Βαρύτατες ευθύνες αποδίδουν στην κυβέρνηση και στις Διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σιδηροδρομικοί κύκλοι για την τραγωδία του εκτροχιασμού του τραίνου στο Άδενδρο, λίγο έξω από της Θεσσαλονίκη, που στοίχισε μέχρι στιγμής τρεις νεκρούς και τρεις βαριά τραυματισμένους .
Οι ίδιοι σιδηροδρομικοί κύκλοι τόνιζαν στην Iskra ότι το εύκολο εξιλαστήριο θύμα αναζητείται για άλλη μια φορά στον δυστυχή νεκρό μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας και στην υπερβολική ταχύτητα που αδικαιολόγητα ανέπτυξε.
Αυτή η συνήθης και εύκολη παραπομπή ευθυνών δεν ευσταθεί, μας έλεγαν ειδικευμένοι εργαζόμενοι με πολυετή εμπειρία στον ΟΣΕ.
Στο Άδενδρο έχουν γίνει και άλλες φορές ατυχήματα.
Γιατί ποτέ δεν πάρθηκαν μέτρα;
Πρόκειται για έναν κλειστό σταθμό όπου δεν λειτουργούν φωτόσημα κ.α. και έχουν γίνει πολλά και πολύνεκρα δυστυχήματα. Η κυκλοφορία σε αυτό το σημείο γίνεται επί χρόνια (!) με δυσχερέστατες συνθήκες από παρακαμπτήριο γραμμή που κακώς δεν διαθέτει αντοχή.
Αν η γραμμή λειτουργούσε στο σύνολο της μέχρι τη Θεσσαλονίκη, με βάση τα καθιερωμένα πρότυπα ασφάλειας, θα είχε σίγουρα αποφευχθεί το χθεσινό δυστύχημα.
Στο σταθμό γίνονται ακόμη έργα που είχαν εξαγγελθεί από το Σημίτη ακόμη αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να κρέμονται όλα από μια κλωστή.
Οι ίδιοι αυτοί τεχνικοί μας εφιστούσαν, επίσης, την προσοχή στην πλημελέστατη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου που βρίσκεται σε κακή κατάσταση, στην έλλειψη προσωπικού, καθώς και στην συνολική εγκατάλειψη των ελληνικών σιδηροδρόμων εν όψει και ιδιωτικοποίησης τους και ειδικότερα μπροστά στο ξεπούλημα τους για ένα κομμάτι ψωμί στους ιταλικούς σιδηροδρόμους.
Να σημειωθεί ότι το προσωπικό και ειδικά οι μηχανοδηγοί, μπορεί να δουλεύουν συνεχώς και 25 μέρες, ίσως και παραπάνω, με ανυπολόγιστους κινδύνους για την ασφάλεια.
Η τραγωδία, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, ήταν αναμενόμενη και ήταν απλώς θέμα χρόνου να συμβεί, ενώ από τύχη και μόνο, χάρις στην υπέρμετρη προσπάθεια και φροντίδα ευσυνείδητων εργαζομένων, είχε αποφευχθεί μέχρι τώρα.
Αυτό που σήμερα χρειάζεται δεν είναι μια συνήθης έρευνα ”κουκούλωμα” της τραγωδίας και ”fast–track” ξεμπέρδεμα , ρίχνοντας τα βάρη στον μηχανοδηγό αλλά μια σε βάθος εξέταση της υπόθεσης από ανεξάρτητους και ανεπηρέαστους ειδκούς .
Κι αυτό, όχι μόνο για να αποδοθούν οι πολιτικές και διοικητικές ποινικές ευθύνες αλλά και για να αποφευχθούν στο μέλλον ανάλογα τραγικά συμβάντα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ο υπουργός Μεταφορών δεν μπορεί να παριστάνει τον ανευθυνοϋπεύθυνο.
Αυτός και φυσικά οι προκάτοχοι του μνημονιακοί σωτήρες, φέρουν το κύριο βάρος για τα διαλυτικά φαινόμενα που κυριαρχούν στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, τους οποίους έχουν αναλάβει άσχετες διοικήσεις με κομματικά κριτήρια που επιδίδονται σε ερασιτεχνισμούς, κομματοκρατία και κατασπατάληση πόρων.
T.Z
ΔΗΛΩΣΗ ΠΑΝ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΤΟΥ Π.Σ ΤΗΣ ΛΑ.Ε
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΟΥ ΕΚΤΡΟΧΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΤΡΑΙΝΟΥ ΣΤΟ ΑΔΕΝΔΡΟ
”Θα θεωρήσουμε ως εμπαιγμό και παρωδία, αν για άλλη μια φορά η ευθύνη για την ”προαναγγελθείσα” τραγωδία του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας στο Άδενδρο, αποδοθεί από τις ανευθυνοϋπεύθυνες ηγεσίες του Υπουργείου και του ΟΣΕ ξανά, ως συνήθως και αποκλειστικά, στον νεκρό μηχανοδηγό, στο προσωπικό της αμαξοστοιχίας και την υπερβολική ταχύτητα.
Αντί, λοιπόν, μπροστά στην τραγωδία να επιχειρηθεί η συνήθης πρακτική αθώωσης των κυβερνήσεων, των υπουργών και των διοικούντων, εμείς αυτήν την ώρα αναδεικνύουμε την εγκληματική πλημελέστατη συντήρηση του δικτύου, την ανεπίτρεπτη ύπαρξη για αδικαιολόγητα μεγάλο χρονικό διάστημα επικίνδυνης παρακαμπτηρίου στο Άδενδρο, τις ελλείψεις προσωπικού στην Τραινοσε, την κατασπατάληση πόρων και κονδυλίων στον ΟΣΕ, την κομματοκρατία στη διαχείριση του, τις διαλυτικές καταστάσεις στους σιδηρόδρομους εν όψει και τους ξεπουλήματος τους και τόσα άλλα.
Η τραγωδία στο Άδενδρο ήταν μια προαναγγελθείσα τραγωδία.
Το ερώτημα για αυτούς που πραγματικά γνωρίζουν, δεν ήταν το αν αλλά το πότε θα συμβεί.
Χρειάζεται έρευνα σε βάθος από ανεξάρτητους ειδικούς και πόρισμα που θα ρίχνει φως και όχι πόρισμα συγκάλυψης των από πάνω.
Υπάρχουν πολιτικές και διοικητικές ευθύνες και πρέπει να αποδοθούν πλήρως, ενώ εδώ και τώρα να ακολουθήσουν παραιτήσεις.”
Για τα δυστυχήματα με τα τραίνα κι από άλλες αιτίες.
Η ανευθυνότητα θριαμβεύει.
Κατά το όπου λαλούν πολλοί κοκόροι …. μέχρι που δεν ξημερώνει καθόλου.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (εξαγοράστηκε πάμφθηνα από την ιταλική FSI), είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών κ.λ.π.). Δηλαδή κάνει την εμπορική διαχείριση. Οι μηχανοδηγοί είναι υπάλληλοί της.
Η ΕΔΙΣΥ είναι υπεύθυνη για την υποδομή [σιδηροδρομικές γραμμές (ράγες)], κλπ.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ που είναι υπεύθυνη για τη γη και ενοικιάζει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (FSI) και τα τραίνα.
Η ΕΡΓΟΣΕ κάνει τις μελέτες και αγοράζει τα υλικά για τα έργα.
Ποιος μεταξύ των εμπλεκομένων θα αποδεχθεί την ευθύνη του;
Που είναι ο έλεγχος του κράτους – προτεκτοράτου (και μάλιστα απροστάτευτου); Πουθενά.
Έλεγχος των ελεγκτών πουθενά: Τροφές, εργασία, ασφάλιση, διαβίωση, οικολογία, υγεία, πρόνοια, μεταφορές, φορολογία, παιδεία, οικονομία, διεθνείς συνθήκες, τεχνολογία, δικαιοσύνη, αξιοβίωτη ζωή.
Έλεγχος πουθενά.
Το κρίμα στο λαιμό των κακούργων, για τους ανθρώπους που χάνονται, για όλους τους παραπάνω λόγους.