Το τέλος του μικρομεσαίου εμπόρου – που άλλωστε αποτελεί και έναν από τους στόχους της έκθεσης Πισσαρίδη – φέρνουν τα απανωτά lockdown καθώς η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων πολιτών διοχετεύεται στις πολυεθνικές και τα πολυκαταστήματα. Φυσικά όλοι ήξεραν ότι αυτό θα συνέβαινε από την στιγμή που έκλεισαν τους πολίτες στα σπίτια τους. Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες οδηγούνται με μαθηματική βεβαιότητα στην χρεωκοπία, ενώ τα χρήματα των Ελλήνων μεταφέρονται στις κατακόμβες της Ελβετίας…
Συγκεκριμένα ρεκόρ όλων των εποχών καταγράφεται αναφορικά με την αγοραστική δραστηριότητα που διενεργείται μέσω των online σουπερμάρκετ από το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19, με τον κλάδο να κλείνει το 2020 με συνολικές πωλήσεις άνω των 100.000.000 ευρώ, γεγονός που συνιστά υπερδιπλασιασμό, συγκριτικά με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2019 και έφτασαν τα 46.700.000 ευρώ. Φυσικά οι Έλληνες δεν ξοδεύουν περισσότερα, αλλά πλέον τα χρηματά τους αντί να πηγαίνουν στον έμπορο της γειτονιάς τους διοχετεύονται στις πολυεθνικές που έχουν τις υποδομές για να τους εξυπηρετήσουν εν μέσω του σκληρού lockdown που αποτρέπει τους Έλληνες από το να πάνε στον πρώτο.
Ήδη, το 3ο τρίμηνο του 2020 (Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο), η αξία online αγορών σε σουπερμάρκετ στην Ελλάδα κατέγραψε εντυπωσιακό ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 183%, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, το ψηφιακό κανάλι συνέχισε να αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν ίδιο με αυτόν του 2ου τριμήνου (Απρίλιος, Μάιος, Ιούνιος), περιόδου δηλαδή καραντίνας και μέτρων απαγόρευσης της κυκλοφορίας.
Μάλιστα, ακόμη και αρκετούς μήνες μετά, η ανάπτυξη του κλάδου σταθεροποιήθηκε σε πολύ υψηλούς ρυθμούς: τον Σεπτέμβριο πέτυχε σχεδόν τετραπλάσια ανάπτυξη συγκριτικά με τους πρώτους μήνες του έτους, εμφανίζοντας άνοδο κατά 174% συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2019.
Όσον αφορά τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, την πρώτη θέση καταλαμβάνει αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων με αύξηση 254%.
Οι επόμενες κατηγορίες με τη μεγαλύτερη άνοδο της αξίας των online αγορών κατά το εξεταζόμενο διάστημα ήταν: 217% σε φρέσκα τρόφιμα, 205% σε συσκευασμένα τρόφιμα, 196% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, 172% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, 161% σε ποτά και αναψυκτικά, 135% σε προϊόντα για κατοικίδια και 39% σε προϊόντα περιποίησης για παιδιά.