Σε ρηχά νερά κινείται το πρώτο δεκαήμερο των εκπτώσεων, με τον εμπορικό κόσμο και κυρίως τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες να εκφράζουν την απογοήτευσή τους για την ανταπόκριση που έχουν μέχρι τώρα οι εκπτώσεις στο καταναλωτικό κοινό.
Φυσικά, η επιφύλαξη με την οποία αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές την περίοδο των εκπτώσεων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από τη μειωμένη αγοραστική ικανότητα, συνοδεία των πρώτων εκκαθαριστικών σημειωμάτων των φορολογούμενων πολιτών.
Ως αποτέλεσμα αυτού, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις εναποθέτουν ελπίδες για αύξηση του τζίρου τους και στη λεγόμενη «εισαγόμενη κατανάλωση» από τους τουρίστες που κατακλύζουν τη χώρα, ωστόσο αντιμετωπίζουν και το ενδεχόμενο αυτό με μετριοπάθεια, καθώς τα λεγόμενα «βραχιολάκια» έχουν επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό, πέραν της αμιγούς τουριστικής «βιομηχανίας», κλάδους όπως και το λιανεμπόριο και τις εμπορικές επιχειρήσεις.
Στην περιοχή της Αττικής, η κίνηση, μέχρι τώρα είναι, σαφώς περιορισμένη και αρκετά υποτονική, με εξαίρεση ελάχιστες περιοχές, όπως για παράδειγμα αυτή της Κηφισιάς. Παρόμοια κατάσταση επικρατεί και στην αγορά της Θεσσαλονίκης.
Οι εκτιμήσεις δείχνουν πως οι φετινές θερινές εκπτώσεις θα κυμανθούν σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα από πέρισυ, ενδεικτικό της οικονομικής ένδειας και του κλίματος που επικρατούν και έχουν πλήξει νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.