Στο μικροσκόπιο της Liberation η τσιμεντοποίηση της Ακρόπολης

57
Στο μικροσκόπιο της Liberation

Τον γύρο του κόσμου κάνει η τσιμεντοποίηση της Ακρόπολης

Στην τσιμεντοποίηση της Ακρόπολης αναφέρεται με εκτενές ρεπορτάζ της η Liberation.

Η γαλλική εφημερίδα, βάζει στο μικροσκόπιο την απαράδεκτη παρέμβαση στην Ακρόπολη και τον Ιερό Βράχο, με την πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινα Κουτσούμπα και τον αρχιτέκτονα Τάσος Τανούλας, ο οποίος επί 44 χρόνια εργάστηκε για την αποκατάσταση της Ακρόπολης, να μεταφέρουν με μελανά χρώματα τις παρεμβάσεις που γίνονται και με στοιχεία καταρρίπτουν τα επιχειρήματα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού.

Η Δέσποινα Κουτσούμπα χαρακτηρίζει «έγκλημα κατά της Ακρόπολης» τις παρεμβάσεις, μιλώντας στη Liberation, επισημαίνοντας ότι η λέξη που προσδιορίζει τα έργα είναι μια και μόνο: «τσιμεντοποίηση».

Όπως εξηγεί, για τα έργα που πραγματοποιήθηκαν τοποθετήθηκε οπλισμένο σκυρόδεμα στους αρχαίους βράχους και στη συνέχεια καλύφθηκε με τσιμέντο. Τώρα, η κορυφή του λόφου, 157 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, «μοιάζει περισσότερο με ποδηλατόδρομο ή πίστα για σκέιτμπορντ παρά με έναν ιστορικό χώρο για να θαυμάσετε τις αρχαιότητες».

Ο αρχιτέκτονας Τάσος Τανουλάς περιγράφει στη Liberation πως υπέστη σοκ όταν επισκέφθηκε την Ακρόπολη μετά το πέρας των εργασιών.

«Όταν ήμουν υπεύθυνος για το έργο, το κάναμε με το χέρι», θυμάται μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα. «Από  σεβασμό για το μέρος, από σεβασμό για τις πέτρες», προσθέτει με λυπημένο βλέμμα. Τώρα όλα φαίνεται να έχουν γίνει με σχεδόν βιομηχανικό τρόπο. «Χρησιμοποίησαν βαριά μηχανήματα που έβλαψαν τις εγκαταστάσεις», θρηνεί ο Τανούλας.

Οι αρχαίες πέτρες καλύπτονται, τα υλικά που χρησιμοποιούνται δεν πληρούν τα κύρια κριτήρια συντήρησης του τόπου. «Η Ακρόπολη περιέχει διάφορες απτές αποδείξεις του παρελθόντος μας. Δεν είναι μόνο τα κτίρια που αποτελούν αυτό το παρελθόν. Οι πέτρες είναι καλυμμένες. Συνεπώς, καλύπτεται και μέρος της κατανόησης του παρελθόντος μας», είπε ο Τάσος Τανούλας στη Liberation.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας