Τα απαράδεκτα προαπαιτούμενα για Ελληνικό, Εγνατία, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΣΦΑ, ΔΑΑ

1849
περιουσία

Η εφαρμογή του προγράμματος των εγκληματικών ιδιωτικοποιήσεων στοχεύει στη δημιουργία περαιτέρω ετήσιων εσόδων (εξαιρουμένων των τραπεζικών μετοχών) για τα έτη 2017, 2018 και 2019 ύψους 1,4 δισ. ευρώ, 2,0 δισ. ευρώ και 1,0 δισ. ευρώ, αντιστοίχως. Επιπροσθέτως, των εσόδων ύψους 0,3 δισ. ευρώ και 0,5 δισ. ευρώ, που εισπράχθηκαν το 2015 και το 2016 αντίστοιχα.
Η κυβέρνηση δεσμεύεται να διευκολύνει το ξεπούλημα και να ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες κυβερνητικές ενέργειες για την “επιτυχή” ολοκλήρωση των διαγωνισμών. Από την άποψη αυτή, θα ολοκληρώσει όλες τις απαιτούμενες ενέργειες, όπως συμφωνήθηκε, σε τριμηνιαία βάση, μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ, των θεσμών και της κυβέρνησης.
Η λίστα των εκκρεμών κυβερνητικών δράσεων έχει εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ και επισυνάπτεται στο μνημόνιο ως παράρτημα, αποτελώντας ουσιώδες τμήμα της συγκεκριμένης συμφωνίας. Μήπως, όμως, η κυβέρνηση λογαριάζει χωρίς να παίρνει υπόψη της τις κοινωνικές αντιδράσεις, τις ενδεχόμενες ανατρεπτικές πολιτικές εξελίξεις αλλά και τις ποινικές προεκτάσεις των αντεθνικών πράξεών της;
Οι πιο βασικές προαπαιτούμενες δράσεις περιλαμβάνουν:
-την πρόσληψη από το ΤΑΙΠΕΔ συμβούλων για τους βασικούς υπολειπόμενους διαγωνισμούς, συμπεριλαμβανομένων αυτών των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), της ΔΕΗ, της ΔΕΠΑ, των εταιρειών ύδρευσης Θεσσαλονίκης και Αθήνας (ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, αντίστοιχα), του ΟΤΕ και του μεριδίου του 30% στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).
-Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 66% του ΔΕΣΦΑ θα ολοκληρωθεί.
Επίσης, οι αρχές θα ολοκληρώσουν τα εναπομείναντα προαπαιτούμενα που έχουν προσδιοριστεί από τους θεσμούς και το ΤΑΙΠΕΔ με χρονικό ορόσημο τον Δεκέμβριο του 2017 και δεν περιλαμβάνονται σε αυτή την ενότητα, αποτελώντας συνεχείς δράσεις.
-Στην Εγνατία, το Δημόσιο με το ΤΑΙΠΕΔ θα υποβάλουν στη DG MOVE την εκκαθάριση τη νέα πολιτική τελών διοδίων που θα εφαρμοστεί στον αυτοκινητόδρομο και τους κάθετους αυτού άξονες, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης τους από τους τεχνικούς συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ. Το σχέδιο τιμολογιακής πολιτικής των τελών διοδίων θα πρέπει να έχει συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ πριν υποβληθεί στην DG MOVE.
Στo Ελληνικό:
– το προτεινόμενο Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης έχει ήδη παρουσιαστεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης και αμέσως μετά την επίσημη υποβολή του, ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Περιουσίας, με τη σειρά του, θα το διαβιβάσει στα αρμόδια υπουργεία προς επεξεργασία, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
-Οι αρχές έχουν εκκινήσει την κοινή διαβούλευση για την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης για το Ελληνικό, σε διάστημα όχι μεγαλύτερο του ένα μήνα από την υποβολή του.
– οι Αρχές θα εκδώσουν το Προεδρικό Διάταγμα για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης σε διάστημα όχι μεγαλύτερο από έξι μήνες από την επίσημη υποβολή του, σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του Ν. 4062/2012.
-θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αναθεώρηση του νομοθετικού πλαισίου για τη λειτουργία των καζίνο
– η ομάδα εργασίας, που συμφωνήθηκε μεταξύ της κυβέρνησης και των επενδυτών τον Ιούνιο του 2017 και απαρτίζεται από τις αρμόδιες κυβερνητικές υπηρεσίες, τους εκπροσώπους των επενδυτών, το ΤΑΙΠΕΔ και εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Επιτροπή, θα συνέρχεται σε τακτική βάση για να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και να επιλύει προβλήματα που ανακύπτουν.
Στον ΟΛΘ, η εγκληματική συμφωνία μεταβίβασης και η συμφωνία των μετόχων θα υπογραφεί με στόχο να “κλείσει” πριν από τον Απρίλιο του 2018
Τα προαπαιτούμενα που πρέπει να πραγματοποιηθούν
-Στο ΔΕΣΦΑ, ο ορισμός του προτιμητέου επενδυτή θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018. Η συμφωνία αγοράς μετοχών και η συμφωνία μετόχων θα υπογραφούν μέχρι τον Απρίλιο του 2018, με το κλείσιμό να τοποθετείται έως τον Ιούνιο του 2018.
-Στην Εγνατία, α) οι Υπουργοί Υποδομών-Μεταφορών και Οικονομικών θα εκδώσουν ΚΥΑ που θα καθορίζει τη νέα τιμολογιακή πολιτική των τελών, όπως αυτή έχει συμφωνηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ (Απρίλιος 2018) · η νέα τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμοστεί αμέσως μετά την έγκρισή της από τη GD MOVE  β) ωσότου επικυρωθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμοστεί σε όλους τους σταθμούς διοδίων της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αυτής αξόνων, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών-μέχρι να κατασκευαστούν όλοι οι σταθμοί διοδίων- θα εκδώσει μεταβατικής ισχύος υπουργική απόφαση για τον καθορισμό των σταθμών διοδίων που θα λειτουργούν με την τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική
γ) η Εγνατία Οδός θα: i) υπογράψει τη σύμβαση για την κατασκευή του σταθμού διοδίων της Ασπροβάλτας με τον προτιμώμενο πλειοδότη και θα δώσει εντολή στον κατασκευαστή να αρχίσει την κατασκευή του άμεσα (Φεβρουάριος 2018) και ii) θα διασφαλίσει την έναρξη λειτουργίας του – υπό κατασκευή -μετωπικού σταθμού διοδίων στη Θεσσαλονίκη (Ωραιόκαστρο). Η έναρξη λειτουργίας του θα ξεκινήσει αμέσως μετά την έκδοση της ΚΥΑ (που θα συμφωνηθεί με το ΤΑΙΠΕΔ) από τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών (Μάρτιος 2018)
δ) το ΤΑΙΠΕΔ θα εκκινήσει το διαγωνισμό υποβολής προσφορών (Μάρτιος 2018)
– Στο Ελληνικό, οι αρχές θα ολοκληρώσουν όλα τα βασικά προαπαιτούμενα (όπως καθορίζονται στη Συμφωνία Αγοράς Μετοχών) μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018, με το οικονομικό κλείσιμο να προβλέπεται μέχρι τον Ιούνιο του 2018.
– Θα ξεκινήσουν οι διαγωνισμοί για την πώληση του 30% του ΔΑΑ, του 65% της ΔΕΠΑ και του 5% του ΟΤΕ, βάσει των πορισμάτων των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ (Μάρτιος 2018). Μέχρι τον Μάρτιο του 2018, θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την πώληση του 35,5% των ΕΛΠΕ, ενώ το ποσοστό των προς πώληση  μετοχών θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο, αν μέχρι εκείνη την ημερομηνία, έχει επιτευχθεί συμφωνία με τους θεσμούς όργανα για μια εναλλακτική μορφή αξιοποίησης με ισοδύναμα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο. Μέχρι τον Ιούνιο του 2018, θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την πώληση ή άλλη μορφή αξιοποίησης του 17% της ΔΕΗ, με την προϋπόθεση ότι θα παράγει τουλάχιστον ισοδύναμα οικονομικά οφέλη για το Δημόσιο, σε σχέση με την πώληση.
-Στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) η παράταση της σύμβασης παραχώρησης θα επικυρωθεί από το Κοινοβούλιο έως τον Απρίλιο του 2018 (μετά την έκδοση των απαιτούμενων αποφάσεων από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές).
-Στον ΟΛΘ, η συμφωνία παραχώρησης θα επικυρωθεί από το Κοινοβούλιο μέχρι τον Μάρτιο του 2018.
-Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, με την αρωγή συμβούλων θα (α) επανεξετάσει τη δομή εταιρικής διακυβέρνησης της ΔΕΠΑ και της Εγνατίας Α.Ε. και θα αξιολογήσει το Διοικητικό Συμβούλιο των συγκεκριμένων εταιρειών μέχρι τον Φεβρουάριο του 2018 και (β) να αντικαταστήσει τα εκτελεστικά και μη εκτελεστικά μέλη, εάν χρειάζεται, μέχρι  τον Απρίλιο του 2018.
Ας προσπαθήσουμε να κάνουμε με τους ενωτικούς αγώνες των εργαζομένων τους μακάβριους αυτούς σχεδιασμούς κενό γράμμα. Ας εγκαταλείψουμε την μοιρολατρία και την ηττοπάθεια μας!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας