Κινητοποιήσεις για τα μουσικά-καλλιτεχνικά σχολεία στις 2 Μαρτίου

1314
μουσικά

Η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων (ΠΕΓΜΚΣ) καλεί τους γονείς, τους μαθητές και τους καθηγητές των Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων στις κινητοποιήσεις που διοργανώνει το Σάββατο 2 Μαρτίου, Μέρα Πανελλαδικής Δράσης για τα προβλήματα των σχολείων και των μαθητών.

Στην Αθήνα προγραμματίζεται μουσική καλλιτεχνική διαμαρτυρία στις 11 π.μ. στην πλατεία Συντάγματος, ενώ ανάλογες συγκεντρώσεις θα γίνουν κατά τόπους σε όλη την επικράτεια.

Στο επίκεντρο της διαμαρτυρίας θα βρεθούν τα αιτήματα για απόσυρση της ΚΥΑ που βάζει χιλιομετρικούς περιορισμούς καθώς και να μην εφαρμοστεί ο νόμος και η σχετική Υπουργική Απόφαση για την εισαγωγή στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών και Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.

Η ανακοίνωσή της ΠΕΓΜΚΣ

«1. Πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να δει τα συγκεκριμένα αιτήματά μας για την κατάργηση της νέας ΚΥΑ 50025/2018 και της διευκρινιστικής εγκυκλίου 53883/4, ώστε οι μαθητές μας να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους χωρίς εμπόδια στα Καλλιτεχνικά και Μουσικά Σχολεία, στα οποία τίθενται πλέον οι χιλιομετρικοί περιορισμοί οι οποίοι ισχύουν γενικά για όλους τους μαθητές. Σύμφωνα με αυτούς τους περιορισμούς, για να δικαιούται δωρεάν μεταφοράς ένας μαθητής Καλλιτεχνικού Σχολείου θα πρέπει η ελάχιστη απόσταση της κατοικίας του από το σχολείο να είναι 3.000 μέτρα για μαθητές Γυμνασίου και 5.000 μέτρα για μαθητές Λυκείου. Δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός πως πρόκειται για σχολεία τα οποία εξυπηρετούν πολλούς δήμους. Οι μαθητές αυτών των σχολείων έχουν επιπλέον διδακτικές ώρες όπου σε πολλές πόλης της πατρίδας μας δεν υπάρχει καν συγκοινωνία και μεταφέρουν καθημερινά εξοπλισμό. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παλαιά ΚΥΑ, οι μαθητές σε αυτά τα σχολεία μεταφέρονταν χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς και για άλλους σοβαρούς ευνόητους λόγους. Για τους μαθητές οι οποίοι φοιτούν στα Μουσικά Σχολεία και δεν μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα, ο χιλιομετρικός περιορισμός ο οποίος τίθεται ώστε να δικαιούνται δωρεάν μεταφοράς είναι τα 1.500 μέτρα. Μόνο οι μαθητές οι οποίοι μεταφέρουν βαριά και ογκώδη μουσικά όργανα έχουν δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς χωρίς χιλιομετρικούς περιορισμούς.

2. Όσον αφορά την εισαγωγή των μαθητών στα Μουσικά Πανεπιστήμια είναι σίγουρο ότι ο τρόπος που προτείνει η κυβέρνηση θα αδικήσει τους μαθητές γιατί έχει περάσει το πρώτο τετράμηνο και καλούνται να εξεταστούν σε νέα αντικείμενα και ύλη η οποία δεν διδάσκεται στο πλαίσιο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Εγχειρίδια Μελέτης με συγκεκριμένη ύλη για όλους τους υποψήφιους δεν υπάρχουν. Αναρωτιόμαστε: Σε ποιο εγχειρίδιο μελέτης θα καταφύγει ο ενδιαφερόμενος υποψήφιος ώστε να προετοιμαστεί για το εξεταζόμενο αντικείμενο «Μουσική Αντίληψη και Γνώση»; Ο εξεταζόμενος απόφοιτος ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, ο οποίος επιπροσθέτως δεν έχει διδαχθεί το αντικείμενο «Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία» στο δημόσιο σχολείο, πώς θα εξεταστεί; Το μάθημα της Ιστορίας της Μουσικής διδάσκεται από αναπληρωτή καθηγητή που κάθε χρόνο αλλάζει. Επιπλέον, εφόσον δεν υπάρχει καθορισμένη ύλη από το υπουργείο, ο καθηγητής διδάσκει από τις σημειώσεις του ό,τι θεωρεί αυτός σημαντικό άρα κάθε χρονιά ακόμα και στο ίδιο σχολείο η ύλη στο μάθημα αυτό δεν είναι η ίδια!

Το μάθημα Μορφολογία, που προτείνει το υπουργείο Παιδείας επίσης να εξεταστεί, διδάσκεται στα Μουσικά Σχολεία μόνο στη Β΄ Λυκείου και μόνο μια ώρα την εβδομάδα. Επίσης, το μάθημα Μουσική Τεχνολογία, το οποίο προτείνει το υπουργείο Παιδείας να εξεταστούν οι μαθητές, είναι μάθημα επιλογής το οποίο συνήθως δεν διδάσκεται λόγω ελλείψεως καθηγητή. Είναι άδικη η αντιμετώπιση των μαθητών αυτής της χρονιάς καθώς δεν έχει ξαναγίνει τρεις μήνες πριν τις Πανελλήνιες να αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής σε σχολές Πανεπιστημίων.

Διεκδικούμε:

• Την κατάργηση της νέας ΚΥΑ και επιτέλους να υιοθετηθεί η πρόταση μας για δημόσιο φορέα μετακίνησης των μαθητών όπου μπορούν να αξιοποιηθούν ασφαλή ιδία μέσα και ειδικευμένο προσωπικό.

• Να μην εφαρμοστεί φέτος άρον άρον με το συγκεκριμένο τρόπο η εισαγωγή των μαθητών στα τμήματα Μουσικών Σπουδών.

• Εγχειρίδια Μελέτης με συγκεκριμένη ύλη για όλους τους υποψήφιους.

• Απόλυτα ειδικευμένους εκπαιδευτικούς σε όλα τα εξεταζόμενα αντικείμενα στα σχολεία.

• Η κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα στήριξης της προετοιμασίας των μαθητών στα εξεταζόμενα αντικείμενα, αποκλειστικά δωρεάν στο δημόσιο σχολείο, με πρόσληψη εκπαιδευτικών».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας