Υπεγράφη η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού εξευτελιστικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ.
Προηγήθηκε την Τρίτη η έγκριση της σύμβασης αγοραπωλησίας των μετοχών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων των αρμόδιων ευρωπαϊκών αρχών και εκκρεμεί το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι η σύμβαση του ξεπουλήματος υπεγράφη εντός της ημέρας από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, Αντώνη Λεούση και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group, Ρενάτο Ματζοντσίνι.
Αντιδρά, χωρίς κινητοποιήσεις, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων
Την αντίθεσή της στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζει, με ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), τονίζοντας ότι «ολοκληρώνεται και τυπικά το διαχρονικό έγκλημα που συντελείται εις βάρος του ελληνικού λαού».
«Η σημερινή κυβέρνηση παρά τα όσα εξήγγειλε, ολοκλήρωσε και τυπικά το έργο που ξεκίνησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έρχεται να προστεθεί στο μακρύ κατάλογο εκχώρησης του εθνικού μας πλούτου.
»Η ενέργεια αυτή δεν είναι απλά μία ακόμα ιδιωτικοποίηση. Είναι η εκχώρηση της ελληνικής κρατικής εταιρείας στην ιταλική κρατική εταιρεία, προκαλώντας αντίφαση διότι ή η χώρα μας σωστά εκχωρεί ή η Ιταλία σωστά αγοράζει, γεγονός που οφείλουν να εξηγήσουν και σε εμάς» επισημαίνουν οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο.
Τέλος, δηλώνουν πως θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για ενιαίο-δημόσιο σιδηρόδρομο, ασφαλή και προσιτό στους πολίτες, κάτω από οποιοδήποτε ιδιοκτησιακό καθεστώς, για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και την προάσπιση των εργασιακών σχέσεων τους. «Αγωνιστήκαμε και θα συνεχίσουμε ν’ αγωνιζόμαστε για την ανατροπή αυτών των πολιτικών και για την προάσπιση του εθνικού μας πλούτου προς όφελος του λαού και της χώρας» αναφέρουν χαρακτηριστικά.