Σούπερ-Μάρκετ: Μεγάλη πτώση της κατανάλωσης τον Νοέμβρη-“Φτώχεια και των γονέων”-Απλήρωτοι λογαριασμοί

1119
Σούπερ-Μάρκετ: Μεγάλη πτώση της κατανάλωσης τον Νοέμβρη-“Φτώχεια και των γονέων”-Απλήρωτοι λογαριασμοί

Μεγάλη πτώση της κατανάλωσης τον Νοέμβριο, φόβοι για ισχυρές πιέσεις τον Δεκέμβριο, που αποτελεί τον σημαντικότερο μήνα (και) για το λιανεμπόριο τροφίμων. Σε χειρότερη θέση ο Έλληνας καταναλωτής. Η εικόνα στο μέτωπο των ανατιμήσεων.

Απώλειες της τάξεως του 8-10% κατέγραψαν τον Νοέμβριο οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. Πτωτική τάση, η οποία είχε αρχίσει να φαίνεται ήδη από την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου και συνεχίστηκε με ακόμη μεγαλύτερη ένταση καθ’ όλη τη διάρκεια του περασμένου μήνα, όπως επιβεβαιώνουν στο Euro2day.gr στελέχη από τις εταιρείες μέτρησης της κατανάλωσης.

Η σημαντική πτώση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο αποδίδεται εν μέρει στο γεγονός ότι εφέτος η αγορά ήταν ανοικτή, εν αντιθέσει με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, όπου τελούσε υπό καθεστώς lockdown.

Ωστόσο αυτός δεν είναι ο μοναδικός και σίγουρα όχι ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο οι καταναλωτές περιόρισαν δραστικά τις δαπάνες τους, λέει στο Euro2day.gr ιδιοκτήτης γνωστής αλυσίδας που διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο. Ο ίδιος αποδίδει την κατάρρευση της κατανάλωσης, που μηδένισε τα οποιαδήποτε κέρδη μάζεψε εφέτος η αγορά και η αλυσίδα του από τις αρχές του έτους, στην πίεση που δέχεται το μέσο νοικοκυριό από την κατακόρυφη αύξηση των πάγιων εξόδων, λόγω της εκτίναξης του κόστους ζωής.

«Η αύξηση των λογαριασμών των παρόχων ενέργειας, οι φορολογικές και άλλες υποχρεώσεις σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις που έχουν περάσει ήδη σε βασικά προϊόντα τους τελευταίους μήνες έχει κάνει τους καταναλωτές φτωχότερους», συμπληρώνει υψηλόβαθμο στέλεχος βασικού προμηθευτή των αλυσίδων σούπερ μάρκετ.

Η κατάσταση δεν φαίνεται να βελτιώνεται βραχυπρόθεσμα, γεγονός που προβληματίζει έντονα τους προμηθευτές και τους επικεφαλής των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, οι οποίοι επουδενί δεν θέλουν να χάσουν τα κέρδη του Δεκεμβρίου, όπου πραγματοποιείται σημαντικό μέρος του τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων.

Αυτός είναι άλλωστε και ο βασικός λόγος που προμηθευτές και αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν «παγώσει», προσώρας, τις όποιες ανατιμήσεις σχεδιάζουν. «Τον τελευταίο μήνα της χρονιάς δεν είναι εύκολο να περάσεις ανατιμήσεις, γιατί τα σούπερ μάρκετ δεν δέχονται αυξήσεις τιμών», λέει στο Euro2day.gr γνωστός βιομήχανος. Ανατιμητικό κύμα το οποίο θα περάσει, όπως συμπληρώνει ο ίδιος, από τον Ιανουάριο και μετά.

Οι ανατιμήσεις που έχουν ήδη γίνει και αυτές που αναμένεται να περάσουν το πρώτο τρίμηνο του 2022 ανησυχούν τους Έλληνες καταναλωτές σε μεγαλύτερο βαθμό από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, όπως προκύπτει από έρευνα της Intrum που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι, όπου ακόμη δεν είχαν περάσει οι μεγάλες ανατιμήσεις και δημοσιοποιήθηκε χθες Τρίτη. Σύμφωνα με τον έρευνα, το 86% των Ελλήνων ανησυχεί για τις επιπτώσεις των ανατιμήσεων στην οικονομική του κατάσταση. Ακολουθούν οι Λετονοί (84%), οι Ρουμάνοι (83%), οι Πολωνοί (82%) και οι Πορτογάλοι (81%).

Την ίδια στιγμή, 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 51%) δήλωσε ότι τον τελευταίο χρόνο καθυστέρησε να πληρώσει τουλάχιστον ένα λογαριασμό. Με το 45% να δηλώνει πως είναι πιθανό τώρα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά να μην πληρώσει κάποια δόση οφειλής. Πρόκειται για ποσοστό υψηλότερο κατά 21 μονάδες από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Στην Ελλάδα, καταγράφεται το τρίτο υψηλότερο ποσοστό (47%) καταναλωτών που δήλωσαν ότι η οικονομική τους ευημερία είναι σε χειρότερο σημείο τώρα από ό,τι προ πανδημίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας