Προβληματική η λύση για τους 1400 εργαζόμενους του ΟΤΕ

2274
επικουρικών

Σε προηγούμενο άρθρο (βλ. εδώ) είχαμε αναφερθεί στο πρόβλημα που έχει προκύψει με τις λάθος αναλυτικές περιοδικές δηλώσεις (ΑΠΔ) που κατέθεσε ο ΟΤΕ στο ΙΚΑ (σήμερα ΕΦΚΑ) για 1400 περίπου εργαζόμενους με βασικότερο πρόβλημα το να μη μπορούν να εκδοθούν οριστικές αποφάσεις συνταξιοδότησης για πολλούς και μια σειρά από άλλα προβλήματα για τους υπόλοιπους.

Έξι μήνες περίπου μετά τη γνωστοποίηση του θέματος και την ανάληψη της ευθύνης για το λάθος από τον ΟΤΕ ο ΕΦΚΑ πήρε κάποιες αποφάσεις και προχωράει στη διόρθωση των λαθών και στη συνέχεια στην έκδοση των οριστικών αποφάσεων συνταξιοδότησης. Ωστόσο η διαδικασία που επελέγη είναι προβληματική.

Παρά το γεγονός ότι σε αλλεπάλληλες συσκέψεις στελεχών του ΟΤΕ και του ΕΦΚΑ συναποφασίστηκε η συνεργασία και η με ηλεκτρονικό τρόπο διόρθωση των λανθασμένων εγγραφών ο ΕΦΚΑ προχωράει στη διόρθωση χειροκίνητα. Στην εποχή δηλαδή της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ο ΕΦΚΑ επέλεξε να συστήσει ομάδα  εργασίας από υπαλλήλους του οι οποίοι επιφορτίστηκαν να περάσουν τις διορθώσεις στις λάθος εγγραφές. Οι διορθώσεις αυτές με τους μετριότερους υπολογισμούς είναι πάνω από  100.000. Για να γίνουν θα χρειαστεί απροσδιόριστα μεγάλο διάστημα και μεγάλη υπομονή και δύναμη στους υπαλλήλους αυτούς που ανατέθηκε το συγκεκριμένο έργο.

Από την άλλη μεριά υπάρχει και μια παρατυπία που μπορεί αύριο να μπλέξει τους ενδιαφερόμενους σε περιπέτειες. Ο ΕΦΚΑ περνάει μεν τις διορθώσεις πλην όμως ζητάει από τους ίδιους τους ενδιαφερόμενους να υπογράψουν υπεύθυνη δήλωση ότι αποδέχονται τη μεταβολή των στοιχείων. Αυτό δεν προβλέπεται από πουθενά, υπεύθυνος για την κατάθεση των στοιχείων είναι ο ΟΤΕ και υπεύθυνοι για την αλλαγή στις ΑΠΔ είναι ο ΟΤΕ και ο ΕΦΚΑ. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ζητούν από τον ασφαλισμένο να βεβαιώσει ότι αποδέχεται τις αλλαγές.

Πέρα από το ότι το παραπάνω δεν είναι δική του ευθύνη πώς μπορεί ο κάθε εργαζόμενος να είναι βέβαιος για τα ποσά που επιδικάστηκαν (γιατί οι αλλαγές προέρχονται από δικαστικές αποφάσεις) σε δικαστικές αποφάσεις που ανατρέχουν από το 2002 έως το 2013;;;

Πώς μπορεί ο κάθε εργαζόμενος να είναι βέβαιος ότι δεν έγινε κάποιο νέο λάθος κατά την εισαγωγή των στοιχείων όταν για τον καθένα διορθώνονται ίσως και πάνω από 100 εγγραφές; Ένα νέο λάθος είναι απόλυτα λογικό να γίνει αν λάβουμε υπ’ όψη τον όγκο της εργασίας. Το οποιοδήποτε τέτοιο λάθος θα δημιουργήσει πρόσθετα προβλήματα στο μέλλον.

Οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ βέβαια καλή τη πίστη και κάτω από την πίεση που τους δημιουργεί η περαιτέρω καθυστέρηση έκδοσης της συνταξιοδοτικής απόφασης υπογράφουν τη συγκεκριμένη δήλωση.

Με βάση όλα τα παραπάνω εμείς θεωρούμε ότι η διαδικασία θα πρέπει ν’ αλλάξει και η διόρθωση να γίνει ηλεκτρονικά. Κάτι τέτοιο είναι και πιο αξιόπιστο και δεν είναι και χρονοβόρο.

Σε κάθε περίπτωση όμως ο ΕΦΚΑ πρέπει να σταματήσει να ζητά υπεύθυνη δήλωση αποδοχής των μεταβολών. Η ευθύνη των μεταβολών δεν μπορεί να μετακυλίεται στους εργαζόμενους και οφείλουν να την αναλάβουν αποκλειστικά ο ΕΦΚΑ και ο ΟΤΕ γιατί σ’ αυτούς ανήκει. Άλλωστε για χιλιάδες άλλους που τους έχουν επιδικαστεί διάφορα ποσά και ο ΟΤΕ κατέθεσε σωστά και όχι λάθος στοιχεία οι μεταβολές των ΑΠΔ έγιναν χωρίς να ζητηθεί καμιά υπογραφή αποδοχής.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας