“Μεγάλος Αδελφός” στο σχολείο-Η σχολική αίθουσα δεν είναι”σπίτι big-brother”

1559
σχολείο
Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η αντιπαιδαγωγική ρύθμιση που «σπάει» τον δεσμό μεταξύ μαθητή και καθηγητή

Σάλος αντιδράσεων έχει ξεσπάσει, ο οποίος συνεχώς διογκώνεται για την αντισυνταγματική και απαράδεκτη τροπολογία που κατέθεσε αιφνιδιαστικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων στις σχολικές τάξεις μέσω διαδικτύου. Η βιντεοσκόπηση και αναμετάδοση των σχολικών μαθημάτων αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, καταλύει κάθε έννοια προσωπικών δεδομένων, μετατρέπει σε θέαμα τα σχολικά μαθήματα, αλλοιώνει τον χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εκθέτει σε σχόλια όχι μόνο τους καθηγητές αλλά και τον μαθητικό κόσμο και διαρρηγνύει κάθε παιδαγωγική σχέση εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Το υπουργείο Παιδείας για να στηρίξει την τροπολογία επικαλείται τις έκτακτες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία και υποστηρίζει ότι το μάθημα θα βιντεοσκοπείται μεν αλλά δεν θα αποθηκεύεται και θα διευκολύνει τα παιδιά που αδυνατούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα λόγω ιατρικών λόγων γα παράδειγμα, επειδή δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο γιατί ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, είτε έχουν ευπαθή άτομα στην οικογένειά τους. Ειδικότερα με τη ρύθμιση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση προβλέπεται η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου και «για όσο διαρκεί η έκτακτη ή απρόβλεπτη συνθήκη».

Όμως, στην πραγματικότητα πρόκειται για μια ρύθμιση που ανοίγει άκρως επικίνδυνες πρακτικές, τόσο σε ό,τι αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών, όσο και αυτή καθαυτή την ουσία της διδακτικής και σχολικής λειτουργίας.

Βροχή έχουν ξεσπάσει οι αντιδράσεις γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητικού κόσμου, που σύσσωμες διεκδικούν με μια φωνή την απόσυρση αυτής της τροπολογίας και τον διαχωρισμό των μαθητών σε αυτούς που παρακολουθούν ενεργά στις αίθουσες τη σχολική διαδικασία και σε μαθητές που παρακολουθούν αυτούς που παρακολουθούν το σχολικό μάθημα. Ενωμένοι οι συντελεστές της εκπαιδευτική κοινότητας διεκδικούν την αναβάθμιση της εκπαίδευσης και επιθυμούν σε κάθε περίπτωση τη δημοκρατική, αξιοκρατική αξιολόγηση, όλων όσων συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό έργο, μαθητών και εκπαιδευτικών, η οποία, όμως, δεν μπορεί να έχει καμία σχέση με πρακτικές τύπου “big brother“.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας