Μετρό: 24ωρη απεργία σήμερα, 21/11, ενάντια στην ένταξη στο Υπερταμείο ξεπουλήματος

1850
μετρό

Σε νέα 24ωρη απεργία προχώρησαν σήμερα την Τρίτη 21 Νοέμβρη οι εργαζόμενοι στο μετρό (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών – ΣΕΛΜΑ), αντιδρώντας στην ένταξη της εταιρείας στο Υπερταμείο ξεπουλήματος. Στις 10.30πμ., στο σταθμό μετρό του Συντάγματος θα πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Το ΣΕΛΜΑ κατηγορεί, μεταξύ άλλων, τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο πως αντιμετωπίζει πλέον τις συγκοινωνίες, όχι σαν κοινωνικό αγαθό που είναι, «αλλά σαν εμπόρευμα που πρέπει να μπει στον πάγκο του χασάπη, να “εξορθολογιστεί”, να “αναδιαρθρωθεί” για να βγάζει περισσότερο κέρδος». Ταυτόχρονα, υπογραμμίζει τη δήλωση της διοίκησης του Υπερταμείου ξεπουλήματος, ότι δηλαδή θα εξετάσει «το ενδεχόμενο πώλησης ολόκληρων ή τμηματικά των ΜΗ κερδοφόρων ΔΕΚΟ», σημειώνοντας πως «πρόκειται για διπλή πρόκληση».

Είναι απαραίτητη, τονίζει το Σωματείο, «η κρατική χρηματοδότηση για το σύνολο των αναγκών του κοινωνικού αγαθού που λέγονται αστικές συγκοινωνίες για να μπορέσουν να παραμείνουν φθηνές , αξιόπιστες και προσβάσιμες στους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη και δεν έχουν να πληρώσουν».

Αναλυτικότερα, βάσει της ανακοίνωσης του ΣΕΛΜΑ:

Το ΜΕΤΡΟ αλλά και συνολικά οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας τα τελευταία δύο χρόνια παράγουνσημαντικό κοινωνικό έργο με τις δωρεάν μετακινήσεις των ανέργων, και το μειωμένο εισιτήριο σε όσουςσυνανθρώπους μας το έχουν ανάγκη. Πρόκειται για μια σωστή πολιτική που σαν εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ την επιδοκιμάζουμε και ζητάμε, σε αυτήν την περίοδο της σκληρής οικονομικής κρίσης και της ανέχειας για μεγάλες μερίδες του πληθυσμού,να επεκταθεί.

Την ίδια ώρα όμως, σύμφωνα με δημοσιεύματα στον τύπο, «ο Ευκλείδης Τσακαλώτος ζήτησε…. από τη Διοίκηση του Υπερταμείου να επιβάλλει έναν εξορθολογισμό στο κόστος λειτουργίας και να προχωρήσει σε αναδιοργάνωση και αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων, προκειμένου να αυξηθούν η παραγωγικότητακαι η κερδοφορία των ΔΕΚΟ, ώστε να μπορούν να επιβιώσουν υπό ανταγωνιστικές πλέον συνθήκες. Για να γίνει αυτό χρειάζεται περιορισμός των λειτουργικών εξόδων, βελτίωση των εσωτερικών διαδικασιών και αναζήτηση εναλλακτικών πηγών εσόδων, ώστε να βελτιωθούν τα περιθώρια κέρδουςτους».

Με άλλα λόγια, το υπουργείο οικονομικών ζητάει να αντιμετωπιστούν οι αστικές συγκοινωνίες όχι πλέον σαν αγαθό που το έχουν ανάγκη όλοι οι πολίτες ανεξάρτητα με το αν μπορούν να το πληρώνουν, αλλά σαν εμπόρευμα που πρέπει να μπει στον πάγκο του χασάπη, να «εξορθολογιστεί», να«αναδιαρθρωθεί» για να βγάζει περισσότερο κέρδος. Και ταυτόχρονα, ο πρόεδρος του Υπερταμείου δηλώνει ότι «θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο πώλησης ολόκληρων ή τμηματικά των ΜΗ κερδοφόρων ΔΕΚΟ».

Πρόκειται για διπλή πρόκληση. Από την μία στέλνουν στα αζήτητα το κοινωνικό έργο που παράγουν οι αστικές συγκοινωνίες αντιμετωπίζοντας τες σαν εμπόρευμα. • Από την άλλη τα διάφορα υπουργεία που (ΣΩΣΤΑ) κάνουν κοινωνική πολιτική με τα μειωμένα τιμολόγια, χρωστάνε δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, εκατομμύρια ευρώ τα οποία δεν έχουν αποδώσει, μια που η κυβέρνηση προσπαθεί να πουλήσει το δικό της Success story πάνω στις πλάτες των αστικώνσυγκοινωνιών. Ουσιαστικά κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό κατάμουτρα.

Είναι απαραίτητη η κρατική χρηματοδότηση για το σύνολο των αναγκών του κοινωνικού αγαθού που λέγονται αστικές συγκοινωνίες για να μπορέσουν να παραμείνουν φθηνές , αξιόπιστες και προσβάσιμες στους συνανθρώπους μας που το έχουν ανάγκη και δεν έχουν να πληρώσουν.

Οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ απαντάμε άμεσα και συνεχίζουμε το πρόγραμμα των δράσεων μας με24ωρη απεργία την Τρίτη 21/11/17Προχωράμε άμεσα και δυναμικά για να μην τους επιτρέψουμε να βάλουν τις αστικές συγκοινωνίεςστον πάγκο του…. κέρδους και της ιδιωτικοποίησης. Ζητάμε άμεση συνάντηση με τον υπουργό κ. Τσακαλώτο για την επίλυση του χρηματοδοτικού θέματοςτων αστικών συγκοινωνιών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας