Με εντεινόμενους ρυθμούς θα συνεχιστεί και το 2019 το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, με κύριους στόχους την παράδοση λιμανιών, αεροδρομίων, τουριστικών εγκαταστάσεων, ενέργειας κ.λπ., στα μεγάλα ντόπια και κυρίως ξένα ιδιωτικά συμφέροντα.
Οι ιδιωτικοποιήσεις που έχουν αποφασιστεί στο πλαίσιο του Μνημονίου του καλοκαιριού του 2015, αναμένεται να αποδώσουν έως και 1,5 δισ. ευρώ, αν αναλογιστεί κανείς την προκαταβολή της Lamda Development για το Ελληνικό, την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ καθώς και την πώληση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Όπως εκτιμούν κύκλοι ειδικών οικονομολόγων το ποσό αυτό (του 1,5 δισ. ευρώ) αντιστοιχεί στα κέρδη μιας πενταετίας από την εύρυθμη και υπό κρατικό και κοινωνικό έλεγχο λειτουργία των οργανισμών που ιδιωτικοποιούνται.
Ακολουθούν ιδιωτικοποιήσεις δραστηριοτήτων για τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, αν και οι παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα λιμάνια δεν είναι η μοναδική σημαντική εκκρεμότητα του ΤΑΙΠΕΔ για τους πρώτους μήνες του 2019, παράλληλα με την προώθηση των κρίσιμων ενεργειακών ιδιωτικοποιήσεων.
Το ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θεωρείται δεδομένο, κυρίως αν συνδυαστεί με τα ενεργειακά σχέδια στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και με το γνωστό σχεδιασμό για σιδηροδρομική διασύνδεση με τα βουλγαρικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο (Μπουργκάς, Βάρνα). Στην Καβάλα, οι εργασίες κατασκευής του εμπορικού λιμένα «Φίλιππος Β’» ξεκίνησαν το 1990. Σήμερα, «το εμπορικό λιμάνι διαθέτει κρηπίδωμα μήκους 400 μέτρων, βάθος στο κρηπίδωμα 11,5 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων 50.000 τετραγωνικών μέτρων. Με τις υφιστάμενες υποδομές μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα 2 πλοία μήκους 190 μέτρων και ένα πλοίο Ro-Ro».
Στο Ταμείο εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να εφαρμόσουν το μοντέλο του διαγωνισμού για τα περιφερειακά αεροδρόμια, όπου οι υποψήφιοι μπορούσαν είτε να διεκδικήσουν ένα από τα δύο πακέτα των 7 αερολιμένων είτε και τα δύο πακέτα, όπως και έπραξε η γερμανική Fraport.
Για να προχωρήσουν οι παραχωρήσεις δραστηριοτήτων στα δέκα μεγαλύτερα περιφερειακά λιμάνια που λειτουργούν ως ανώνυμες εταιρίες πρέπει να ψηφιστεί το θεσμικό πλαίσιο, με τις τελευταίες προβλέψεις να τοποθετούν την ψήφισή του τον Ιανουάριο. Στο πρώτο κύμα παραχωρήσεων εντάσσονται και τα λιμάνια Κέρκυρας και Ηγουμενίτσας και κυρίως οι μαρίνες που διαθέτουν.
Οπως έχει υποστηρίξει εδώ και μήνες η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια θα ακολουθηθεί το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων. Δηλαδή θα παραχωρηθούν με πολυετείς συμβάσεις μέχρι 40 χρόνια συγκεκριμένες δραστηριότητες, όπως οι εμπορευματικοί σταθμοί, η κρουαζιέρα, η μαρίνα, ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον σε κάθε λιμάνι.
Εν τω μεταξύ, η δημοτική αρχή απέσυρε την προσφυγή στο ΣτΕ για τη μαρίνα Αλίμου, ευνοώντας την ιδιωτικοποίηση που έχει κριθεί καταστροφική για την περιοχή.
Επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει και για το ακίνητο «Ξενία Κύθνου» και των λοιπών εγκαταστάσεων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος στην Κύθνο.
Το ακίνητο «Ξενία και Ιαματική Πηγή Κύθνου» αφορά σε οικόπεδο έκτασης 7.018,40 τ.μ., με κτιριακές εγκαταστάσεις του ξενοδοχειακού συγκροτήματος «Ξενία Κύθνου», οι οποίες περιλαμβάνουν ένα υδροθεραπευτήριο και ένα ημιτελές κτίριο για υδροθεραπείες. Αντικείμενο του διαγωνισμού είναι η μεταβίβαση από το ΤΑΙΠΕΔ του δικαιώματος επιφανείας του ακινήτου για 99 έτη.
Στις εκκρεμότητες του Ταμείου περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί για τα μεγάλα ακίνητα στις Γούρνες (τμήμα της πρώην αμερικανικής βάσης) και στο Μαρκόπουλο (το Ιππικό Κέντρο κ.ά.).
Τέλος, στα ΕΛΠΕ αναμένουν το κλείσιμο της εμπορικής συναλλαγής για τον ΔΕΣΦΑ, προκειμένου να μπουν στα ταμεία του πετρελαϊκού ομίλου 283,7 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με την υπόθεση του διαγωνισμού πώλησης της ΔΕΠΑ, από το ΤΑΙΠΕΔ, όπου τα EΛΠΕ συμμετέχουν με μερίδιο 35%, το Ταμείο αναμένει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το σπάσιμο της εταιρίας σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών.