Όχι στο νέο χαράτσι στα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια

1001
χαράτσι

Μπροστά οι ανάγκες και τα Ναυτεργατικά δικαιώματα

Κυβέρνηση και εφοπλιστές στην Ακτοπλοΐα σε απόλυτη συνεννόηση και σύμπλευση προχώρησαν ήδη σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων για το επιβατηγό κοινό κατά 6% ενώ αναμένεται νέα αύξηση το επόμενο χρονικό διάστημα που μεσοσταθμικά θα ξεπερνάει το 10%.

Πρόκειται για επίθεση καταλήστευσης του λαϊκού – εργατικού εισοδήματος, αυτών που είναι χρήστες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, οι οποίοι στην πραγματικότητα καλούνται αυτοί να πληρώσουν την προσαρμογή των πλοίων είτε σε νέου τύπου καύσιμα, είτε με την εγκατάσταση των νέων συστημάτων για την μείωση της περιεκτικότητας σε θείο στο 0,5%.

Στην πραγματικότητα αυτό που όφειλαν να πράξουν οι ναυτιλιακές εταιρίες προσαρμοζόμενες στις νέες απαιτήσεις του IMO για την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης από τα σημερινά βρώμικα και επικίνδυνα ναυτιλιακά καύσιμα, το μετακυλύουν στους επιβάτες οι οποίοι τελικά με αυτό τον τρόπο θα πληρώσουν οι ίδιοι την επιβάρυνση για τα νέα καύσιμα!!!

Πρόκειται για μια βαθύτατα αντιλαϊκή και ταξική πολιτική η οποία στοχεύει την μετάβαση στα νέα καύσιμα να την επωμισθούν τα λαϊκά στρώματα που είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία οι χρήστες των ακτοπλοϊκών πλοίων.

Οι εξελίξεις αυτές επιβάλουν να υπάρχει άμεση και οργανωμένη αντίδραση φορέων – συλλόγων σωματείων από όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα ώστε να ακυρωθούν αυτές οι αντιλαϊκές ρυθμίσεις.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ δίνει καθημερινά τα ρέστα της στο κεφάλαιο, στη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και την παραπέρα αύξηση της κερδοφορίας του.

Σημειώνουμε ότι για την νέα αύξηση οι Ακτοπλοϊκές εταιρίες πήραν το πράσινο φως από την κυβέρνηση η οποία προχώρησε στην τροποποίηση του σχετικού θεσμικού πλαισίου.

Υπογραμμίζουμε επίσης ότι η κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας ανακοίνωσαν την αύξηση για τα Ακτοπλοϊκά πλοία που εκτελούν δημόσια υπηρεσία (άγονες γραμμές) κατά 20 με 25 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο!

Η ηλικία των πλοίων αυτών, η ποιότητα των υπηρεσιών, η συχνότητα, η ταχύτητα στην εκτέλεση των δρομολογίων και γενικότερα η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών όλα τα τελευταία χρόνια είναι τραγικά υποβαθμισμένα.

Παράλληλα ο ίδιος ο Υπουργός Ε.Ν έχει εισηγηθεί στην κυβέρνηση την μείωση του ΦΠΑ στα πλοία, πρόταση που όπως προκύπτει από σχετικά δημοσιεύματα αντιμετωπίζεται θετικά από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης….

Ο “βομβαρδισμός” της κυβέρνησης με την παροχή ζεστού κρατικού χρήματος, οι απαλλαγές στο ΦΠΑ και το άγριο χαράτσωμα των επιβατών δείχνει και στον πλέον δύσπιστο τίνος τα συμφέροντα εξυπηρετεί η κυβερνητική πολιτική.

Την ίδια περίοδο ο λαλίστατος Υπουργός Ε.Ν διακηρύσσει προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο ότι είναι αποφασισμένος να συγκρουστεί με τους Ναυτεργάτες για να γίνει πράξη η κατάργηση των ΣΣΕ και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Σε ότι έχει σχέση  με τις διεκδικήσεις και τα αιτήματα των Ναυτεργατών τα οποία παραμένουν άλυτα, συσσωρεύονται και διαρκώς οξύνονται, όχι μόνο κωφεύει και σιωπά αλλά αντίθετα με την κουτοπόνηρη και άθλια τροποποίηση του Π.Δ 259/1981 περί κανονισμού ενδιαίτησης πληρώματος των πλοίων μεθοδεύει ένα νέο χτύπημα στις θέσεις εργασίας Ναυτεργατών του ξενοδοχειακού προσωπικού ενώ ταυτόχρονα επιδεινώνει δραματικά τις συνθήκες διαβίωσης – ενδιαίτησης για τα πληρώματα και τους αξιωματικούς των πλοίων!

Οι εξελίξεις αυτές σε συνδυασμό με την γενικότερη επίθεση που έχει εγκαινιάσει και υλοποιεί η κυβέρνηση στην συνδικαλιστική δράση, την καταστολή των αγώνων, το χτύπημα των διαδηλώσεων, τις αντιδραστικές αλλαγές στην κοινωνική ασφάλιση, επιβάλουν το συνδικαλιστικό κίνημα να αντιδράσει άμεσα και δυναμικά με την δρομολόγηση νέων αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων.

Στην κατεύθυνση αυτή επιβάλλεται η σύγκληση της Διοίκησης της ΠΝΟ και η λήψη σχετικών αποφάσεων με βάση όλα τα παραπάνω προβλήματα.

Η σύγκρουση με την πολιτική κυβέρνησης – εφοπλιστών είναι μονόδρομος για την θετική αντιμετώπιση των προβλημάτων.

 

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας