Συνεχίζονται οι αντιδράσεις ενάντια στη συμμετοχή της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. σε κοινοπρακτικό σχήμα που διεκδικεί τη χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της «Green Line» Light Rail Track για την πόλη της Ιερουσαλήμ.
Με ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών απαντά και σχολιάζει τη φράση του κ. Παντελή Σκόνδρα, Γενικού Διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της ΣTΑ.ΣΥ., ο οποίος σε απάντησή του για το σχετικό θέμα είχε πει: «η ΣΤΑΣΥ συνεχίζει να συμμετέχει σε κοινοπραξία που διεκδικεί τόσο την λειτουργία και συντήρηση της υπάρχουσας κόκκινης γραμμής, καθώς και την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της μελλοντικής πράσινης γραμμής της Ιερουσαλήμ – Green Line Light Rail Track. Στην κοινοπραξία συμμετέχει επίσης η κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ και η Τσέχικη Skoda. O διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση της τελικής επιλογής…».
Το Σωματείο χαρακτηρίζει τις επενδύσεις που διεκδικεί η ΣΤΑΣΥ ως φιάσκο με καταστροφικές συνέπειες τόσο για την εταιρεία, όσο και για τους εργαζόμενους και τάσσεται ανοιχτά ενάντια στη συμμετοχή της εταιρείας στην κοινοπραξία.
Oλόκληρη η ανακοίνωση:
Η εν λόγω “Green Line” του ελαφρού μετρό / τραμ ξεκινά και τελειώνει πέρα των ορίων που ορίζεται από την εκεχειρία του 1949, δηλαδή των εδαφών της Ανατολικής Ιερουσαλήμ και ευρύτερης Δυτικής Όχθης που έχουν οριστεί επίσημα ως παράνομα προσαρτημένα από το Ισραήλ, εντός δηλαδή του κατεχόμενου από το Ισραήλ Παλαιστινιακού εδάφους.
Αυτό θα πει ότι οι ελληνικές εταιρείες εμπλέκονται άμεσα στην υποστήριξη παράνομων ισραηλινών εποικισμών.
Κατά δηλώσεις επίσης, του πρέσβη του Κράτους της Παλαιστίνης Marwan E. Toubassi, η σχεδιαζόμενη κατασκευή και επέκταση της γραμμής “Green Line” στην κατεχόμενη Ιερουσαλήμ παραβιάζει κατάφωρα τις ρητές διατάξεις του Διεθνούς Δικαίου και σχετικές αποφάσεις και ψηφίσματα των Ηνωμένων Εθνών όπως το ψήφισμα 2334 του Συμβούλιο Ασφαλείας και το ψήφισμα Α/RES/73/98 της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ όπως και την Οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για επιχειρηματική συνεργασία με τους ισραηλινούς εποικισμούς.
Επομένως οι εταιρίες που συμμετέχουν σε αυτό το έργο αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καταχωρηθούν στη «μαύρη λίστα» του ΟΗΕ, με νομικές και δικαστικές συνέπειές καθώς και μελλοντική αποζημίωση των Παλαιστίνιων σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο.
Σαν εργαζόμενοι πιστεύουμε ότι η σχεδιαζόμενη «φυγή προς τα μπρος» στους επενδυτικούς παραδείσους που ονειρεύεται η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα αποδειχθεί τεράστιο φιάσκο με καταστροφικές συνέπειες για την εταιρεία και τους εργαζόμενους, που θα πληρώνουν για πολλά χρόνια.
Σαν εργαζόμενοι, είμαστε κάθετα αντίθετοι στην συμμετοχή σε οποιαδήποτε παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα της ΣΤΑΣΥ, πόσω μάλλον όταν αφορά σε καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στο δίκαιο αγώνα ενός λαού για την εθνικής του υπόσταση και ανεξαρτησία.