Η Κίνα χρηματοδοτεί χρέη τουρκικών τραπεζών και «εντάσσει» Τουρκία στην Ευρασία

Η Κίνα χρηματοδοτεί χρέη τουρκικών

Tην χρηματοδότηση της τουρκικής οικονομίας και των τουρκικών τραπεζών έχει αναλάβει η Κίνα με απώτερο σκοπό την ένταξη της χώρας στην Ευρασία.

Δάνειο από την Export Import Bank of China για την υποστήριξη συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών, έλαβε η Ziraat Bank όπως ανακοίνωσε η ίδια η τουρκική τράπεζα.

Η Ziraat Bank υπέγραψε σύμβαση δανείου ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων με την κινεζική Exim Bank την Τετάρτη.

Η Κίνα χρηματοδοτεί το εμπόριο με την Τουρκία

Το δάνειο που παρέχεται από την Export-Import Bank of China θα ενισχύσει το εμπόριο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ziraat Bank.

Το δάνειο θα καλύψει τις χρηματοδοτικές ανάγκες των εταιρειών που ασχολούνται κυρίως με το εξωτερικό εμπόριο μεταξύ Κίνας και Τουρκίας.

Το Πεκίνο αγοράζει την Άγκυρα

Τον Ιούλιο του 2020 η Λαϊκή Τράπεζα της Κίνας επέκτεινε τα swaps για την τουρκική λίρα κατά 400 εκατομμύρια δολάρια.

Η συμφωνία ανταλλαγής νομισμάτων υπογράφηκε αρχικά το 2012, αλλά εφαρμόζεται τώρα που η τουρκική λίρα δέχεται συντεταγμένες επιθέσεις από τις αγορές (από πίσω κρύβονται οι ΗΠΑ).

Το Πεκίνο βρήκε την ευκαιρία που ήθελε για να εισχωρήσει στην τουρκική οικονομία και να εντάξει άνευ όρων την Άγκυρα στο Belt and Road (BRI), η αλλιώς στον «Δρόμο του Μεταξιού».

Μια κινεζική εταιρεία logistics αγόρασε το καλοκαίρι το 48% του Kumport Terminal για 940 εκατομμύρια δολάρια όπως αναφέρει το viadiplomacy.

Οι εγκαταστάσεις βρίσκονται στη βορειοδυτική ακτή της θάλασσας του Μαρμαρά, και είναι ο τρίτος μεγαλύτερος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων της Τουρκίας ενώ αποτελεί στρατηγικό κόμβο προς την Ευρώπη.

Το «one belt one road» εάν κάποιος παρατηρήσει προσεκτικά τον χάρτη θα δεί πως είναι επί της ουσίας η «Rimland» των γεωπολιτικών θεωριών που προστατεύει την Ευρασία «Heartland» (επί της ουσίας Ρωσία και Κίνα) και τους εξασφαλίζει την οικονομική «αιμοδοσία», απαραίτητη για να μπορούν να επιβάλλουν την συνολική τους ισχύ.

Αυτό που συμβαίνει στην Ευρασία αυτή την στιγμή είναι κοσμογονικό.

Η ισχύς αυτού του άξονα που σχηματίζεται αναμένεται να είναι κατακλυσμική και μη αντιμετωπίσημη ούτε από τις ΗΠΑ μαζί με του συμμάχους της στο ΝΑΤΟ.

Τα μεγέθη είναι δυσανάλόγα εις βάρος των ΗΠΑ και όλα αυτά διότι η νυν αμεικανική διακυβέρνηση και οι κύκλοι που ανέλαβαν την εξουσία μαζί της επέλεξαν να επιτεθούν ταυτόχρονα σε όλους τους μεγάλους γεωπολιτικούς αντιπάλους.

Πολύ κακή κίνηση καθώς έδωσε την ώθηση σε Πεκίνο και Μόσχα να ξεπεράσουν τους όποιους ενδοιασμούς και να προχωρήσουν με αποφασιστικότητα την δημιουργία του δικού τους χώρου επιρροής.

Ρωσία και Κίνα είναι παλαιά και αρχαία έθνη και γνωρίζουν πολύ καλά από γεωπολιτικούς στόχους και τώρα επιδιώκουν να εντάξουν στα σχέδια τους Ιράν και Τουρκία και στο μέλλον την Ινδία.

Δηλαδή άλλα παλαιά και αρχαία έθνη με μακραίωνη συμμετοχή σε πολεμικά και διπλωματικά παίγνια. Δεν ήταν τυχαία και η επίθεση του State Department στην Αιθιοπία για «γενοκτονία» στην επαρχία «Τιγκρέ», ένα επίσης αρχαιότατο έθνος στο οποίο έχουν βλέψεις Κίνα και Ρωσία καθώς το θεωρούν κομβικό κράτος για τον έλεγχο των αφρικανικών ««κτήσεων» του Πεκίνου το οποίου βρίσκεται πάνω από την Κένυα, η οποία έχει τον μεγαλύτερο σταθμό της CIA στην «Μαύρη Ήπειρο».

Τον Νοέμβριο του 2019 η Τουρκία καλωσόρισε το πρώτο φορτηγό τρένο από την Κίνα μέσω της σήραγγας Μαρμαρά που χτίστηκε και χρηματοδοτήθηκε από το Πεκίνο. Χρησιμοποιώντας αυτή την σήραγγα, κάθε τρένο μπορεί να κάνει ένα απευθείας δρομολόγιο από την Κίνα προς την Ευρώπη για πρώτη φορά.

Ο Γκάο Τιαν, διευθυντής των Σιδηροδρόμων Κίνας-Γερμανίας, υποστηρίζει ότι έργα όπως αυτά δείχνουν πώς η Τουρκία θα είναι το κέντρο των σιδηροδρόμων και υποδομών που θα συνδέει την Ανατολή με την Δύση.

Το σχέδιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη της Τουρκίας σε έναν ενεργό, παγκόσμιο κόμβο διεθνούς εμπορίου μέσω του Silk Road Economic Belt. Πρόσθετα βοηθητικά έργα για την ανάπτυξη του Silk Road περιλαμβάνουν ένα έργο παραγωγής ενέργειας της Τουρκίας, αξίας περίπου 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο εξασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη ενεργειακή ασφάλεια της χώρας!

Οι κινεζικές επενδύσεις, ωστόσο, θα βοηθήσουν άμεσα στην νομισματική κρίση της Τουρκίας και θα καλύψουν εν πολλοίς το μακροπρόθεσμο χρέος τουρκικών εταιρειών, το οποίο ανέρχεται σε πάνω από 300 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η γέφυρα Σουλτάνος Γιαβούζ – μια από τις ψηλότερες στον κόσμο – χρηματοδοτήθηκε από την Κίνα με 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Όταν ο ιδιοκτήτης δεν μπόρεσε να υλοποιήσει το έργο, η γέφυρα πωλήθηκε σε Κινέζους επενδυτές για 688 εκατομμύρια δολάρια. Δηλαδή για όλα παντού υπάρχει ένας Κινέζος για να καλύψει τις «ζημιές».

Η τεχνολογία στην Τουρκία αναπτύσσεται με ραγδαίους ρυθμούς καθώς η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της Τουρκίας, το Trendyol, με 2 εκατομμύρια ενεργούς αγοραστές και 25 εκατομμύρια μέλη αγοράστηκε για 750 εκατομμύρια δολάρια από την Alibaba.

Σύμφωνα με ένα στέλεχος της εταιρείας, ο κινεζικός γίγαντας ηλεκτρονικού εμπορίου υπόσχεται εξοικονόμηση κόστους με προϊόντα κινέζικης παραγωγής, πιστεύοντας ότι η τεράστια τεχνογνωσία της Alibaba σε υποδομές, μεταφορές και logistics θα ωφελήσει τους Τούρκους καταναλωτές με φθηνότερα αγαθά,ακόμη και δωρεάν αποστολή τριών ημερών. Την ίδια στιγμή αποχωρούν μεγάλες εταιρείες από την Δύση.

Η λίρα έχει χάσει σχεδόν παραπάνω από την μισή της αξίας του 2018, και θα προκαλέσει σημαντικό οικονομικό πρόβλημα για μια χώρα που είναι καθαρός εισαγωγέας ενέργειας,με τα αγαθά να γίνονται πιο ακριβά.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι η Άγκυρα θα βρει ότι ζητάει στην Ανατολή. Ρωσία και Κίνα θα φροντίσουν για αυτήν.

Όλα θα ανήκουν στους Κινέζους

Πλέον η Τουρκία έγινε αποικία της Κίνας και θα πάρει τα πάντα. Το Τατζικιστάν – έχει χρέος στην Κίνα – πλήρωσε μια κινεζική εταιρεία για να χτίσει εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας και η πληρωμή έγινε με ορυχείο χρυσού.

Σε άλλες περιπτώσεις η Κίνα πιέζει χώρες που της χρωστούν για να διακόψουν διπλωματικές σχέσεις με την Ταϊβάν.

Η εκλογή του Μπάιντεν που προσωπικά απεχθάνεαι τον Ρ.Τ.Ερντογάν δεν αφήνει άλλη επιλογή στην Τουρκία.

Είναι υποχρεωμένη να «πουληθεί» στην Ευρασία για να επιβιώσει. Στην ουσία ο δρόμος του Μεταξιού, δεν είναι όπως πολλοί νομίζουν ενα εμπορικό εφεύρημα. Είναι ο ίδιος ο Ανατολικός Άξονας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας