Κάτω τα χέρια από το 8ωρο, τα εργασιακά και συνδικαλιστικά μας δικαιώματα
Πραγματοποιήθηκε στις 26/5/2021 σύσκεψη των εκπροσώπων των 13 Ναυτεργατικών Σωματείων προκειμένου να συζητηθούν οι εξελίξεις που αφορούν τα εργατικά και ναυτεργατικά προβλήματα την περίοδο που διανύουμε.
Κορυφαίο πρόβλημα που αναδείχθηκε στην σύσκεψη είναι το υπό κατάθεση αντεργατικό – αντισυνδικαλιστικό νομοσχέδιο το οποίο δόθηκε στην δημοσιότητα από την κυβέρνηση και αναμένεται να πάρει σύντομα τον δρόμο για την Βουλή.
Σε ότι αφορά τον χαρακτήρα αυτού του νομοσχεδίου εκτιμούμε ότι αυτό επιχειρεί να δώσει ένα νέο συντριπτικό χτύπημα στα εναπομείναντα εργατικά δικαιώματα που όλα τα τελευταία χρόνια της κρίσης βρίσκονται στο στόχαστρο των πολιτικών όλων των κυβερνήσεων και της εργοδοσίας.
– Ειδικότερα με το προωθούμενο νομοσχέδιο ξεθεμελιώνεται η μεγαλύτερη εργατική κατάκτηση, αυτή του 8ωρου, που θεσμοθετήθηκε στη χώρα μας πριν 100 χρόνια και οι ώρες εργασίας φτάνουν τις 50 την εβδομάδα(μέσω των ατομικών συμβάσεων). Το νομοσχέδιο δεν κάνει διάκριση εφαρμογής του μέτρου για συμβάσεις ορισμένου ή αορίστου χρόνου.
– Νομιμοποιεί τις ευέλικτες μορφές εργασίας με την πολυδιαφημιζόμενη κάρτα εργασίας.
– Αυξάνει τις υπερωρίες σε ετήσια βάση και ταυτόχρονα μειώνει την αμοιβή τους.
– Μονιμοποιεί και επεκτείνει την τηλεργασία αυξάνοντας την εντατικοποίηση της εργασίας στο σπίτι, κάνοντας δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ εργάσιμου και ελεύθερου χρόνου.
– Καταργεί το σώμα Επιθεωρητών Εργασίας μετατρέποντας το σε “Ανεξάρτητη Αρχή”.
– Ποινικοποιείται η συνδικαλιστική δράση, η ίδια η απεργία. Απαγορεύει την περιφρούρηση, δηλαδή την υπεράσπιση του αγώνα από τους ίδιους τους απεργούς, επικαλούμενη το «δικαίωμα στην εργασία» τη μέρα της απεργίας.Βάζει τα συνδικάτα να ορίζουν «απεργοσπάστες», αφού για να παρέχεται το 1/3 των υπηρεσιών και μάλιστα πέραν του συνηθισμένου προσωπικού ασφαλείας, πρακτικά θα πρέπει να εργάζονται σχεδόν όλοι οι εργαζόμενοι.
– Θεσπίζει το ηλεκτρονικό φακέλωμα μέσω της απογραφής σε νομοθετημένο μητρώο, ενώ ανάλογες ρυθμίσεις προβλέπονται για τις Γενικές Συνελεύσεις και τα άλλα συλλογικά όργανα των συνδικάτων.
Πρόκειται για αντεργατικές- αντισυνδικαλιστικές ρυθμίσεις που αποτελούν τομή και κλιμάκωση της επίθεσης στα εργατικά συνδικαλιστικά δικαιώματα που έχουν ως πρόσημο την στήριξη των δυνάμεων του κεφαλαίου και αποσκοπούν από τη μία στην θωράκιση του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου και από την άλλη να διασφαλιστούν τα κέρδη των επιχειρήσεων σε βάρος της μισθωτής εργασίας, η οποία καλείται για άλλη μία φορά να πληρώσει τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
Από αυτή τη σκοπιά η εναντίωση μας είναι σφοδρή, απόλυτη και κατηγορηματική. Θα παλέψουμε με όλες τις δυνάμεις μας αυτό το αντεργατικό νομοσχέδιο να μην φθάσει στη Βουλή!
Την ίδια χρονική περίοδο στον χώρο της ναυτεργασίας τα προβλήματα αυξάνονται και επιδεινώνονται ως συνέπεια της επίθεσης κυβέρνησης – εφοπλιστών.
Ήδη μέσω του ΝΑΤ προχωρούν ταχύτατα οι διαδικασίες και μεγάλος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών εγκαινιάζουν την εφαρμογή των μέτρων που προβλέπει ο νόμος 4714/2020για την κατάργηση των ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο αυτές οι αντιδραστικές ρυθμίσεις να επεκταθούν σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και σε όλους τους Ναυτεργάτες.
Οι πετσοκομμένες και επικίνδυνες μειώσεις των οργανικών συνθέσεων παραμένουν, οι αυθαιρεσίες στην επάνδρωση των πλοίων των ναυτιλιακών εταιρειών με την συναίνεση του ΥΕΝ συνεχίζονται, η ανεργία παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις και την ίδια στιγμή τα επιδόματα ανεργίας, η έκτακτη οικονομική ενίσχυση για το Πάσχα στους ανέργους δεν έχουν ακόμη καταβληθεί, ενώ το ίδιο ισχύει για τους χιλιάδες Ναυτεργάτες που βρίσκονται σε αναστολή των συμβάσεών τους λόγω επιδημιολογικού προβλήματος και στους οποίους ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το έκτακτο επίδομα για τον μήνα Φλεβάρη 2021!!!
Η ίδια αρνητική κατάσταση είναι και για τους συνταξιούχους Ναυτεργάτες οι οποίοι βρίσκονται αντιμέτωποι με τις πολύχρονες καθυστερήσεις στις προσωρινές και στις κύριες συντάξεις τους, στο επικουρικό και στις εφάπαξ παροχές.
Οι διάφορες υποσχέσεις της κυβέρνησης και του ΥΕΝ σχετικά με την επιτάχυνση στην απόδοση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων τους δεν έχουν κανένα έως τώρα ουσιαστικό αντίκρισμα.
Οι ΣΣΕ στην φορτηγό ναυτιλία επί μία δεκαετία δεν έχουν ανανεωθεί ενώ για την επιβατηγό δεν έχουν ακόμη εγκαινιαστεί οι διαπραγματεύσεις τόσο για το 2020 αλλά ούτε και για το 2021. Οι εφοπλιστές όμως μέσα στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης έχουν ήδη εισπράξει από το κράτος 67 εκατομμύρια ευρώ ενώ για τους Ναυτεργάτες έχουν διατεθεί μόνο 15 εκατομμύρια ευρώ!!!!
Αποτελεί και αυτό ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα τίνος συμφέροντα υπηρετεί η ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική….
Μπροστά σε αυτή την επώδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται για τα εργατικά και ναυτεργατικά δικαιώματα, και χωρίς αυταπάτες ότι τα αναφερόμενα μέτρα ισχύουν για άλλους και όχι για μας, το αντεργατικό αυτό κατασκεύασμα μας αφορά όλους τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα, και πρέπει σύσσωμος ο ναυτεργατικός κόσμος να αντισταθεί, να παλέψει για να πάρει πίσω τώρα η κυβέρνηση το νομοσχέδιο οδοστρωτήρα σε βάρος των δικαιωμάτων μας.
Σε αυτή την κατεύθυνση οργανώνουμε και ενημερώνουμε τους Ναυτεργάτες και δίνουμε μαχητικά και ενωτικά τον αγώνα για την επιτυχία της απεργίας στις 3 Ιούνη 2021 για να εμποδίσουμε την κατάθεση του νομοσχεδίου στην Βουλή .
Παίρνουμε μαζικά όλοι μέρος στην απεργιακή συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και των Σωματείων στις 10.00 π.μ στην πλατεία Καραϊσκάκη στον Πειραιά.
Έναρξη απεργίας 3 Ιούνη 2021 ώρα 00.01- Λήξη απεργίας 3 Ιούνη 2021 ώρα 24.00
Οι Διοικήσεις των Σωματείων
Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών Ε.Ν
Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων – Κυβερνητών Ε.Ν
Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S – Π/Κ – Ο/Γ