Έμεινε η φιέστα του «γερμανόφιλου» Μητσοτάκη: Στη Βουλγαρία το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

748
Έμεινε η φιέστα του «γερμανόφιλου» Μητσοτάκη

Ηταν περίπου στα μέσα Δεκεμβρίου του 2020 όταν η γερμανική εταιρία Next.e.Go Mobile SE ανακοίνωνε τα σχέδιά της για την παραγωγή ενός μηδενικών ρύπων οχήματος πόλης στη χώρα μας.

Τότε έγινε μια μεγαλειώδης φιέστα με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακοινώνει ότι η επένδυση της Γερμανικής Next e.GO θα φέρει στην Ελλάδα πάνω από 100 εκατ. ευρώ, 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 5.500 έμμεσες και παραγωγική δυναμικότητα έως και 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως. 

Πόσα πρωτοσέλιδα γράφτηκαν για το «ελληνικό» αυτοκίνητο, πόσες βαρύγδουπες δηλώσεις από τα κυβερνητικά στελέχη… Και όμως μετά από λίγους μήνες ξαφνικά το θέμα ξεχάστηκε.

Ο λόγος είναι ότι οι Γερμανοί αποφάσισαν να γίνουν πιο συγκεκριμένοι αναφορικά με το ηλεκτρονικό αυτοκίνητο που θα κατασκευάσουν σε εργοστάσιο της Γερμανίας (αρχικά).

Αυτό που μάθαμε τότε είναι ότι τα εισαγωγικά που βάζαμε στη λέξη «ελληνικό» δικαιολογούνται όχι μόνο από το γεγονός ότι το εν λόγω αυτοκίνητο δεν είναι σχεδιασμένο από Έλληνες και δεν θα παράγεται από ελληνική εταιρία, αλλά και από το ότι η παραγωγή του θα μοιραστεί από τη Next.e.Go σε διάφορες εγκαταστάσεις – κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την πατρίδα Γερμανία και την Ελλάδα, το e.GO Life θα παράγεται και αλλού, στα λεγόμενα micro factories – μια ιδέα που φαίνεται να υιοθετείται και από άλλους μικρούς ή ανερχόμενους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων όπως η βρετανική ARRIVAL.

Φαίνεται λοιπόν ότι μέρος της παραγωγής θα πραγματοποιείται στη Βουλγαρία, όπου από το 2023 θα κατασκευάζονται 40.000 οχήματα ετησίως. Ενώ στην Ελλάδα, κατά πάσαν πιθανότητα στην Καβάλα ή στη Θεσσαλονίκη ή στον Βόλο (οριστική απόφαση δεν έχει ακόμα ληφθεί), η αρχή θα γίνει το 2024 με ένα εργοστάσιο μικρών διαστάσεων κόστους 25 εκατομμυρίων ευρώ, από το οποίο σε πρώτη φάση θα βγαίνουν 2.000 αυτοκίνητα το χρόνο. 

Δηλαδή στην Ελλάδα θα έχουμε μόνο ένα μικρό εργοστάσιο το οποίο θα παράγει μόλις 2.000 αυτοκίνητα, την ώρα που το μεγάλο εργοστάσιο θα βρίσκεται στη Βουλγαρία και θα παράγει 40.000 οχήματα, τεράστια η διαφορά! 

Και φυσικά όλο αυτό… αν όλα πάνε καλά. 

Κάτι που φυσικά πέρασε στα ψηλά, αλλά το επανάφερε στην επικαιρότητα ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κύρτσος λίγες ώρες πριν διαγραφεί από το κόμμα.

«Άλλη μία επενδυτική… επιτυχία. Το «ελληνικό» ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έμεινε στις κυβερνητικές ανακοινώσεις. Αντίθετα η μεγάλη επένδυση της Τουρκίας προχωράει. Θα αρχίσει να εξάγει το made in Turkey ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο εντός του 2022. Μένουμε πίσω σε κρίσιμα θέματα», έγραψε συγκεκριμένα ο Γ.Κύρτσος.

Μια αλήθεια που ενόχλησε αρκετά το Μαξίμου, το οποίο έχει επενδύσει πολλά στο αφήγημα περί «νέων επενδύσεων» στην Ελλάδα.

Την ίδια ώρα τι κάνει η Τουρκία 

Πριν από λίγο καιρό η κοινοπραξία TOGG που κατασκευάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Τουρκίας ξεκίνησε τις δοκιμές εξέλιξής του – λίγους μήνες πριν το εμπορικό του ντεμπούτο, μέσα στο 2022.

Οι δοκιμές στην πίστα του πρώτου αυτοκινήτου που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής της TOGG αφορούσαν αρχικά στη συλλογή δεδομένων για την επιτάχυνσή του. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία, θα συνεχιστούν και σε άλλες επίσημες εγκαταστάσεις για την εξέλιξη του αμαξώματος στο δρόμο, και για τις δοκιμασίες ανθεκτικότητας, αεροδυναμικής και ηχομόνωσης.

Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες, το πρώτο ηλεκτρικό SUV που μόλις ξεκίνησε δοκιμές στη γειτονική χώρα θα έχει εκδόσεις 200 ή 400 ίππων, που θα σημειώνουν την επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,6 και 4,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου των αμιγώς ηλεκτρικών TOGG θα προμηθεύει η εταιρεία Farasis. Η αυτονομία τους θα κυμαίνεται μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων, ενώ η δυνατότητα ταχείας φόρτισης θα αντλεί το 80% της ενέργειάς τους σε λιγότερα από 30 λεπτά.

Μετά την ίδρυσή της TOGG τον Ιούνιο του 2018, το Δεκέμβριο του 2019 ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρουσίασε αυτοπροσώπως τα πρώτα δύο πρωτότυπα της εταιρείας, ένα SUV και ένα Sedan, αμιγώς ηλεκτρικά και στο μέγεθος της κατηγορίας C.

Η τουρκική κοινοπραξία, της οποίας επικεφαλής είναι ο πρώην διοικητικός της Bosch Mehmet Gurcan Karakas, μετά από τα δύο παραπάνω αυτοκίνητα σκοπεύει -μέχρι το 2030- να παρουσιάσει και τρία ακόμα: ένα hatchback της κατηγορίας C, ένα B-SUV και ένα B-MPV.

Τέλος, θυμίζουμε ότι νωρίς το 2022 θα ολοκληρωθεί και η κατασκευή του εργοστασίου της κοινοπραξίας, όπου θα συστεγάζονται τα τμήματα σχεδιασμού, μηχανολογίας και παραγωγής. Η κατασκευή του εργοστασίου ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2020, σε περιοχή 1,2 τετραγωνικών χιλιομέτρων στην περιοχή του Gemlik, στη βορειοδυτική επαρχία της Bursa.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας