Η ΠΝΟ ανακοίνωσε τη λήξη της απεργίας στα πλοία σήμερα τα μεσάνυχτα μετά από συνάντηση που είχε με τον φορέα των εργοδοτών
Μετά από δύο συνεχόμενες 48ωρες απεργίες η ΠΝΟ αποφάσισε την αναστολή των κινητοποιήσεων, καθώς όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της «δεν μας βρίσκει απόλυτα ικανοποιημένους το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με την Εργοδοτική πλευρά και η επίτευξη αυξήσεων συνολικά της τάξεως του 3%, πλην όμως, σταθμίζοντας την όλη κατάσταση, πιστεύουμε ότι είναι μία αποδεκτή λύση».
Οι ναυτεργάτες σε πρωινή τους ανακοίνωση ανέφεραν ότι «δεν έλαβαν καμία αύξηση για τα έτη 2020 και 2021, (τελευταία αύξηση 2% το 2019), ενώ η πλευρά των εργοδοτών αρνήθηκε να συζητήσει ουσιαστικά τις θέσεις μας και αντιπρότεινε «αυξήσεις» του 0% για το 2020 και 1% για το 2021 και μάλιστα χωρίς αναδρομικότητα». Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας επανήλθε με νέα πρόταση για αύξηση 3% στη ΣΣΕ για το 2022, την οποία αποδέχθηκε το ΔΣ της Ομοσπονδίας και αποφάσισε τη λήξη της απεργίας.
Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης η ΠΝΟ εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση, με την οποία έκανε γνωστή τη λήξη της απεργίας:
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε σήμερα προκειμένου να εξετάσει και να εκτιμήσει την όλη κατάσταση από τις δύο συνεχόμενες 48ωρες απεργιακές της κινητοποιήσεις με σκοπό και στόχο αφενός μεν την ανανέωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και αφετέρου την επίλυση σειράς οξυμένων προβλημάτων του κλάδου, όπως οι οργανικές συνθέσεις, η προστασία των ανέργων ναυτικών, ο επαναπατρισμός των συναδέλφων μας, τα οξυμένα προβλήματα στο ΚΕΣΕΝ, στο ΓΕΝΕ, στα ΣΩΣΤΙΚΑ, στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, στα ΜΗΤΡΩΑ, αλλά και τα κοινωνικοασφαλιστικά μας δικαιώματα, το φορολογικό και η κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων, αποφάσισε τα ακόλουθα:
Πρώτα απ’ όλα θεωρεί κύρια υποχρέωσή της να ευχαριστήσει τα πληρώματα των πλοίων και όλους τους Ναυτεργάτες, οι οποίοι μαζικά, αγωνιστικά και δυναμικά ύψωσαν το ανάστημα τους, συσπειρωμένοι γύρω από την Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας για την επιτυχία της απεργιακής μας κινητοποίησης και επιβεβαίωσαν περίτρανα με τη στάση τους ότι δεν περνάνε οι όποιες μεθοδεύσεις και απειλές από όπου και αν προέρχονται.
Και ναι μεν, δεν μας βρίσκει απόλυτα ικανοποιημένους το τελικό αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων με την Εργοδοτική πλευρά και η επίτευξη αυξήσεων συνολικά της τάξεως του 3%, πλην όμως, σταθμίζοντας την όλη κατάσταση, πιστεύουμε ότι είναι μία αποδεκτή λύση.
Ταυτόχρονα, όμως, η Ομοσπονδία μας, εφιστά την προσοχή στην Εργοδοσία και ιδιαίτερα στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και λοιπούς εργοδότες, ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε έστω και την παραμικρή απόκλιση από τα συμφωνηθέντα και την όποια παραβίαση ή καταστρατήγηση εν γένει των όρων των Συλλογικών μας Συμβάσεων και του Νόμου σε ότι αφορά την πιστή εφαρμογή τους, τα όρια και τις ώρες απασχόλησης, την πλήρη και έγκαιρη πληρωμή των δεδουλευμένων αποδοχών μας κοκ.
«Ζητούμε άμεση συνάντηση με τον υπουργό»
Παράλληλα, καλούμε την Κυβέρνηση και ιδιαιτέρα τον αρμόδιο Υπουργό Ναυτιλίας να λάβουν σοβαρά υπόψη τους ότι ΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΔΕΝ ΣΚΥΒΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΚΟΥΦΙΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ και δηλώνουν ότι είναι πανέτοιμοι για νέους αγώνες όπου και όταν χρειασθεί για την υπεράσπιση και διεκδίκηση των δίκαιων και καυτών αιτημάτων τους. Πρέπει να κατανοήσουν οι κυβερνώντες ότι ο Ναυτικός κόσμος δεν ζητά τίποτα νέο, αλλά απλά αγωνίζεται να διασώσει τα όσα του έχουν απομείνει από τα αλλεπάλληλα κτυπήματα και τη διαχρονική αδιαφορία των μέχρι σήμερα Κυβερνήσεων.
Το θέμα του κοινωνικοασφαλιστικού, των μειωμένων συνθέσεων και τα καθαρά εργασιακά μας θέματα όπως η προστασία των ανέργων ναυτικών, ο επαναπατρισμός των συναδέλφων μας, τα οξυμένα προβλήματα στο ΚΕΣΕΝ, στο ΓΕΝΕ, στα ΣΩΣΤΙΚΑ, στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, στα ΜΗΤΡΩΑ, στον ΟΙΚΟ ΝΑΥΤΗ κοκ είναι στην πρώτη γραμμή και απαιτούν άμεσες λύσεις.
ΖΗΤΟΥΜΕ ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ και αναμένουμε ξεκάθαρες λύσεις και τοποθετήσεις από τον κ. Υπουργό, ούτως ώστε, αφού εκτιμηθούν από τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας, να καθορισθεί η περαιτέρω πορεία μας.
Οι δύο συνεχόμενες 48ωρες απεργίες μας ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ και σηματοδοτούν την έναρξη νέων αγώνων. Από τον ίδιο τον κ. Υπουργό και την Κυβέρνηση καθώς και την εργοδοτική πλευρά εξαρτάται η επανέναρξη και η διάρκειά τους.
Τα προβλήματα είναι κατεπείγοντα και ζητούν άμεσες προσεγγίσεις και ουσιαστικές λύσεις.
Παραμένουμε σε επιφυλακή
Η Διοίκηση της Ομοσπονδίας μας έχοντας απόλυτη συναίσθηση της όλης καταστάσεως και σεβόμενη απόλυτα το επιβατηγό κοινό και το κοινωνικό σύνολο, και, επιδεικνύοντας για μια ακόμη φορά ανάλογο θετικό πνεύμα, ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ τη μη περαιτέρω κλιμάκωση της απεργιακής μας κινητοποίησης, η οποία λήγει κανονικά απόψε στις 24.00 μ.
Παραμένουμε όμως, σε πλήρη επιφυλακή και εγρήγορση εν όψει άμεσων και χειροπιαστών λύσεων στα πιο πάνω προβλήματα αποκλειστικής αρμοδιότητας του κ. Υπουργού και της Κυβέρνησης.
Τέλος η Ομοσπονδία μας καλεί τους Ναυτεργάτες, όπου και αν ευρίσκονται, εν ενεργεία και συνταξιούχους, να παραμείνουν συσπειρωμένοι και σε διαρκή ετοιμότητα για να ανταποκριθούν στο κάλεσμα της Ομοσπονδίας μας για νέους αγώνες.
Μέχρι τότε οργανωνόμαστε και προετοιμαζόμαστε για την ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία του αγώνα μας.
Προδοτική απόφαση της ΠΝΟ ενάντια στις διεκδικήσεις
και τα δικαιώματα των Ναυτεργατών
Στην συνάντηση που έγινε σήμερα για την υπογραφή και ανανέωση της ΣΣΕ Ακτοπλοΐας ο ΣΕΕΝ πρότεινε αυξήσεις οι οποίες είναι απαξιωτικές για τους Ναυτεργάτες, των οποίων το εισόδημα έχει δεχθεί συντριπτικό πλήγμα όλα τα τελευταία χρόνια.
Συγκεκριμένα πρότειναν 3ετή ΣΣΕ: 0% για το 2020, 0% για το πρώτο δεκάμηνο του 2021, 1% για το διάστημα Νοέμβρη – Δεκέμβρη 2021, 1% για το πρώτο 7μηνο του 2022 και επιπλέον 1% για το υπόλοιπο τους έτους!
Η υποτιθέμενη βελτιωμένη πρότασή τους κινήθηκε για άλλη μια φορά στην κατεύθυνση να σπρώξουν ψίχουλα στους Ναυτεργάτες απορρίπτοντας κάθε σκέψη περί πραγματικών αυξήσεων που θα καλύψουν το χαμένο Ναυτεργατικό εισόδημα.
Η πρότασή τους αυτή είναι πολύ κάτω και από το επίπεδο του πληθωρισμού, ο οποίος τον Νοέμβρη εκτινάχθηκε στο 4,8 % και αναμένεται να κλείσει τον Δεκέμβρη στο 5,5%, μεσοσταθμικά η προτεινόμενη αύξηση στην βάση 3ετούς ΣΣΕ είναι 0,70%.
Στην διάρκεια της συνάντησης ΠΝΟ – ΣΕΕΝ ο εκπρόσωπος της ΠΕΝΕΝ ανέδειξε τα ναυτεργατικά προβλήματα, τόνισε αναλυτικά τις τεράστιες απώλειες που είχε το ναυτεργατικό εισόδημα 2011-2019 και ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι την διετία 2020 -2021 αυτό συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο αφού η μεγάλη πλειοψηφία των Ναυτεργατών βρέθηκε εκτός εργασίας καθώς το 70% των πλοίων ήταν σε πολύμηνη ακινησία και αποδρομολογημένα.
Όλους αυτούς τους μήνες οι Ναυτεργάτες κλήθηκαν να επιβιώσουν με φτωχοεπιδόματα εξαθλίωσης είτε ήταν σε αναστολή σύμβασης είτε επιδοτούμενοι στο ΓΕΝΕ.
Είναι σαφές ότι οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι στο πλαίσιο του εφοπλιστικού και κυβερνητικού δόγματος περί βιωσιμότητας και ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας η οποία δεν πρέπει να διαταραχθεί με υπερβολικές αυξήσεις…..!!
Οι ανάγκες των Ναυτεργατών, τα προβλήματα και τα δίκαια αιτήματά τους στέλνονται με αυτό τον τρόπο στο καλάθι των σκουπιδιών και προκλητικά επιζητούν (ΣΕΕΝ – ΥΕΝ) την σύνεση, την υπευθυνότητα, τον ρεαλισμό και τελικά την προσαρμογή και την υποταγή των Ναυτεργατών στους εφοπλιστές και στην πολιτική τους!
Σε συνέχεια της ανωτέρω πρότασης υπήρξε πολύωρο όργιο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων με αποτέλεσμα και κατάληξη να εγκαταλειφθεί από οποιαδήποτε αύξηση το διάστημα 2020-2021 και η αύξηση να αφορά μόνο το 2022 η οποία θα είναι 3%.
Από την άλλη κυβέρνηση – ΥΕΝ (με την αποδοχή της πλειοψηφίας της ΠΝΟ) έχουν απορρίψει όλα τα αιτήματα που αφορούν την αντιλαϊκή τους πολιτική και έτσι αυτά παραπέμπονται στο αόριστο και μακρινό μέλλον.
Πρόκειται για μια κατάπτυστη συναίνεση για να μην θιγεί στο ελάχιστο η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική που είναι υπεύθυνη για τα συσσωρευμένα και οξυμένα Ναυτεργατικά προβλήματα.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη σημασία τα βήματα που κάνει όλο το τελευταίο διάστημα η ΠΕΝΕΝ σε μια κατεύθυνση οργάνωσης της πάλης με τον κλάδο και όλους τους Ναυτεργάτες να συγκροτηθεί ένα κέντρο αγώνα με πρωταγωνιστές τους ίδιους τους Ναυτεργάτες και μακριά από την κηδεμονία εφοπλιστών – κυβέρνησης – ΥΕΝ, να παλέψουν έως το τέλος για να δοθούν λύσεις στα ώριμα και δίκαια αιτήματά μας.
Οι Ναυτεργάτες δεν ηττήθηκαν, δεν παραδόθηκαν και δεν υπέκυψαν στην γραμμή εφοπλιστών – κυβέρνησης και των συνδικαλιστικών τους κλακαδόρων, κράτησαν ψηλά την σημαία του αγώνα και οι πρόσφατες απεργιακές μάχες είναι χρήσιμη παρακαταθήκη για τους αγώνες που έχουμε μπροστά μας.
Η χρεοκοπημένη και καταδικασμένη στην συνείδηση των Ναυτεργατών πλειοψηφία και ηγεσία της ΠΝΟ απέδειξε περίτρανα ότι ούτε θέλει ούτε μπορεί να οργανώσει την πάλη των Ναυτεργατών για την επίλυση των Ναυτεργατικών προβλημάτων, είναι απόλυτα συστοιχισμένη στην γραμμή της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των αφεντικών της.
Η ΠΕΝΕΝ βγαίνει ενισχυμένη και δικαιωμένη και διευρύνει τους δεσμούς της με τον κλάδο και τον Ναυτεργατικό κόσμο καθώς η αγωνιστική προσήλωσή της στην διεκδίκηση των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών κερδίζει συνεχώς την αποδοχή και την εμπιστοσύνη τους.
Σε αυτό τον δοκιμασμένο δρόμο θα πορευτούμε σταθερά και αμετακίνητα και το επόμενο χρονικό διάστημα.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Υ.Γ. Η πρόταση της ΠΕΝΕΝ για κλιμάκωση της απεργίας με νέα 24ωρη Πανελλαδική απεργία έλαβε 5 ψήφους έναντι 9 της πλειοψηφίας της Διοίκησης της ΠΝΟ