Σε πρόσφατη συνάντηση που είχε το Προεδρείο της ΠΕΝΕΝ με τον Υπουργό Ε.Ν Π. Κουρουμπλή με αφορμή το νόθο 29ο Συνέδριο της ΠΝΟ το οποίο πραγματοποιήθηκε στις 23-24 Νοέμβρη 2017 είχε δηλώσει στην αντιπροσωπεία της ΠΕΝΕΝ την πρόθεσή του να προχωρήσει ο εκδημοκρατισμός του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος εάν και εφόσον πάρει την σχετική έγκριση από την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό.
Αναλυτικά οι θέσεις της ΠΕΝΕΝ περιλαμβάνονται σε σχετικές με το θέμα ανακοινώσεις και Δελτία Τύπου που εκδόθηκαν στα πλαίσια της κατάληψης διαμαρτυρίας που έγινε την περασμένη εβδομάδα.
Όπως προκύπτει από τα πρακτικά της Βουλής στην σχετική συζήτηση για το πολυνομοσχέδιο του ΥΕΝ στις 23/11/2017 διατυπώθηκε από Βουλευτή της Β΄ Περιφέρειας Πειραιά η παρακάτω ερώτηση σχετικά με τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος:
«θέλω να ρωτήσω τον Υπουργό αν και τι προτίθεται να κάνει σχετικά με το συνδικαλιστικό κίνημα των Ναυτεργατών, που διέπεται από νόμους, που έχουν τις καταβολές τους σε διατάγματα και νόμους της μεταξικής περιόδου, καθώς και στον αντεργατικό ν. 330/1976 και όχι στον ν.1264/82. Αυτό δημιουργεί κραδασμούς και δυσλειτουργίες στο συνδικαλιστικό κίνημα των ναυτεργατών. Θα ήθελα, πραγματικά, το σχόλιο του Υπουργού και πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει σε αυτό το θέμα».
Η απάντηση του Υπουργού Ε.Ν Π. Κουρουμπλή:
«Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, μου έθεσε ένα ζήτημα η κυρία Καρακώστα. Εγώ θεωρώ ότι αυτή η κρίση, που έχει δημιουργηθεί στην ΠΝΟ, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί από τους ίδιους με μια βαθιά, εκσυγχρονιστική μεταρρύθμιση, που πραγματικά θα δώσει νέα πνοή σ’ έναν χώρο, που έχει να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο στα ναυτιλιακά πράγματα της χώρας».
Η απάντηση του Υπουργού Ε.Ν και υποθέτουμε της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού αποτελεί την πιο ξεδιάντροπη ομολογία υποταγής στο εφοπλιστικό κεφάλαιο και με την θέση τους αυτή διατηρούν αλώβητο και διαιωνίζουν ένα αντιδραστικό – αντιδημοκρατικό καθεστώς που παρόμοιο δεν υπάρχει στο συνδικαλιστικό κίνημα της χώρας μας και μέσω των Μεταξικών και Βασιλοχουντικών νόμων και διαταγμάτων καθώς και του αντεργατικού νόμου 330/76 η ΠΝΟ βρίσκεται κάτω από την σιδερένια μπότα του εφοπλιστικού κεφαλαίου το οποίο έχει μετατρέψει την ναυτιλία, τις εργασιακές σχέσεις και τα δικαιώματα των Ναυτεργατών σε μια απέραντη γαλέρα.
Να σημειωθεί ότι η διακήρυξη της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό και τον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος δεν ήταν μόνο προεκλογική αλλά και προγραμματική θέση της και αναγνώστηκε στις θέσεις της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατά την ψήφο εμπιστοσύνης τον Φλεβάρη 2015.
Κυβέρνηση, Τσίπρας, Κουρουμπλής, Δρίτσας, ο τελευταίος ως «αριστερός» αναλώθηκε σε έναν αγώνα να εκβιάσει το συνδικαλιστικό κίνημα ότι είναι αναγκαίο και ώριμο να υπονομεύσει την ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία και έτσι να βάλει φαρδιά πλατιά την υπογραφή του σε μια πράξη προδοσίας που θα το οδηγούσε στην αυτοκατάργησή του. Ο «σοσιαλιστής» Π. Κουρουμπλής τρέχει νυχθημερόν και πασχίζει να βρει λύση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανταγωνισμού για να μην θιγούν στο παραμικρό τα φορολογικά προνόμια του παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου και όλοι μαζί εκθειάζουν και αγιοποιούν το εφοπλιστικό κεφάλαιο για την πρωτοκαθεδρία στην παγκόσμια ναυτιλία!!!
Αποδεικνύεται και επιβεβαιώνεται για πολλοστή φορά ότι η κυβερνώσα «αριστερά» του ΣΥΡΙΖΑ έχει αναλάβει την βρώμικη δουλειά να υπηρετήσει πιστά το αστικό σύστημα, να εδραιώσει, να ενισχύσει και να διευρύνει τα συμφέροντα, την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του κεφαλαίου και σε κάθε ευκαιρία δίνει δείγματα γραφής στο ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο ότι αυτό μπορεί ανεμπόδιστα να συνεχίζει στον δρόμο της επιχειρηματικής ασυδοσίας.
Η ΠΕΝΕΝ δηλώνει την αποφασιστικότητά της να συνεχίσει αταλάντευτα τον δρόμο της ταξικής πάλης, θα ενισχύσει παραπέρα τους δεσμούς με τους Ναυτεργάτες, θα δυναμώσει τον αγώνα και την δράση της και θα παλέψει με όλες τις δυνάμεις της για την ανατροπή αυτού του σαθρού, σάπιου οικοδομήματος που έχει διαμορφωθεί στον χώρο της ναυτιλίας και το οποίο εμποδίζει την ανάπτυξη της πάλης των Ναυτεργατών και θυσιάζει στον βωμό του εφοπλιστικού κέρδους τα δικαιώματα του Ναυτεργατικού κόσμου της χώρας μας.