Ελληνόκτητη ναυτιλία: 5.000-πλοία με μόλις 20.000 έλληνες ναυτικούς και 200.000-ξένους!!!

914
5.000-πλοία με μόλις 20.000 έλληνες ναυτικούς

Η σχέση Ελλήνων και ξένων ναυτικών στην ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί μέγα σκάνδαλο και πρόκληση για τον ελληνισμό. Οι Έλληνες εφοπλιστές προφανώς προτιμούν ξένα πληρώματα γιατί προσφέρονται με εξευτελιστικούς μισθούς, χωρίς να υπολογίζουν την ναυτοσύνη, την εμπειρία και τον επαγγελματισμό των Ελλήνων ναυτικών.

Πρώτη παγκοσμίως ναυτιλιακή δύναμη η ελληνόκτητης ναυτιλία, ωστόσο απασχολεί μόλις 20.000 Ελληνες ναυτικούς

Το παράδοξο της ελληνόκτητης ναυτιλίας, η οποία ενώ είναι η πρώτη παγκοσμίως ναυτιλιακή δύναμη απασχολεί μόλις 20.000 Ελληνες ναυτικούς, ανέδειξε ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για το λεύκωμα «Ο ναυτικός αγώνας του 1821», που πραγματοποιήθηκε στο ιστορικό κτίριο της Παλιάς Βουλής, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και εκπροσώπων της ναυτιλιακής, της πολιτικής, της οικονομικής και της στρατιωτικής κοινότητας.

Το λεύκωμα εκδόθηκε σε συνεργασία της Ιστορικής και Εθνολογικής Εταιρείας Ελλάδος – Εθνικό Ιστορικό Μουσείο με το Κοινωφελές Ιδρυμα «Μαρία Τσάκος» – Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Ερευνας και Παράδοσης.

«Στις μέρες μας παρατηρείται το εξής παράδοξο: ενώ ο αριθμός των ελληνόκτητων εμπορικών πλοίων αυξάνεται σταθερά από χρόνο σε χρόνο παραμένοντας στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο αριθμός των Ελλήνων ναυτικών φθίνει δραματικά. Τα ελληνόκτητα πλοία από 1.000 που ήταν τη δεκαετία του ’50-’60 έχουν αυξηθεί σε περίπου 5.000 σήμερα. Την ίδια στιγμή, οι Ελληνες ναυτικοί από 140.000 τη δεκαετία του ’50, όταν μπήκα εγώ στη θάλασσα, σήμερα απαριθμούν λιγότερους από 20.000, ενώ ο συνολικός αριθμός αλλοδαπών απασχολούμενων σε ελληνικά πλοία υπερβαίνει τις 200.000», τόνισε ο καπετάνιος και συνέχισε:

Ο κ. Ευθύμης Μητρόπουλος με τον κ. Χαράλαμπο Φαφαλιό

«Η εξέλιξη αυτή με γεμίζει με αγωνία και δεν χάνω την ευκαιρία να κρούω τον κώδωνα του κινδύνου όπου μπορώ και όπου σταθώ. Αν όλοι μας, Πολιτεία, εφοπλισμός, ναυτεργασία, δεν αφυπνιστούμε ώστε να πάρουμε, χωρίς χρονοτριβή, μέτρα δραστικά, δυναμικά, καλά συντονισμένα και ανταγωνιστικά για να ανακόψουμε τη φθίνουσα καμπύλη στους αριθμούς των Ελλήνων ναυτικών, η ναυτιλία μας θα αφελληνιστεί. Θα χαθεί η ψυχή της, που είναι οι Ελληνες ναυτικοί, και η Ιστορία δεν θα συγχωρήσει την όποια αμέλεια, ολιγωρία ή αδιαφορία επιδείξουμε.

Αν δεν αντιδράσουμε και χαθεί η ναυτοσύνη μας, θα δούμε να καταρρέει το ναυτιλιακό μεγαλούργημα που με τόσους αγώνες, κόπους και θυσίες δημιουργήσαμε. Τότε θα απομείνουμε με μια ναυτιλία ισχυρή μεν από πλευράς πλοιοκτησίας, αλλά στα χέρια ξένων ναυτικών και αλλοδαπών διαχειριστών που θα τη διαφεντεύουν έξωθεν της Ελλάδας, παντελώς αποκομμένη από τον εθνικό μας κορμό. Μια τέτοια εξέλιξη η Ιστορία δεν θα μας τη συγχωρέσει ποτέ.

Γι’ αυτό απαιτείται μια εθνική, συλλογική εκστρατεία ομόψυχα και με όλες μας τις δυνάμεις.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να αποδοθεί στην Παιδεία, δημόσια και ιδιωτική, και στην εκπαίδευση των Ελληνοπαίδων, ώστε, γαλουχημένα με αγάπη προς τη θάλασσα, πηγή ισχύος και πλούτου της ναυσίβιας φυλής μας, να στραφούν στο περήφανο ναυτικό επάγγελμα στελεχώνοντας πλοία και γραφεία. Είμαι βέβαιος ότι ο παριστάμενος αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, κ. Παναγιώτης Πικραμμένος, και ο υπουργός μας, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, διακατέχονται από τα ίδια αισθήματα και θα είναι πρωτεργάτες στις προσπάθειες αυτές μαζί με τους συναρμόδιους υπουργούς και άλλους φορείς και παράγοντες.

Ετσι, η μικρή σε έκταση και πληθυσμό χώρα μας θα βρεθεί να διαφεντεύει τον μεγαλύτερο στόλο του κόσμου, έχοντας τα περισσότερα πλοία με ελληνική σημαία και με πάνω από 100.000 Ελληνες ναυτικούς να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλες τις θάλασσες, τους ωκεανούς και τα λιμάνια της υδρογείου».

Βασική πηγή: newmoney.gr – Μηνάς Τσαμόπουλος

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας