Ενωτικό Κίνημα για την Ανατροπή: Συνολική συντηρητική αναδιάρθρωση του ΕΣΥ προ των πυλών

2224
πανεπιστημιακό

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας ανακοίνωσε πρόσφατα με τον γνωστό «ημιεπίσημο» τρόπο πως προτίθεται να φέρει εντός του προσεχούς μηνός Μαρτίου πολυνομοσχέδιο – «σκούπα» το οποίο θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

  • Αναδιαμόρφωση των οργανογραμμάτων των νοσοκομείων σύμφωνα με την σχετική πρόσφατη «πρόταση σχεδίου νόμου» του ΚΕΣΥΠΕ.

  • Αναδιαμόρφωση της ιατρικής εκπαίδευσης κατά την ειδικότητα σύμφωνα με το κείμενο «11 σημείων» του ΚΕΣΥ.

  • Ριζική αλλαγή στα ωράρια εργασίας και το καθεστώς εφημέρευσης των νοσοκομειακών γιατρών σύμφωνα με την παλιά ευρωπαϊκή οδηγία C 180 και ριζική αλλαγή στο καθεστώς εφημέρευσης των νοσοκομείων μέσω της εφαρμογής του «δικτύου αυτόνομων ΤΕΠ».

1. Η «πρόταση σχεδίου νόμου» του ΚΕΣΥΠΕ:

  • «Τσεκουρώνει» τις οργανικές θέσεις κυρίως του προσωπικού διοικητικών – οικονομικών κλπ υπηρεσιών χωρίς να αυξάνει αισθητά τις οργανικές θέσεις στο υγειονομικό προσωπικό. Παράδειγμα: στο νοσοκομείο Νίκαιας σύμφωνα με το ισχύον (επίσης «προκρούστειο» τότε) ΦΕΚ οργανισμού του 2012 προβλέπονται συνολικά 306 θέσεις διοικητικού – οικονομικού – βοηθητικού προσωπικού. Στο κείμενο του ΚΕΣΥΠΕ προβλέπονται 650 (αριθμός οργανικών κλινών) x 0,20 – 0,25 (προβλεπόμενος σχετικός συντελεστής) = 130 ως το πολύ 162 θέσεις. Μάλιστα, ΔΕΝ υπολογίζονται στον πολλαπλασιασμό αυτόν οι υποτιθέμενες θέσεις που υποτίθεται πως θα καταλάβουν οι σημερινοί εργολαβικοί εργαζόμενοι (συνεργείο καθαριότητας). Τα ίδια ισχύουν στα περισσότερα νοσοκομεία της χώρας – ήδη υπάρχει σχετική καταγγελία και από το Σωματείο του «Αττικού» νοσοκομείου.

  • Ανοίγει ορθάνοιχτη την πόρτα για νέες καταργήσεις νοσοκομείων μέσω νέων «συγχωνεύσεων» που όπως περιγράφονται στο κείμενο θα είναι … «συγχωνεύσεις» επί λέξει, δηλαδή το μικρό νοσοκομείο θα χωνεύεται πλήρως από το μεγάλο μέχρις πλήρους εξαφανίσεως (του μικρού).

  • Συγχωνεύει όλα τα σύγχρονα απεικονιστικά τμήματα (αξονικής τομογραφίας – μαγνητικής τομογραφίας – υπερηχοτομογραφίας – ψηφιακής αγγειογραφίας κλπ) με το κλασικό Ακτινοδιαγνωστικό. Αυτός ο ακραίος αναχρονισμός που θυμίζει επιστροφή στην δεκαετία του 1980 προφανώς γίνεται για να μειωθούν οι θέσεις προϊσταμένων αλλά και για να «εξοικονομηθούν» εφημερίες γιατρών με μπακάλικο και αντιεπιστημονικό τρόπο – ουσιαστικά αγνοεί τις εξειδικεύσεις που υπάρχουν τις τελευταίες δεκαετίες στο αντικείμενο της Ακτινοδοαγνωστικής.

  • Συγχωνεύει όλα τα εργαστήρια αναλύσεων (αιματολογικά, βιοχημικά, ορμονολογικά, ανοσολογικά κλπ) με το Βιοπαθολογικό, προφανώς για τους ίδιους λόγους που αναφέρθηκαν στην προηγούμενη παράγραφο. Επιπλέον, εισάγει στο σημείο αυτό την ισορροπιστική κουτοπονηριά πως την μεν γενική ευθύνη θα την έχει ο/η συντονιστής διευθυντής ιατρός του Βιοπαθολογικού, το δε κάθε επί μέρους εργαστήριο θα έχει επιστημονικό/ή υπεύθυνο μη ιατρό επιστήμονα.

  • Καταδικάζει τους γιατρούς ΕΣΥ που υπηρετούν σε πανεπιστημιακές κλινικές σε ισόβια ομηρία – υποταγή υπό το καθηγητικό κατεστημένο, αγνοώντας τις σχετικές αναφορές ΟΛΩΝ των αντίστοιχων Ενώσεων νοσοκομειακών γιατρών (ΕΙΝΑΠ, ΕΝΙΘ, ΕΙΝΑ, Λάρισας, Ηπείρου, Ηρακλείου, Αλεξανδρούπολης) και φυσικά και της ΟΕΝΓΕ.

  • Κατοχυρώνει και διαιωνίζει (στην ΚΥΡΙΑ διατύπωση της σχετικής διάταξης) το «δίπορτο» των νυν υπηρετούντων πανεπιστημιακών με τον ιδιωτικό τομέα – η εφαρμογή της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για όλους από 1/1/18 (νυν υπηρετούντες και νεοδοριζόμενους) αναφέρεται στο τέλος του κειμένου ως … «εναλλακτική διατύπωση».

2. Το κείμενο των «11 σημείων» του ΚΕΣΥ:

  • Είναι ακριβώς το ίδιο με προηγούμενα παρόμοια «σχέδια» επί προηγούμενων κυβερνήσεων, με μοναδική διαφορά πως τώρα δεν συμπεριλαμβάνεται η καθιέρωση εξετάσεων για την έναρξη ειδικότητας, το οποίο αυτονόητα αν επανερχόταν θα γέλαγαν και οι πέτρες αφού σχεδόν οι μισές θέσεις ειδικευομένων είναι πλέον κενές λόγω ιατρικής μετανάστευσης στο εξωτερικό.

  • Παραδίνει στο καθηγητικό κατεστημένο άνευ όρων τον πλήρη έλεγχο της διαδικασίας εκπαίδευσης των ειδικευόμενων.

  • Μετατρέπει τις επιστημονικές εταιρείες των κύριων ειδικοτήτων σε ελεγχόμενα κρατικά όργανα.

  • Αντί για ουσιαστικοποίηση της εκπαίδευσης, καθιερώνει για τους ειδικευόμενους έναν εξεταστικό Γολγοθά διαρκείας.

  • Προβλέπει πως οι νέοι ειδικευόμενοι θα διορίζονται μόνο 2 φορές κάθε χρόνο.

  • Επισημοποιεί και κάνει υποχρεωτικό για τους ειδικευόμενους το αισχρό εμπόριο «διδακτικών μονάδων» που «διανέμουν» οι φαρμακευτικές εταιρείες μέσω ιατρικών συνεδρίων.

  • Καθιερώνει κλειστό προκαθορισμένο αριθμό όσων θα επιτρέπεται να τελειώνουν ειδικότητα (!) σύμφωνα με τις ορέξεις του καθηγητικού κατεστημένου.

  • Μετατρέπει τις τελικές εξετάσεις για τίτλο ειδικότητας σε «πανελλήνιες» που θα γίνονται μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μόνο 3 φορές τον χρόνο.

3. Ο κ. Ξανθός με πρόσφατες δηλώσεις του αναφέρει πως το υπουργείο «διαπραγματεύεται με την Κομισιόν» την άμεση εφαρμογή της Ευρωπαϊκής οδηγίας του 2003 για κατάργηση του διαχωρισμού πρωινού – εφημεριακού χρόνου εργασίας και για καθιέρωση κυκλικού ωραρίου. Δηλαδή ο κ. Ξανθός στα μουλωχτά επαναφέρει τις αντιδραστικές διευθετήσεις που προσπάθησε να καθιερώσει ο Αβραμόπουλος πριν 10 χρόνια και τις οποίες είχε τότε αποτρέψει ο αγώνας των νοσοκομειακών γιατρών που είχε επιβάλλει την μη εφαρμογή τους και την άνευ όρων απόρριψή τους με την κλαδική συμφωνία ΟΕΝΓΕ – πολιτείας που είχε υπογραφεί τον 12/2008.

Επίσης, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και οι διοικήσεις των ΥΠΕ ανοικτά προσανατολίζονται σε διαχωρισμό των νοσοκομείων σε 2 κατηγορίες: «εφημεράδικα – ρυθμιστικά» από την μία, «τριτοβάθμια» από την άλλη. Τα πρώτα θα είναι τα γνωστά εφημεριακά «γκέτο» ενώ τα δεύτερα θα προσφέρουν «έσοδα» (στο κράτος και στις τσέπες πανεπιστημιακών, αρχιδιευθυντών κλπ) μέσω των πληρωτικών «απογευματινών ιατρείων».

Περιληπτικά, επιβεβαιώνεται άλλη μια φορά πως η παρούσα κυβέρνηση είναι πολύ περισσότερο ΑΔΙΣΤΑΚΤΗ και «ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ» σε σχέση με τις προηγούμενες στην επιβολή των αντιδραστικών «μεταρρυθμίσεων – απορρυθμίσεων» που προωθεί το μαύρο μέτωπο κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ. Ήδη έχει καθιερώσει πολλαπλές ελαστικές εργασιακές σχέσεις τόσο στο ιατρικό όσο και συνολικά σε ΟΛΟ το προσωπικό του δημόσιου τομέα περίθαλψης, ήδη έχει καθιερώσει το μοντέλο «ΑΕΜΥ Α.Ε.» στο ΕΣΥ με πιλότο το Νοσοκομείο Σαντορίνης, ήδη έχει επεκτείνει σε μέγιστο βαθμό από άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα τα απογευματινά πληρωτικά ιατρεία (τα οποία πλέον στην περιφέρεια τα κάνουν ακόμα και οι … επικουρικοί), ήδη έχει σχεδόν πετύχει την αναλογία χρηματοδότηση συστήματος από τις τσέπες των πολιτών / χρηματοδότηση από κράτος και ΕΟΠΥΥ που χρόνια επεδίωκε να εφαρμόσει ο φιλελευθερισμός χωρίς να τα καταφέρνει.

Τώρα φιλοδοξεί να «ολοκληρώσει» το έργο της 1. Με το προαναφερόμενο νομοσχέδιο «σκούπα» για τα νοσοκομεία και τους ειδικευόμενους 2. Με αντίστοιχες ρυθμίσεις που επισημοποιούν θεσμικά την πλήρη «επιχειρηματικοποίηση» και κατάργηση επί της ουσίας κάθε δημόσιου χαρακτήρα και στην πρωτοβάθμια περίθαλψη.

Προφανώς η κυβέρνηση και συνολικά το μαύρο μέτωπο κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ – αστικού πολιτικού συστήματος έχουν πείσει τους εαυτούς τους πως η καταθλιπτική επί της ουσίας ομοφωνία που επικρατεί στο κεντρικό πολιτικό σκηνικό είναι «εγγύηση» πως όλα τα παραπάνω θα περάσουν γρήγορα και χωρίς αντιδράσεις.

Ας τους δείξουμε άλλη μια φορά πως λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας