Οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας μπορούν πλέον να οδηγούν αλλά δεν μπορούν πολλά σημαντικότερα

1391
αραβίας

Μια χωρίς αμφιβολία σημαντική νίκη κέρδισε το γυναικείο κίνημα στο Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας όπου ο νόμος της Σαρία δεν θέλει τη γυναίκα να αποτελεί τίποτε περισσότερο από ένα κοινό αντικείμενο χρήσης και δίχως καν τα ελάχιστα δικαιώματα που προβλέπει ήδη από το 1948 η σχετική χάρτα του ΟΗΕ, του οποίου φυσικά η συγκεκριμένη χώρα -κατά τα άλλα- είναι μέλος.

Πρόκειται για το δικαίωμά τους να… οδηγούν νόμιμα αυτοκίνητο καθώς μετά από αγώνες χρόνων των γυναικών της χώρας, το «Συμβούλιο του Στέμματος» αναγκάστηκε να δείξει πως κάνει μια «παραχώρηση» και δέχεται πλέον να εκδίδει άδειες οδήγησης στο… υπόλοιπο μισό του πληθυσμού της χώρας.

Ήδη στην πρωτεύουσα Ριάντ την προηγούμενη Δευτέρα παραδόθηκαν τα πρώτα διπλώματα οδήγησης σε γυναίκες και μάλιστα 20 ημέρες πριν την 24η Ιουνίου που τίθεται επίσημα σε ισχύ ο συγκεκριμένος νόμος και μέχρι την οποία αναμένεται να εκδοθούν περισσότερα από 2.000 ακόμη.

Επρόκειτο συγκεκριμένα για δέκα γυναίκες που είχαν καταφέρει να αποκτήσουν δίπλωμα σε άλλες χώρες όπως ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Λίβανος για την αναγνώριση των οποίων ωστόσο το σαουδαραβικό κράτος απαίτησε κάποιες πρόσθετες εξετάσεις.

Έγινε αίφνης προοδευτικό το Βασίλειο; 

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πίσω από τη συγκεκριμένη κίνηση και άλλες ανάλογες του Μονάρχη Σαλμάν δεν βλέπουν παρά μια υποκριτική προσπάθεια για προώθηση ενός καινούργιου «μετριοπαθούς» προφίλ τόσο για τον ίδιο όσο και για τη χώρα και ίσως αυτή τους η κριτική να μην είναι χωρίς βάση:

Τα πετρελαϊκά κοιτάσματα ολόκληρου του πλανήτη και της Σαουδικής Αραβίας δεν είναι απεριόριστα και μια χώρα της οποίας η Οικονομία στηρίζεται αποκλειστικά σε αυτά έχει ημερομηνία λήξεως και μάλιστα ίσως και πολύ πιο κοντινή από όσο θα μπορούσαμε να φανταστούμε.

Αυτά δεν είναι φυσικά διόλου άγνωστα, ούτε στο παλάτι ούτε στις άλλες ισχυρές φατρίες  που συνειδητοποιούν πως μια Σαουδική Αραβία με τις συγκεκριμένες δομές της οικονομίας της, με τη μηδενική λόγω γεωφυσικών δεδομένων πρωτογενούς παραγωγής τροφίμων και με τα «πολιτισμικά» της χαρακτηριστικά να αποτελούν φρένο για οποιαδήποτε πραγματική ανάπτυξη, όχι απλά δεν μπορεί να έχει καμιά απολύτως βιωσιμότητα ως κρατική και φυσική οντότητα αλλά δεν θα μπορέσει καν να φτάσει στο τέλος που θα της επιφυλάξει ένας μηδενισμός των πετρελαϊκών της αποθεμάτων.

Ήδη τα δεδηλωμένα σχέδια του Σαλμάν «οραματίζονται» μια Σαουδική Αραβία όλο και περισσότερο δυτικοφανή που, παρά τις διακηρύξεις της που εξακολουθούν να προτάσσουν τον αραβικό κόσμο και το Ισλάμ, δεν θα είναι τίποτε λιγότερο από μια παγκόσμια …«ντίσνεϊλαντ», ένα διεθνές «διασκεδαστήριο» με καζίνα, ποτά και κάθε είδους παροχή «υπηρεσιών» που κινούνται πέριξ της «προσωπικής ψυχαγωγίας», με μια εργατική τάξη η οποία από κάθε θέση θα καλείται να υπηρετήσει τις «ιδιαίτερες» και υψηλές απαιτήσεις της αφρόκρεμας της παγκόσμιας οικονομικής ελίτ.

Αυτό απαιτεί μια εκ θεμελίων αναδιάρθρωση της χώρας που, μη έχοντας τι άλλο να προσφέρει πέραν του να αποτελεί τοποτηρητή των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ σε ολόκληρη την Αραβική Χερσόνησο αν όχι και στη Μέση Ανατολή, οδηγεί στην αναζήτηση νέων «ρόλων», που με τη σειρά τους απαιτούν ένα νέο διεθνές προφίλ, περισσότερο διαλλακτικό και «μετριοπαθές», που φυσικά ταυτόχρονα ισχυροποιεί και την ίδια τη θέση της ίδιας της βασιλικής οικογένειας Σαούντ έναντι των εσωτερικών της μέχρι θανάτου αντιπάλων.

Φίλη μεν η Σαρία, φίλτατο δε το χρήμα

Πριν από έναν περίπου χρόνο στη χώρα άνοιξαν οι πρώτοι κινηματογράφοι στους οποίους παίζονται φυσικά ταινίες του υπόλοιπου «βλάσφημου» κόσμου και αυτή ήταν μια πρώτη ήττα των πιο σκοταδιστικών θρησκευτικών κύκλων της χώρας οι οποίοι πολύ σύντομα θα γνωρίσουν και άλλες πολύ μεγαλύτερες, και όχι επειδή ξαφνικά το παλάτι άρχισε να διακατέχεται από κάποιες πιο ανοικτές αντιλήψεις αλλά επειδή πλέον η αντιπαραγωγικότητα της Σαρία έχει αρχίσει να κοστίζει περισσότερα από όσα μέχρι τώρα προσέφερε.

 Μέχρι το τέλος του 2030 ο Σαλμάν έχει δρομολογήσει υποδομές και έργα φαραονικού μεγέθους έξω από κάθε δυτική φαντασία με τις νέες τεχνολογίες να αποτελούν την αιχμή του δόρατος.

«Το όραμά μας είναι μια Σαουδική Αραβία που αποτελεί την καρδιά του αραβικού και του ισλαμικού κόσμου, η επενδυτική δύναμη και ο κόμβος που συνδέει τρεις ηπείρους», λέει χαρακτηριστικά στην προμετωπίδα της η σχετική ιστοσελίδα της χώρας με τον τίτλο “Saudi Vision 2030”.

Μέσα σε αυτό περιγράφονται αλλαγές που δεν περιορίζονται μόνο σε εκ θεμελίων αναδιαρθρώσεις της Οικονομίας της χώρας αλλά και συνολική αλλαγή του «συνολικού» χαρακτήρα της χώρας, που είναι αδύνατον να επιτευχθούν με τις γυναίκες στο περιθώριο.

Η ήδη διαπιστωμένη τραγική ανεπάρκεια εγχώριου επιστημονικού και υψηλού επιπέδου τεχνικά καταρτισμένου προσωπικού δεν επιτρέπει την παραμονή εκτός παραγωγικών διαδικασιών του 1/3 του πληθυσμού της χώρας που το αποτελούν γυναίκες των πιο δυναμικών εργασιακά ηλικιών, που θα δουν πολλά ακόμη αυτονόητα σε ολόκληρο τον πλανήτη δικαιώματά τους να ικανοποιούνται, αλλά για σκοπούς άλλους από εκείνους που οι ίδιες δίκαια διεκδικούν.

Και φυσικά το δικαίωμά τους στην οδήγηση δεν είναι παρά το ελάχιστο που απαιτείται προς την κατεύθυνση όσων προαναφέρθηκαν. Η ανάπτυξη απαιτεί ελεύθερη πρόσβαση στην επιστημονική γνώση και την τεχνική κατάρτιση και η ελεύθερη αγορά πελάτες κάθε φύλου και ηλικίας που ανεμπόδιστα ως αυτόνομες οικονομικές οντότητες θα μπορούν να καταναλώνουν.

Φυσικά αν όλα αυτά τα καταφέρει η Σαουδική Αραβία και με δεδομένο πως αποτελεί τον παγκόσμιο ιστορικό πυλώνα του Ισλάμ είναι κάτι που μόνο η Ιστορία θα μάς επιτρέψει να μάθουμε, ωστόσο μέχρι να το «μάθουμε» οι γυναίκες της μπορούν μεν πλέον να οδηγούν αλλά…

Οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας δεν μπορούν… 

► Να κυκλοφορούν στον δρόμο χωρίς να φορούν τη λεγόμενη abaya, το γνωστό «ένδυμα» που επιβάλλει η Σαρία και το οποίο πρέπει να καλύπτει το γυναικείο σώμα μέχρι και τους αστραγάλους

► Να μετακινηθούν από το σπίτι τους, να ταξιδέψουν, να εργαστούν, να νοικιάσουν ένα σπίτι, να συνάψουν οποιοδήποτε συμβόλαιο ή να βάλουν την υπογραφή τους κάτω από οποιαδήποτε δικαιοπραξία, να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη για αστική αγωγή, να συστήσουν επιχείρηση ή ακόμη να επισκεφθούν και οποιονδήποτε ιατρό και νοσοκομείο χωρίς τη συνοδεία ενός «άρρενος κηδεμόνα», που μπορεί να είναι από τον σύζυγό τους ή τον αδελφό τους μέχρι και κάποιον συγγενή ακόμη και ο ίδιος τους ο γιός !

► Να έχουν δικό τους τραπεζικό λογαριασμό και να ελέγχουν οι ίδιες τα οικονομικά τους ζητήματα.

Και φυσικά δεν μπορούν ούτε να παντρευτούν αλλά ούτε και να χωρίσουν αν δεν λάβουν πρώτα την άδεια των ιδίων «άρρενων κηδεμόνων» τους.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με το «Δίκαιο» της Σαουδικής Αραβίας, «η μαρτυρική κατάθεση μιας γυναίκας έχει τη μισή αξία από εκείνη ενός άνδρα» ενώ σε περίπτωση θανάτου του πατέρα, τα κορίτσια δικαιούνται μόνο τη μισή κληρονομιά από εκείνη των «αρσενικών» αδελφών τους.

*Πηγή: write-in.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας