Συμφωνία Ρωσίας-Τουρκίας για κατασκευή σε τουρκικό ναυπηγείο τμημάτων λιμένα στην Αρκτική!

885
Συμφωνία Ρωσίας-Τουρκίας για κατασκευή σε τουρκικό

Σε τουρκικό ναυπηγείο ανατέθηκε από την Ρωσία η κατασκευή κρίσιμων υποδομών στον Αρκτικό Ωκεανό απαραίτητων για την λειτουργία των ρωσικών πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών και ειδικότερα το έργο της ναυπήγησης ενός πλωτού λιμένα.

Συγκεκριμένα η εταιρεία Atomflot του ρωσικού κρατικού οργανισμό πυρηνικής ενέργειας (Rosatom) και το τουρκικό ναυπηγείο “Kuzey Star” με έδρα την Κωνσταντινούπολη υπέγραψαν συμφωνία ύψους 65 εκατομμυρίων δολαρίων, σε πρώτη φάση, για την κατασκευή του πλωτού λιμένα για τα πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά.

Δεν είναι τόσο το αρχικό οικονομικό ύψος, αλλά η στρατηγική σημασία του έργου: Με τον πλωτό λιμένα η Ρωσία αποκτά προβάδισμα στον αγώνα κατάκτησης της Αρκτικής και θα διατηρεί ανοικτό όλο τον χρόνο το βόρειο πέρασμα μεταξύ της Αρκτικής και της αχανούς ηπειρωτικής Ρωσίας.

Σχεδιασμένο με μήκος 220 μέτρα και πλάτος 48 μέτρα, το πλωτό λιμάνι θα έχει ανυψωτική ικανότητα περίπου 30 τόνων και θα ανεφοδιάζει, επισκευάζει και θα παρέχει πάσης φύσεως υποστήριξη στα ρωσικά παγοθραυστικά.

Δεν μπορούσε να το ναυπηγήσει η Ρωσία; Τεχνικώς, ναι, αλλά τα υπάρχοντα ρωσικά ναυπηγεία έχουν κλεισμένες πολύ μεγαλύτερες παραγγελίες μέχρι το τέλος της δεκαετίας από το ρωσικό Ναυτικό και από εφοπλιστικές εταιρείες.

To τουρκικό ναυπηγείο επιλέχθηκε αν και έδωσε ακριβότερη από την κινέζικη προσφορά και προτιμήθηκε έναντι ναυπηγείων της της Ν. Κορέας, Γαλλίας κτλ. σε μία μάλλον πολιτική απόφαση της Μόσχας.

Ειδικά η Γαλλία μετά την «ατιμία» που έκανε στην Γαλλία με τα LPD “Μistral”, μάλλον δεν θα πάρει ποτέ πια ρωσικό ναυπηγικό έργο.

Πρόσφατα η Ρωσία ναυπήγησε τα πιο ισχυρά πυρηνοκίνητα παγοθραυστικά στον κόσμο. Τα σκάφη κλάσης «Arktika», του πρώτου παγοθραυστικού κλάσης 22220, είναι ειδικά σχεδιασμένα για την Αρκτική και για τα «στόμια» των πολικών ποταμών.

Δύο ακόμα παγοθραυστικά της κλάσης αναμένεται να τεθούν σε υπηρεσία τα επόμενα χρόνια, προκειμένου να παρέχουν δυνατότητες κίνησης στη δυτική Αρκτική καθ’όλη τη διάρκεια του έτους, ώστε να είναι δυνατή η επιθυμητή κίνηση/ διέλευση πλοίων στο Βόρειο Θαλάσσιο Πέρασμα.

Το «Arktika» είναι ικανό να σπάει πάγο πάχους τριών μέτρων, ωστόσο τα ρωσικά παγοθραυστικά κλάσης Leader θα είναι σε θέση να σπάνε παγετώνες πάχους 4,3 μέτρων και να μένουν στη θάλασσα για οκτώ μήνες.

Ο Γενικός Διευθυντής της Atomflot, Mustafa Kaska, δήλωσε:

«Η υπογραφή της συμφωνίας είναι ένα σημαντικό βήμα στην εφαρμογή του προγράμματος προετοιμασίας των παράκτιων υποδομών για τη συντήρηση των παγκόσμιων πυρηνοκίνητων παγοθραυστικών του σχεδίου 22220.

Το τουρκικό ναυπηγείο διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα και καλή φήμη στο ναυπηγική αγορά.

Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένης της παράδοσης στο λιμάνι του Μούρμανσκ, η κατασκευή της πλωτής αποβάθρας θα διαρκέσει 29 μήνες» είπε.

Τα ρωσικά παγοθραυστικά της κλάσης 22220 είναι τα μεγαλύτερα και ισχυρότερα στον κόσμο.

Το παγοθραυστικό έχει μήκος 173,3 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα και χωρητικότητα νερού 33,5 τόνων.

Είναι η δεύτερη συμφωνία Ρωσίας-Τουρκίας στο ναυπηγικό τομέα: Στα τέλη του 2018, το τουρκικό Ναυπηγείο “Kuzey Star Shipyard” άρχισε να ναυπηγεί δύο πλοία Ro-Ro με προωθητικό καύσιμο LNG κατόπιν παραγγελίας της ρωσικής κρατικής εταιρείας Rosmorport.

Ο Tuncay İmral, Πρόεδρος της Kuzey Star Shipyard, δήλωσε:

«Είμαστε πολύ ευτυχείς που υπογράψαμε συμβόλαιο με την Atomflot FSUE, μία από τις πιο σημαντικές κρατικές εταιρείες της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Το να κερδίσουμε τον διαγωνισμό για ένα τόσο σημαντικό έργο είναι μεγάλη τιμή για ένα τουρκικό ναυπηγείο. Η συμμετοχή σε αυτό το έργο θα δημιουργήσει νέες αρχές και ευκαιρίες για το Kuzey Star».

Στην Ελλάδα η ναυπηγική βιομηχανία έχει απλώς πεθάνει, παρά τις τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξής της που είχαν προδιαγραφεί από τις συμφωνίες Καραμανλή-Πούτιν και προέβλεπαν ακόμα και ναυπήγηση ρωσικών πολεμικών πλοίων στην Ελλάδα…

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας