Εκδικάζεται την Τρίτη στον Άρειο Πάγο η υπόθεση της πτώχευσης της Εταιρείας Τροχαίου Υλικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που πωλήθηκε αντί… ενός ευρώ σε γερμανό «επενδυτή», ο οποίος την πτώχευσε και της έβαλε λουκέτο, αφήνοντας 162 εργαζομένους απλήρωτους (σ.σ.: στις 24/1 εκδικάζεται η αγωγή που έχουν καταθέσει 90 εργαζόμενοι και στις 21/3 συζητείται η αγωγή που έχουν καταθέσει οι υπόλοιποι 72 εργαζόμενοι, με το ίδιο περιεχόμενο). Ζητούν και έχουν καταφέρει πρωτόδικα αλλά και σε δεύτερο δικαστικό βαθμό να τους αναγνωριστεί ότι πραγματικός τους εργοδότης είναι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και όχι ο γερμανός «επενδυτής» και η Εταιρεία Τροχαίου Υλικού. Σε μια τέτοια περίπτωση, τα ναυπηγεία θα πρέπει να αποζημιώσουν πλήρως τους εργαζομένους για όλα αυτά τα χρόνια, τόσο σε μισθούς όσο και σε ασφαλιστικέςεισφορές, αλλά και να «επαναπροσλάβουν» τους εργαζομένους.
Η υπόθεση, όπως τονίζει ένας εκ των «φεσωμένων» εργαζομένων Βασίλης Τσιμπίδης μιλώντας στην εκπομπή «Στη δουλειά & στον αγώνα», που μεταδίδεται από το ραδιόφωνο της ΕΡΤopen 106,7 FM, κρατά εδώ και εννέα χρόνια. «Προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι δεν είμαστε ελέφαντες», τονίζει μεταξύ άλλων, σημειώνοντας πως η Εταιρεία Τροχαίου Υλικού –βάσει και δικαστικής απόφασης- «πτώχευσε από δόλια χρεοκοπία από ένα γερμανό απατεώνα», ο οποίος καταδικάστηκε από τα ελληνικά δικαστήρια, πράγμα που αποτελεί «ό,τι καλύτερη απόδειξη πως πρόκειται για μια στημένη απάτη εις βάρος των εργαζομένων».
Όσον αφορά στα χρήματα που χρωστούν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στους «φεσωμένους» εργαζομένους, αγγίζουν τα 20 εκατ. ευρώ, ενώ στο ΙΚΑ η Εταιρεία Τροχαίου Υλικού (σ.σ.: με βάση στοιχείων πριν από 5 χρόνια) χρωστά περίπου 4 εκατ. ευρώ.
«Αν πάμε τώρα στους περίπου 850 εργαζομένους που εργάζονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, για μια διετία που η ιδιοκτησία τους είχε βάλει να εργάζονται με εκ περιτροπής εργασίας, και συγκεκριμένα μία ημέρα την εβδομάδα, μετά την προσφυγή τους και τη δικαίωσή τους από τη δικαιοσύνη, με έναν πρόχειρο υπολογισμό τους χρωστούν περίπου 70 εκατ. ευρώ», σημειώνει ο Β. Τσιμπίδης και αποκαλύπτει ότι -με βάση συμφωνιών με την ΕΕ, νομοθεσίας κτλ.- τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι «παροπλισμένα» και μέχρι το 2025 δεν μπορεί να κάνει τίποτε, ούτε νέα έργα του Πολεμικού Ναυτικού.
Παρακολουθείστε το βίντεο – απόσπασμα από την εκπομπή «Στη δουλειά & στον αγώνα» (σ.σ.: μεταδόθηκε στις 21 Γενάρη), για να ακούσετε τι είπε ο Βασίλης Τσιμπίδης.
*Πηγή: ergasianet.gr