχήμα που μπορεί να αντέξει τις πιέσεις σύνθλιψης που σίγουρα υπάρχουν στα 3.800 μέτρα που βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού.

Τι πήγε λάθος με το Titan;

Το δοχείο πίεσης του βαθυσκάφους Titan κατασκευάστηκε από συνδυασμό τιτανίου και σύνθετο ανθρακόνημα.

«Αυτό είναι κάπως ασυνήθιστο από την άποψη της δομικής μηχανικής» εξηγεί ο Eric Fusil, «καθώς, σε ένα πλαίσιο μεγάλης κατάδυσης, το τιτάνιο και οι ίνες άνθρακα είναι υλικά με πολύ διαφορετικές ιδιότητες».

«Το τιτάνιο είναι ελαστικό και μπορεί να προσαρμοστεί σε μεγάλο εύρος πιέσεων χωρίς να παραμένει μόνιμα καταπονημένο μετά την επιστροφή στην ατμοσφαιρική πίεση. Συρρικνώνεται για να προσαρμοστεί στις δυνάμεις πίεσης και επεκτείνεται ξανά καθώς αυτές οι δυνάμεις μειώνονται» αναφέρει και εξηγεί πως ένα σύνθετο υλικό από ανθρακονήματα, είναι πολύ πιο άκαμπτο και δεν έχει το ίδιο είδος ελαστικότητας.

Αν και σύμφωνα με τον ειδικό, μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το τι συνέβη με τον συνδυασμό αυτών των δύο τεχνολογιών, που συμπεριφέρονται διαφορετικά υπό πίεση, ωστόσο, «αυτό που μπορούμε να πούμε σχεδόν σίγουρα είναι ότι θα υπήρχε κάποιο είδος απώλειας ακεραιότητας λόγω των διαφορών μεταξύ αυτών των υλικών. Ένα σύνθετο υλικό θα μπορούσε ενδεχομένως να υποφέρει από «αποκόλληση», η οποία οδηγεί σε διαχωρισμό των στρωμάτων του οπλισμού».

Αυτό στη συνέχεια, αναφέρει ο Eric Fusil, θα είχε δημιουργήσει ένα ελάττωμα που προκάλεσε μια στιγμιαία ενδόρρηξη λόγω της υποβρύχιας πίεσης. «Μέσα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο, το σκάφος -που πιεζόταν κάτω από το βάρος μιας στήλης ύδατος 3.800 μέτρων- θα είχε τσαλακωθεί αμέσως από όλες τις πλευρές. Έτσι έγινε η ενδόρρηξη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας