Ενώ το πετρέλαιο δεν συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των διμερών τιμολογίων που συνδέονται με τις κυρώσεις, τα κινεζικά διυλιστήρια σταμάτησαν να αγοράζουν αργό πετρέλαιο από τις ΗΠΑ
Ενώ το πετρέλαιο δεν συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των διμερών τιμολογίων που συνδέονται με τις κυρώσεις, τα κινεζικά διυλιστήρια σταμάτησαν να αγοράζουν αργό πετρέλαιο από τις ΗΠΑ.
“Είμαστε ένας από τους μεγαλύτερους μεταφορείς αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ στην Κίνα. Πριν από τον εμπορικό πόλεμο, είχαμε μια ωραία επιχείρηση, αλλά τώρα είναι εντελώς δυσλειτουργική “, δήλωσε ο πρόεδρος της CMES, στο περιθώριο της ετήσιας συνόδου κορυφής του Global Maritime Forum στο Χονγκ Κονγκ, όπως αναφέρει το Reuters.
“Δυστυχώς,ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, δεν κάνει καλό στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις” προσέθεσε ο ίδιος στη συνέχεια.
Ο εμπορικός πόλεμος αναγκάζει επίσης την Κίνα να διαφοροποιήσει τις προμήθειες σόγιας, που πλέον προέρχονται από τη Νότια Αμερική.
Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας από την Αμερική έφθασαν κατά μέσο όρο 334.880 βαρέλια την ημέρα μέχρι τον Αύγουστο, κάνοντας το Πεκίνο το δεύτερο μεγαλύτερο αγοραστή πετρελαίου ΗΠΑ μετά τον Καναδά.
Στην πραγματικότητα, η Κίνα μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής αμερικανικού αργού, δεδομένου ότι μεγάλο μέρος του πετρελαίου που εισάγεται από τον Καναδά είναι επανεξαγωγές – καναδικό αργό πετρέλαιο που διέρχεται σύντομα στις ΗΠΑ με αγωγούς πριν επανέλθει στον Καναδά.
Αφού τερματίστηκε η απαγόρευση εξαγωγής πετρελαίου για 40 χρόνια στα τέλη του 2015, οι ΗΠΑ αύξησαν τις πωλήσεις τους σε δύο εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd).
Η Κίνα αγοράζει το μεγαλύτερο μέρος του αργού της από τη Ρωσία, με τις εισαγωγές να αυξάνονται από 665.000 bpd το 2014 σε 1,2 εκατομμύρια bpd πέρυσι. Οι άλλοι κύριοι προμηθευτές του Πεκίνου είναι η Σαουδική Αραβία και το Ιράν.