Ανυπότακτη Δημοκρατική Μακεδονία: Εγνατία Οδός – Ερωτηματικά για τις συμβάσεις “φαντάσματα”

1357
μακεδονία

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ: ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ «ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ»,

ΟΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΠΤΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ Τ.Α.,

  ΟΠΩΣ Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ ΤΑΙΠΕΔ.

 

Συνάντηση με το «Σύλλογο Εργαζομένων της Εγνατία Οδός ΑΕ» είχε η Δέσποινα Χαραλαμπίδου, υποψήφια Περιφερειάρχης για την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας με την «ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», μαζί με αντιπροσωπεία του συνδυασμού, αποτελούμενη από τους υποψήφιους Περιφερειακούς Συμβούλους Θεοδωρόπουλο Γιώργο, Ιζδράνη Βασίλη, Κοκκίνου Δήμητρα, Προδρόμου Μαρία και Σουλτανίδου Χριστίνα. Η συνάντηση έγινε στα πλαίσια των επαφών του συνδυασμού με τους εργαζόμενους και ανάδειξης του ζητήματος των ιδιωτικοποιήσεων των δημόσιων επιχειρήσεων, οι οποίες ξεπουλιούνται ή ξεπουλήθηκαν, στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Κατά τη συνάντηση, στην οποία παραβρέθηκαν όλα τα μέλη του Δ.Σ. των εργαζομένων, από την πλευρά του Προέδρου του Συλλόγου κ. Σάκκου Σταύρου και των υπολοίπων μελών τέθηκαν τα σοβαρότατα ζητήματα της απαξίωσης της εταιρείας τα τελευταία χρόνια, η οποία επέρχεται μέσω της μη ανάθεσης έργων και της αφαίρεσης αρμοδιοτήτων, περιορίζοντας έτσι την εμβέλεια των δυνατοτήτων ανάπτυξής της, προκειμένου η εταιρεία να περάσει σε χαμηλή τιμή, στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου.

Χαρακτηριστικό της λογικής της συρρίκνωσής της, είναι η προκήρυξη από το αρμόδιο Υπουργείο μετάταξης 246 εργαζομένων, από την «Εγνατία Οδός ΑΕ», σε θέσεις άλλων δημόσιων οργανισμών, τη στιγμή που ο αριθμός όσων είχαν απομείνει εκείνην την περίοδο, ήταν μόλις 182 !! Η συρρίκνωση της «Εγνατία Οδός ΑΕ» είναι φανερό ότι βρίσκει σύμφωνους και τα μέλη του Δ.Σ. της επιχείρησης, αφού όχι μόνον δεν αντέδρασαν στην εγκύκλιο για τις μετατάξεις, αλλά ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος δήλωσε επιπλέον, ότι στην εταιρεία χρειάζονται 78 εργαζόμενοι!

Από την πλευρά του Δ.Σ. των εργαζομένων έγινε ιδιαίτερη μνεία στο γεγονός ότι, η Διοίκηση της Εταιρείας, τα τελευταία τρία χρόνια, συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις, κυρίως με την Τ.Α., οι οποίες κοινοποιούνται στα Μ.Μ.Ε.  Ο Σύλλογος αποζητά νέα αντικείμενα στην εταιρεία, αλλά έχει εκφράσει ερωτηματικά για την αποτίμηση των συγκεκριμένων συμβάσεων και έχει ζητήσει αναλυτική ενημέρωση για τη διαδικασία σύνταξής τους και για το σύνολο των αναλυτικών υποχρεώσεων και δεσμεύσεων που έχει αναλάβει η εταιρεία, την οποία δεν πήρε.  

 

 

 

Τέθηκε επίσης το ζήτημα των απαιτήσεων της Τρ. Πειραιώς από την εταιρεία. Τα τελευταία χρόνια, τα έσοδα από οκτώ σταθμούς διοδίων επί συνόλου δώδεκα σταθμών, πήγαιναν εξ ολοκλήρου στην τράπεζα για την αποπληρωμή εκκρεμούς δανείου της εταιρείας. Η εταιρεία εντός του 2018 ξόφλησε ολόκληρο το δάνειο, αλλά λόγω περαιτέρω διεκδικήσεων της τράπεζας, το θέμα εκκρεμεί. Με βάση δικαστική προσωρινή διαταγή, τους τελευταίους 4 μήνες περίπου, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» μοιραζόταν το 50% των εσόδων των οκτώ σταθμών με την τράπεζα. Δυστυχώς όμως, με πρόσφατη δικαστική απόφαση ασφαλιστικών μέτρων, το σύνολο των εσόδων από τα διόδια επιστρέφει εξ ολοκλήρου στην τράπεζα, με αδιευκρίνιστο χρόνο επιστροφής τους στην «Εγνατία Οδός ΑΕ».

 

Κατά τη γνώμη του Συλλόγου, η απόφαση αυτή στερεί την εταιρεία από βασικά έσοδα για εργασίες λειτουργίας και τακτικής συντήρησης, που είναι απαραίτητες και πρέπει να υλοποιηθούν άμεσα. Δεδομένου ότι, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», θα δυσκολευτεί να ανταπεξέλθει στις δικαιολογημένες απατήσεις των χρηστών της, λόγω στέρησης των εσόδων των διοδίων, η εν λόγω δικαστική απόφαση δεν πρέπει να λειτουργήσει ως πρόσχημα για την επίσπευση της ιδιωτικοποίησης της οδού. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι, από μερίδα του τύπου, έγινε μνεία για ένα ποσό 188 εκ. ευρώ που δόθηκε στην «Εγνατία Οδός ΑΕ», δημιουργώντας την εντύπωση ότι η εταιρεία διαθέτει πόρους τακτικής συντήρησης, αλλά το ποσό αυτό αφορούσε χρήματα που είναι προγραμματισμένα και πρέπει να διοχετευθούν σε έργα του δημοσίου.

 

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο γεγονός ότι, ενώ οι μετοχές της «Εγνατίας Οδός ΑΕ» μεταβιβάστηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ από το 2011, η σύμβαση μεταβίβασης των μετοχών δεν έχει γνωστοποιηθεί ούτε στη Διοίκηση της Εταιρείας, ούτε στο  Σύλλογο των εργαζομένων, οι οποίοι την αναζήτησαν από τους αρμόδιους, αλλά δεν την πήραν ποτέ. Γιατί τόση μυστικότητα για της όρους μεταβίβασης των μετοχών της «Εγνατίας Οδός ΑΕ» στο ΤΑΙΠΕΔ;;

Από την πλευρά της κας Χαραλαμπίδου Δέσποινας τονίστηκε ιδιαίτερα ότι η ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ έχει ως κορυφαίο ζήτημα του προγράμματος και των δράσεών της, τους αγώνες που πρέπει να δώσουμε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών, όπως η «Εγνατία Οδός ΑΕ», και την επαναφορά στο δημόσιο όσων έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί, όπως ο ΟΛΘ.

Η ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ στέκεται στο πλευρό των αγώνων των εργαζομένων, τόσο για τη διαφύλαξη του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης, όσο και για τα εργασιακά τους δικαιώματα, τη μη μετακίνησή τους σε άλλες υπηρεσίες, πράγμα που θα σημάνει και την απαξίωση και αποστέρηση της χώρας από ένα ιδιαίτερα έμπειρο, ικανό, και με γνώσεις προσωπικό. Θύμισε τους αγώνες που έδωσαν, η ίδια στο Περιφερειακό Συμβούλιο, αλλά και στους δρόμους, μαζί με όσους συμμετέχουν στο συνδυασμό, ενάντια στα διόδια, και ιδιαίτερα ενάντια στις αυξήσεις των διοδίων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας