Το 10% των κωδικών έχουν το 80% του τζίρου των σούπερ-μάρκετ

1025
τζίρου των σούπερ-μάρκετ

Στα “χέρια” λίγων, πολύ λίγων, προϊόντων βρίσκεται το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου των σούπερ μάρκετ, όπως προκύπτει από έρευνα της Nielsen. Με βάση τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών, το 80% του τζίρου των ταχυκίνητων κωδικών (FMCGs) στα σούπερ μάρκετ παράγεται από το 10% των κωδικών που πωλούνται σε αυτά, με το 67% των κωδικών να πραγματοποιεί μόλις το 2% των πωλήσεων.

Οι εξαιρετικά χαμηλής απόδοσης αυτοί κωδικοί, τα λεγόμενα tails, αντιπροσωπεύουν το ίδιο υψηλό ποσοστό και στην ανάλυση των υπερ-κατηγοριών, με το Household να έχει το 69%, το Health & Beauty και τα Beverages το 68%, και το Food το 67% των κωδικών να φέρνουν μόλις το 2% των εσόδων.

Την ίδια στιγμή από τον συνολικό όγκο πωλήσεων που πραγματοποιούνται στα σούπερ μάρκετ, το 54%, δηλαδή πάνω από 1 στα 2, πωλείται με κάποιου είδους προσφορά. Παράλληλα το 75% των προωθητικών βρίσκεται κάτω από το break-even point, δηλαδή δεν αποφέρει στην επιχείρηση έσοδα από επιπλέον πωλήσεις σε σχέση με τα χρήματα που επενδύονται για την προώθηση. Με τη Nielsen να εκτιμά πως η δεδομένη συγκυρία προσφέρει μια ιστορική ευκαιρία ώστε να γίνει επανεκκίνηση και εκλογίκευση ως προς τη στρατηγική τιμών και προσφορών, ώστε πολλές κατηγορίες προϊόντων να ξεφύγουν από το “Προωθητικό Σπιράλ” που βρίσκονται εδώ και χρόνια.

Τι έχει όμως αλλάξει στην καταναλωτική συμπεριφορά εν μέσω πανδημίας; Σύμφωνα με την έρευνα Shopper New Normal της Nielsen, μετά την εμφάνιση της πανδημίας 1 στους 3 αγοραστές, επέλεξαν να επισκεφθούν και να αγοράσουν σε κάποιο νέο – από το συνηθισμένο τους – κατάστημα. Η τάση αυτή που είναι και παγκόσμια, είναι ραγδαία αυξητική δεδομένου ότι το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις στο 4% το 2019. Κατά τη Nielsen τα λεγόμενα Golden Stores που πραγματοποιούν το 80% των πωλήσεων αλλάζουν – άλλα μπαίνουν και άλλα βγαίνουν από αυτή τη “χρυσή λίστα” με βάση τις δεδομένες συγκυρίες της πανδημίας.

Αναφορικά με την πορεία της κατανάλωσης, στο 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου η συνολική αγορά των Super Markets αναπτύχθηκε κατά +8,4%, ενώ αντίστοιχα το καλάθι των ταχυκίνητων αγαθών σε αυτή την αγορά κατά +8,7%. Όλες οι κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν θετική ανάπτυξη, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να γίνει στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού και τα προϊόντα Bazaar, που είχαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης με +17,6% και +13,3% αντίστοιχα.

Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας