Μπάχαλο με το ηλεκτρονικό εισιτήριο! Αναβολές και ταλαιπωρία του κοινού
Αναγκαστική παράταση για άγνωστο χρονικό διάστημα στην πλήρη λειτουργία του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, παρά τις αρχικές εξαγγελίες του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, για οριστική εφαρμογή του την 1η Νοεμβρίου.
Οι προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες που έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα, μόλις που ξεπέρασαν τις 100.000, ενώ για να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, όπως αρχικά είχε εξαγγείλει ο υπουργός, απαιτείται να εκδοθούν τουλάχιστον άλλες 250.000 προσωποποιημένες κάρτες.
Πρόκειται για αριθμό εξαιρετικά μεγάλο και στην προσπάθεια επιτάχυνσης των διαδικασιών, άρχισε από χθες η αποστολή των πρώτων προσωποποιημένων καρτών σε όσους προτίμησαν τη διαδικασία έκδοσης με κατάθεση φακέλου και αποστολής με συστημένη επιστολή μέσω του ταχυδρομείου. Μέχρι στιγμής την εν λόγω διαδικασία έχουν επιλέξει πάνω από 10.000 επιβάτες.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν το υπουργείο Μεταφορών και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ), είναι οι κάρτες “ελευθέρας” άλλων 250.000 δικαιούχων που ανήκουν σε τρεις κατηγορίες: Άνεργοι, ΑμΕΑ και εργαζόμενοι-υπάλληλοι των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων.
Για τις συγκεκριμένες κατηγορίες μετακινουμένων δεν έχει ξεκινήσει καν η έκδοση νέων καρτών, καθώς αναζητούνται ακόμα τεχνικές λύσεις!
Οι μέχρι σήμερα 100.000 κάτοχοι προσωποποιημένων καρτών μπορούν να τις επαναφορτίσουν μέσω των αυτόματων μηχανημάτων που υπάρχουν στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, συμπεριλαμβανομένου του τραμ. Επίσης, μπορούν να κάνουν φόρτιση προσωποποιημένων καρτών και μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του ΟΑΣΑ www.athenacard.gr.
Το κυριότερο πρόβλημα έγκειται στο ότι δεν έχει εξευρεθεί ασφαλής τρόπος για την αυτόματη ανάκληση του δικαιώματος των δωρεάν μετακινήσεων, π.χ όσων ανέργων βρίσκουν δουλειά, των εφέδρων στρατευσίμων που θα απολύονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις, των φοιτητών που θα παύουν να έχουν τη φοιτητική ιδιότητα ή των ατόμων που δεν θα απεντάσσονται από τις κατηγορίες των ΑμΕΑ, με αποφάσεις των αρμοδίων ιατρικών επιτροπών.
Επίσης, καθώς το επιβατικό κοινό δεν έχει ενημερωθεί επαρκώς για τη λειτουργία του νέου συστήματος του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, θεωρείται πιθανό οι πύλες των σταθμών με τις μπάρες, να κλείνουν σταδιακά.
Ήδη, η ταλαιπωρία των επιβατών για την προμήθεια προσωποποιημένων καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα εκδοτήρια της ΣΤΑ.ΣΥ, όπως αναφέρουν οι εργαζόμενοι της εταιρείας, θα συνεχιστεί για πολλές ημέρες ακόμα, καθώς μέχρι την καταληκτική ημερομηνία που είναι η 1η Νοεμβρίου θα πρέπει να εκδοθούν ακόμα περίπου 250.000. Άρα πρέπει, κατά μέσο όρο, να εκδίδονται 50.000 κάρτες ημερησίως.
Στις περισσότερες περιπτώσεις η αναμονή στις ουρές ξεπερνά ήδη τις πέντε ώρες και τις επόμενες ημέρες που πλησιάζει η μέρα αποκλειστικής χρήσης της ηλεκτρονικής κάρτας, η αναμονή θα αυξηθεί πολύ περισσότερο.
Επίσης, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης απλού ηλεκτρονικού εισιτηρίου του 1,40 ευρώ, με αποτέλεσμα ο επιβάτης για μια απλή διαδρομή να πρέπει να εκδώσει πολλαπλό εισιτήριο αξίας 7 ευρώ!
Πάντως, το υπουργείο Μεταφορών, προσπαθώντας να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι συνεχίζεται με αυξανόμενους ρυθμούς η έκδοση προσωποποιημένων καρτών του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, και πως από αύριο τίθενται σε λειτουργία και πρόσθετα εκδοτήρια.
Σύμφωνα με το υπουργείο, περισσότεροι από 10.000 πολίτες εξυπηρετούνται ταχυδρομικά, ενώ μέχρι τώρα έχουν εκδοθεί συνολικά περισσότερες από 100.000 προσωποποιημένες κάρτες.
Όσον αφορά τις κάρτες δι’ αλληλογραφίας, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ, μόλις τώρα ξεκίνησε η αποστολή από τα ΕΛΤΑ των πρώτων 1.200 φακέλων.
“Σε πέντε ημέρες θα προλάβουν να αποσταλούν άλλοι 9.800 φάκελοι;”, αναρωτιέται το σωματείο των εργαζομένων και προσθέτει: “Την 1η Νοεμβρίου η πλειονότητα των επιβατών που κατέθεσε φάκελο δεν θα έχει στα χέρια της καμία κάρτα”.