Ματαίωσαν την συμφωνία Λαφαζάνη με το ρώσικο φυσικό αέριο για να ενισχύσουν τον TAP

4438
TAP

Ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής έρχεται να αποκαλύψει ότι η συμφωνία ΛαφαζάνηNovak στην Πετρούπολη της Ρωσία για την κατασκευή αγωγού από το ελληνικό έδαφος με ρώσικο φυσικό αέριο ματαιώθηκε μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν τα αμερικάνικά συμφέροντα και οι μεγαλομέτοχοι του TAP, αγωγού από το Αζερμπαϊτζάν, με την υποστήριξη των ΗΠΑ, ο οποίος δεν αφήνει ούτε άνα ευρώ όφελος στη χώρα μας.
Έρχεται, λοιπό, τώρα η διοίκηση του TAP και λέει ότι ο TAP είναι ανοικτός για να διοχετεύσει φυσικό αέριο της ρώσικης Guzprom προς Ιταλία και Ευρώπη, παγιδεύοντας πάλι τη διέλευση του ρώσικου φυσικού αερίου σε απόλυτα ελεγχόμενο από τις ΗΠΑ δρόμο.
Με δυο λόγια, η Ρωσία αποπειράται να δραπετεύσει από τον ανασφαλή Ουκρανικό δρόμο για το αέριο της και την καλούν να περιπέσει στα νύχια του αμερικανικού ελέγχου μέσω του TAP .
Αυτά τα βρόμικα σχέδια υπηρετεί η Ελλάδα του Αλ. Τσίπρα, ταυτόχρονα, εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ετησίως, φτηνή ενέργεια, γεωπολιτική αναβάθμιση και δυνατότητες άσκησης πολυδιάστατης εξωτερικής πολιτικής.

Κ.Μ

«Ανοιχτός ο TAP στην Gazprom»

Ανοικτή και για την  Gazprom, καθώς και για όποιον άλλο επιθυμεί να τη χρησιμοποιήσει, είναι η διαθεσιμότητα της χωρητικότητας του Διαδριατικού Αγωγού Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, με την προϋπόθεση ότι τηρούνται οι κανόνες της Ε.Ε. και με δεδομένο ότι ο αγωγός υπόκειται στη νομοθεσία για την πρόσβαση τρίτων. Αυτό επιβεβαίωσε η διευθύντρια εμπορικών και εξωτερικών σχέσεων της κοινοπραξίας του ΤΑP Ουλρίκε Άντρες στο περιθώριο του Athens Energy Forum 2017.
«Δεσμευόμαστε από τους κανόνες της Ε.Ε. για τη μεταφορά αερίου και όποιος θέλει να συμμετάσχει μπορεί να το κάνει στο πλαίσιο του open season», ανέφερε, χαρακτηριστικά, η ίδια. Υπενθυμίζεται ότι σε συνέδριο, στη Βιέννη στις 24 Ιανουαρίου,  ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Αλεξέι Μεντβέντεφ δήλωσε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο αγωγός ΤΑΡ για τη μεταφορά αερίου στην Ευρώπη.
Συμπλήρωσε ότι για τη μεταφορά στην Ιταλία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το πρότζεκτ Poseidon, o ελληνο – ιταλικός αγωγός.
Κατόπιν τούτου, τρεις από τους μετόχους του ΤΑΡ, η ιταλική Snam που έχει το 20%, η βελγική Fluxys με 19% και η ισπανική Enagas με 16% έσπευσαν να αντιδράσουν θετικά στην άποψη των Ρώσων, παρότι το βασικό σκεπτικό της κατασκευής του ΤΑΡ ήταν η μεταφορά αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, ώστε να υπάρξει εναλλακτικός προμηθευτής στην περιοχή -το Μάρτιο του 2015 υψηλόβαθμο στέλεχος της Κομισιόν είχε δηλώσει ότι οι Βρυξέλλες δεν θα ήταν αντίθετες με τη μεταφορά ρωσικού αερίου μέσω του ΤΑΡ.
Ο country manager του TAP Ρίτσαρντ Σκούφιας τόνισε για άλλη μια φορά, τη γεωστρατηγική σημασία του αγωγού, η κατασκευή του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά και την ιδιαίτερη σημασία του για την Ελλάδα. «Σε επίπεδο χώρας είμαστε η μεγαλύτερη άμεση ξένη επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ και αυτό που με χαροποιεί είναι ότι 1900 άνθρωποι και πάνω από 150 ελληνικές εταιρείες εμπλέκονται στην κατασκευή του. Ο αντίκτυπος ήδη υπάρχει, όταν βρίσκομαι εκτός Ελλάδος, γίνεται αντιληπτό  ότι η επιτυχία του TAP στην Ελλάδα αποτελεί επιτυχή συνεισφορά της Ελλάδας για την έγκαιρη και σωστή υλοποίηση του Νότιου Διαδρόμου».
Ο αγωγός, ο οποίος με τα μέχρι τώρα δεδομένα πρόκειται να μεταφέρει φυσικό αέριο από το αζέρικο κοίτασμα του Σαχ Ντενιζ, αναμένεται να είναι έτοιμος την 1/1/2020, καθώς μέχρι στιγμής τα έργα προχωρούν βάσει του εκπονηθέντος χρονοδιαγραμμάτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας