Ενώ απογειώνονται οι ναύλοι για μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο -ανέγγιχτο από την οικονομική κρίση που πλήττει την Ελλάδα- πρωταγωνιστεί παγκοσμίως σε παραγγελίες νέων πλοίων.
Μέχρι και τα 220.000 δολάρια έφτασαν τις προηγούμενες ημέρες οι ημερήσιοι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers), σημειώνοντας άνοδο πάνω από 180% σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, καθώς τον προηγούμενο Μάιο ο ημερήσιος ναύλος ήταν 38.000 δολάρια.
Την ίδια στιγμή νέες παραγγελίες τοποθετούνται στα ναυπηγεία, με τους Έλληνες να είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές. Ο εν ενεργεία στόλος αυξάνει συνεχώς, καθώς φέτος αναμένεται να τοποθετηθούν παραγγελίες για 50 πλοία.
Περαιτέρω, η αγορά προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6% σε ετήσια βάση, ενώ ο συνολικός στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 8% ετησίως, με το ένα τρίτο των νέων πλοίων να μην είναι επί του παρόντος υπό καθεστώς ναύλωσης.
Να σημειωθεί ότι για το 2018 οι νέες παραγγελίες που θα τοποθετηθούν στα ναυπηγεία θα φτάσουν τα 50 LNG Carriers. Ήδη μέχρι σήμερα έχουν γίνει τοποθετήσεις παραγγελιών για 44 πλοία, ενώ εκκρεμούν να επιβεβαιωθούν κινήσεις μεγάλων παικτών της αγοράς όπως ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen και η Shell. Όπως εκτιμάται ο αριθμός των νέων παραγγελιών θα φτάσει τα 50.
Μεταξύ των εφοπλιστών που έχουν κάνει νέες παραγγελίες στα ναυπηγεία είναι ο Πήτερ Λιβανός (GasLog), ο Βαγγέλης Μαρινάκης (Capital Gas) κ.ά.