Αρνητικό αντίκτυπο είχε το χάος που προκλήθηκε στο αεροδρόμιο Ρόδου με την κατάρρευση των ηλεκτρονικών συστημάτων (Κυριακή 29 προς Δευτέρα 20 Ιουλίου 2018), πρόβλημα που είχε ως συνέπεια την πολύωρη καθυστέρηση των πτήσεων από και προς τη Ρόδο, αλλά και την αναγκαστική προσγείωση πτήσεων τσάρτερ στα αεροδρόμια της Τουρκίας, της Κω και της Κρήτης. Ξένα ΜΜΕ φιλοξενούν άρθρα με δηλώσεις επιβατών που ταλαιπωρήθηκαν και αναφέρουν ότι οι τουρ οπερέιτορς δέχονται σωρηδόν αιτήσεις για αποζημιώσεις!
Σύμφωνα με την Αυστριακή ιστοσελίδα, help.orf.at περισσότεροι από 100 επιβάτες της πτήσης της Austrian Airlines από τη Ρόδο προς το Λίντς εγκλωβίστηκαν στο «Διαγόρας» για 15 ώρες και τα μικρά παιδιά εξαντλημένα κοιμόντουσαν στο πάτωμα! Στα κοινωνικά δίκτυα οι ταλαιπωρημένοι επιβάτες έκαναν συνεχώς αναρτήσεις, παραπονούμενοι για την ανεπαρκέστατη εξυπηρέτηση και την έλλειψη ενημέρωσης.
To πρόβλημα ξεκίνησε όταν η πτήση από την Αυστρία δεν μπόρεσε να προσγειωθεί στη Ρόδο και συνέχισε για το αεροδρόμιο του Ντάλαμαν για ανεφοδιασμό. Από το Ντάλαμαν συνέχισε για τη Βιέννη, όπου διανυκτέρευσαν οι επιβάτες οι οποίοι πέταξαν τελικά την επόμενη μέρα για τη Ρόδο. Στο μεταξύ περίμεναν στο «Διαγόρας» οι επιβάτες της πτήσης επιστροφής, οι οποίοι υπέστησαν μεγάλη ταλαιπωρία. Οι επιβάτες έβγαλαν όλη την οργή και το θυμό τους στα κοινωνικά δίκτυα. «Έχουμε μηδενικές πληροφορίες, τα παιδιά κοιμούνται στο πάτωμα. Μηδενικές πληροφορίες και κανένα άτομο στο οποίο μπορούμε να απευθυνθούμε! «Η Austrian Airlines μας έδωσε μόνο ένα κουπόνι των 12 ευρώ, αλλά δεν υπήρχαν καταλύματα και καμία πληροφόρηση πού μπορούμε να πάμε», αναφερόταν σε μία ανάρτηση.
«Στην προκειμένη περίπτωση δεν επηρεάστηκαν μόνο οι αερογραμμές της Austrian Airlines αλλά και άλλες αεροπορικές εταιρείες. Επειδή οι υποδομές δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στην περίσταση, δεν μπορούσαμε κι εμείς να φροντίσουμε τους επιβάτες μας στη Ρόδο ως συνήθως», δήλωσε εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας.
Και η τσέχικη ιστοσελίδα denik.cz καυτηριάζει τη χαοτική κατάσταση που επικράτησε στο αεροδρόμιο της Ρόδου με την κατάρρευση των ηλεκτρονικών συστημάτων και την αδυναμία εκτέλεσης του check in.
Σύμφωνα με δηλώσεις της Hana F., μίας από τις ταλαιπωρημένες επιβάτιδες, όλοι ήταν εξαντλημένοι λόγω της πολύωρης καθυστέρησης των πτήσεων. Ομάδες ατόμων συγκεντρώνονταν γύρω από τις διαθέσιμες πρίζες για να επαναφορτίζουν τα κινητά τους τηλέφωνα και τα tablets για να μπορούν να ενημερώνουν τους συγγενείς τους που τους περίμεναν. Διάφοροι επιβάτες μοιράζονταν στο διαδίκτυο φωτογραφίες με τις υπερβολικά γεμάτες αίθουσες του αεροδρομίου.
Και η δανέζικη ιστοσελίδα www.dr.dk δεν είδε με καλό μάτι την πρωτόγνωρη αναστάτωση που επικράτησε στο αεροδρόμιο της Ρόδου. «Η πτώση των συστημάτων πληροφορικής προκάλεσε χάος στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Η Thomas Cook και η TUI δεν γνωρίζουν πότε οι επισκέπτες μπορούν να επιστρέψουν στο σπίτι τους. Η Amalie Hansen είναι μία από τους επιβάτες που εγκλωβίστηκαν στο αεροδρόμιο της Ρόδου. Βρίσκεται σε διακοπές με την οικογένειά της και έπρεπε να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο στις 00.30.
Μετά από μερικές ώρες παραμονής στο αεροδρόμιο, χωρίς να έχει καμία άλλη ενημέρωση, μεταφέρθηκε στο θέρετρο Sunwing. Λόγω υπερπληρότητας δεν ήταν δυνατό να βρεθούν υπνοδωμάτια για όλους. Υπήρχαν μόνο λίγα δωμάτια που δόθηκαν σε οικογένειες με μικρά παιδιά. Η Hansen με τον αδελφό της αποφάσισαν να ξαποστάσουν στις ξαπλώστρες στην παραλία, αλλά έπρεπε να φύγουν και από εκεί. Έτσι κατέληξαν να περιμένουν στο πάτωμα του ξενοδοχείου μέχρι να πετάξουν στον προορισμό τους», αναφέρει άρθρο της ιστοσελίδας.
Μπορεί η Fraport να προσπάθησε να υποβαθμίσει το πρωτοφανές χάος που προκλήθηκε στο «Διαγόρας», τα ξένα ΜΜΕ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν πάρει φωτιά από τα δημοσιεύματα και τα αρνητικά σχόλια, πράγμα που σύμφωνα με τους τουριστικούς επιχειρηματίες της Ρόδου, λειτουργεί σε βάρος του προορισμού.
*Πηγή: Η Δημοκρατική της Ρόδου