Οι σχέσεις Ν.Δένδια με την Αττική-Οδό: Εκπροσωπεί νομικά τον βασικό μέτοχο

1786
Οι σχέσεις Ν.Δένδια με την Αττική-Οδό

Ένα πραγματικό χάος έζησαν οι πολίτες στην Αττική Οδό, αλλά και σε άλλους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, λόγω της ανικανότητας της κυβέρνησης να διαχειριστεί την κακοκαιρία «Ελπίς». 

Το μεγαλύτερο μπάχαλο σημειώθηκε στην Αττική Οδό, καθώς δεν γίνεται ο πιο ακριβοπληρωμένος δρόμος μιας χώρας της ΕΕ να κλείνει λόγω ενός ισχυρού χιονιά και δεν γίνεται να πληρώνουν διόδια οι πολίτες για να βιώνουν ένα τέτοιο δράμα.

Οι μέτοχοι της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό είναι οι: ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και η Γαλλική EGIS PROJECTS. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι ο ισχυρότερος μέτοχος . Οι μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι οι : Η εταιρεία Reggeborgh (Ολλανδοί) που κατέχει άμεσα το 29,85% της Ελλάκτωρ, αλλά μέσω φίλιων δυνάμεων όπως η Atlas NV (που κατέχει το 9,8%) ,ελέγχει άνω του 40% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.

Ακολουθούν δύο εταιρείες, μέσω των οποίων εφοπλιστές ελέγχουν άνω του 30% της Ελλάκτωρ και είναι η Greenhill Investments και η Kiloman.

Νομικός σύμβουλός των Ολλανδών επενδυτών (δηλαδή του βασικού μετόχου) είναι το νομικό γραφείο του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια. Να πώς δικαιολογείται η αναλγησία και η επιχειρηματική απληστία των εταιρειών που κάνουν κουμάντο στην Αττική Οδό.

Έτσι έφθασαν να διεκδικούν από το κράτος αποζημίωση 75 εκατομμυρίων ευρώ για τα lockdown στην πανδημία. Έτσι δεν τοποθέτησαν ποτέ το αναλογικό σύστημα πληρωμής των διοδίων, δηλαδή την καταβολή αντιτίμου ανάλογα την απόσταση που διανύει το κάθε όχημα. Υποτίθεται πώς η ανακοίνωση κατά τη Αττικής Οδού από την κυβέρνηση ήταν και επίθεση (κάτω από το τραπέζι) του περιβάλλοντος Μητσοτάκη κατά του Νίκου Δένδια. Όλα αυτά είναι παραπολιτικές ανοησίες και δεν πείθουν κανένα. Κυρίως εκείνους που εγκλωβίστηκαν.

Ο συνολικός κύκλος εργασιών κατά την τελευταία 15ετία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 2,93 δισεκατομμύρια ευρώ. Μπορεί αυτός ο υπερσύγχρονος άξονας να πρόδωσε τους οδηγούς – πολίτες, δεν φαίνεται ωστόσο να πρόδωσε τους μετόχους της εταιρείας που διαχειρίζεται την Αττική Οδό.

Τα ετήσια έσοδα της Αττικής Οδού μέχρι το 2011 ξεπερνούσαν σταθερά τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως και έφτασαν τα 248,5 εκατ. ευρώ το 2009. Μετά το 2011, και λόγω κρίσης, μειώθηκαν τα έσοδα και κυμαίνονταν ετησίως από 151,5 εκατ. ευρώ έως και 192,7 εκατ. ευρώ το 2019. Ο μέσος όρος εσόδων ανά έτος κατά την 15ετή λειτουργία της Αττικής Οδού ανέρχεται σε 195 εκατ. ευρώ τον χρόνο.

Στην 15ετία τα συνολικά κέρδη της Αττικής Οδού έφτασαν τα 771,7 εκατ. ευρώ. Η λήξη της σύμβασης παραχώρησης προς την εταιρεία της Αττικής Οδού λήγει το 2024. Μέσα στο 2021 οι μέτοχοι της Αττικής Οδού μοιράστηκαν το ποσό των 82,8 εκατ. ευρώ.

Έτσι το ποσό των 10 εκατομμυρίων (αν δοθούν τελικά και στα 5.000 οχήματα τα 2.000 ευρώ) είναι ψίχουλα για την συγκεκριμένη εταιρεία, όσο και εάν ο φιλοκυβερνητικός Τύπος προσπάθησε να μας δείξει ότι ο πρωθυπουργός έκανε κίνηση για να πάρουν οι πολίτες τα 2.000 ευρώ. 

Σύμφωνα με νομικούς κύκλους η αποζημίωση που μπορεί να διεκδικήσει ένας πολίτης που εγκλωβίστηκε είναι κοντά στα 10.000 το άτομο και όχι το όχημα. Τεράστια διαφορά, μεγάλη η κοροϊδία… 

Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας