Πρωτοφανές! Σε γερμανικά, γαλλικά, κινέζικα, τουρκικά συμφέροντα και στον ''φίλο'' Σαββίδη ξεπουλιέται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης!

5202
βουλή

Ο Em. Macron σε ρόλο μεσίτη της εκποίησης
Στις 8-9 Σεπτεμβρίου, εκτός απροόπτου, ο Γάλλος Πρόεδρος Em. Macron, ως ατζέντης γαλλικών εταιρειών, θα βρίσκεται μαζί με τον Τσίπρα στην Θεσσαλονίκη, όπου, μάλλον, κάτω από τις ενθουσιώδεις ιαχές της ΝΔ και του εγχώριου οικονομικού κατεστημένου, θα ανακοινώσουν το ξεπούλημα του στρατηγικού, ιστορικού και κερδοφόρου λιμανιού της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) σε ένα περίεργο αμάγαλμα ξένων και εγχώριων διαπλεκόμενων συμφερόντων, μεταξύ των οποίων και η Terminal Link, θυγατρική του γαλλικού μεγαθήριου CMA CGM, το οποίο πρακτορεύει ο Ε. Macron.
Ο Αλ. Τσίπρας, την ώρα που πουλάει αριστερά φούμαρα εσωτερικής κατανάλωσης, σχετικά με την ανέξοδη μη συμμετοχή στην ψυχροπολεμική διάσκεψη της Εσθονίας, την ίδια ώρα εκχωρεί πρωτοφανώς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), την πύλη των Βαλκανίων, σε γερμανικά (κερδοσκοπικό fund!), γαλλικά, κινέζικα (τους έχει δώσει και το λιμάνι του Πειραιά!), ακόμα και σε τούρκικα συμφέροντα, ενώ στην κατανομή δεν ξέχασε και τον φιλικά διαπλεκόμενο Ιβάν Σαββίδη, πολύπειρο, κατά τα άλλα, στις υποθέσεις με λιμάνια.
Ο Αλ. Τσίπρας, πουλώντας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε μια κουρελού ξένων και διαπλεκόμενων συμφερόντων, στην ουσία παραδίδει πλήρως την πόλη της Θεσσαλονίκης σε αυτά τα αρπακτικά ξένα συμφέροντα.
Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο και μάλιστα θαλάσσια, με μεγάλες θαλάσσιες ιστορικές παρακαταθήκες και δυνατότητες, που έχει παραδώσει τα δυο μεγαλύτερα στρατηγικά λιμάνια της σε ξένα συμφέροντα.
Ούτε το χειρότερο προτεκτοράτο δεν θα μπορούσε να προχωρήσει σε μια τέτοια εκποίηση, παραδίδοντας έτσι σε ξένα χέρια την ανάπτυξη και την ασφάλεια της χώρας.
Η ειρωνεία είναι ότι ο Αλ. Τσίρπρας θα μιλήσει από την ΔΕΘ για τις προοπτικές μιας πόλης και μιας χώρας που κατά τ’ άλλα ξεπουλάει και τις έχει θέσει σε ασφυκτική κηδεμονία και λιτότητα μέχρι το 2060.

Κ.Τ

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου και πιθανώς κατά την επίσκεψη του Γάλλου προέδρου Emmanuel Macron  στην Ελλάδα αναμένεται να υπογραφεί η συμφωνία του δημοσίου με το επενδυτικό σχήμα που εξαγοράζει τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Terminal Link, που συμμετέχει στο σχήμα εξαγοράς του OΛΘ με 33%, είναι θυγατρική του κολοσσού CMA CGM στον οποίο το γαλλικό δημόσιο εξακολουθεί να διατηρεί περί το 10%. Κύριος μέτοχος της τρίτης μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο είναι η γαλλολιβανέζικη οικογένεια Saade, ενώ το 24% ελέγχεται από την τουρκική Yildirim Holding.
Η επιρροή της οικογένειας Saade στη Γαλλία αποτυπώνεται, πάντως, στις δύο παρουσίες του πρώην προέδρου Φρανσουά Ολάντ κατά την καθέλκυση πλοίων του πανίσχυρου ομίλου, το 2013 και το 2015.
Μεγαλύτερος μέτοχος της κοινοπραξίας που αποκτά τον OΛΘ είναι η γερμανική επενδυτική εταιρεία Deutsche Invest Equity Partners με 47% (!), ενώ το 20% ελέγχεται από την Belterra Investments του επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη.
Αφού πέσουν οι υπογραφές στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών και στη συμφωνία μετόχων, πιθανώς κατά την επίσκεψη Μακρόν απαιτείται η έγκριση των συμβατικών κειμένων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Στη συνέχεια θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης η οποία πρέπει να κυρωθεί και από τη Βουλή. Το ελληνικό δημόσιο θα διατηρήσει ποσοστό 7% (!!!) στον OΛΘ μετά την πώληση του 67% στο επενδυτικό σχήμα. Οι ”επενδυτές” είχαν καταθέσει στο ΤΑΙΠΕΔ προσφορά 231,93 εκατ. ευρώ.
Η CMA CGM ελέγχει το 51% των μετοχών της Terminal Link, ενώ το 49% κατέχει η κινεζική China Merchants Port Holding, ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων παγκοσμίως.
Οι Κινέζοι μέτοχοι μειοψηφίας της Terminal Link ανακοίνωσαν προ ημερών πως στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας “One Belt One Road” που προωθεί το Πεκίνο αναζητούν επενδυτικές ευκαιρίες (έλεγχο) διεθνώς στους τομείς των λιμανιών, των εγκαταστάσεων logistics και των σχετικών υποδομών.
Οι εκπρόσωποι του επενδυτικού σχήματος που αποκτά τον OΛΘ υποστήριξαν σε πρόσφατη παρουσίαση πως συμμετέχουν σ’ αυτό τόσο ο μεγαλύτερος διαχειριστής τερματικών σταθμών λιμένων στον κόσμο, όσο και η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς, γεγονός που κατ’ αυτούς τους δίνει ισχυρό πλεονέκτημα. Οι ίδιοι είχαν επισημαίνει πως είναι εξαιρετικά κρίσιμη για την ανάπτυξη του λιμανιού η προώθηση των έργων διασύνδεσης με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από το δημόσιο.
Στην ουσία, θα πληρώσει το ελληνικό δημόσιο για να κερδίζουν οι ίδιοι, ενώ το ελληνικό δημόσιο κάλλιστα θα μπορούσε να καταστήσει την Θεσσαλονίκη τη μεγάλη πύλη των Βαλκανίων και της Ευρώπης, με ανοικτούς ορίζοντες στην πρόσβαση σε λιμενικές υπηρεσίες όλων των διεθνών εταιρειών.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Terminal Link Boris Wenzel είχε δηλώσει στην ίδια παρουσίαση πως ο όμιλος θέλει να αναπτύξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης καθώς δε διαθέτει σήμερα παρουσία σε αυτή την πλευρά της Μεσογείου, αν και είναι ισχυρός στο νότιο άξονα (Ταγγέρη, Μάλτα, κλπ).
Πρόσθεσε πως ο όμιλος αναζητεί συνεχώς ευκαιρίες για επενδύσεις και πως όταν τον προσέγγισε το επενδυτικό σχήμα της DIEP εντόπισε τα καλά οικονομικά αποτελέσματα του OΛΘ, με προφανή στόχο να τσεπώσει αυτήν την μεγάλη προίκα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας