Έγκλημα η ακύρωση της συμφωνίας Λαφαζάνη-Nόβακ. Μέσω Βουλγαρίας ο ρώσικος Αγωγός

2153
gazprom

Η δεύτερη διακλάδωση του αγωγού Turkish Stream με ρωσικό φυσικό αέριο που θα ξεκινάει από τη Ρωσία, θα διασχίζει τη Μαύρη Θάλασσα και στη συνέχεια την ευρωπαϊκή Τουρκία, θα περάσει τελικά μέσω Βουλγαρίας προς την Ευρώπη και όχι μέσω Ελλάδας, δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ στο περιθώριο της συνάντησης της διυπουργικής ρωσο-τουρκικής επιτροπής.

«Η δεύτερη διακλάδωση του Turkish Stream θα περάσει μέσω Βουλγαρίας, Ουγγαρίας και Σερβίας» δήλωσε ο Νόβακ, επισημαίνοντας ότι η πρώτη διακλάδωση του αγωγού Turkish Stream θα αρχίσει να λειτουργεί από 1η Ιανουαρίου του 2020.

Η πρώτη διακλάδωση του αγωγού Turkish Stream θα τροφοδοτεί την εσωτερική αγορά της Τουρκίας με φυσικό αέριο, ενώ η δεύτερη τις χώρες της νότιας, της νοτιοανατολικής και της κεντρικής Ευρώπης. Ως δυνητικές αγορές, η Gazprom βλέπει την Ελλάδα, την Ιταλία, την Βουλγαρία, την Σερβία, την FYROM, την Σλοβενία, την Ουγγαρία, την Αυστρία κ.λπ. Η ετήσια ισχύς του αγωγού από την Βουλγαρία  μπορεί να ξεπερνάει τα 15,75 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.

 

Ιστορικό εθνικό έγκλημα η ακύρωση της Συμφωνίας Λαφαζάνη-Nόβακ για τον αγωγό ρώσικου φυσικού αερίου

Η διέλευση, τελικά, της συνέχειας του αγωγού Turkish Stream με ρωσικό φυσικό αέριο προς τις βαλκανικές χώρες, τη νοτιοανατολική και κεντρική Ευρώπη μέσω Βουλγαρίας βάζει οριστικά στον κάλαθο των αχρήστων την ιστορική Συμφωνία Λαφαζάνη-Novac, που υπογράφτηκε τον Μάιο του 2015 στην Αγία Πετρούπολη( Λένιγκραντ), για τη διέλευση του αγωγού αυτού, ως συνέχεια του Turkish Stream, από την Ελλάδα με προορισμό τις ίδιες ευρωπαϊκές περιοχές.

Η ακύρωση αυτής της Συμφωνίας που θα έφερνε ρωσικό φυσικό αέριο μέσω της Μαύρης Θάλασσας, της ευρωπαϊκής Τουρκίας (Turkish Stream) και στη συνέχεια της Ελλάδας στην Ευρώπη, άρχισε μετά την απομάκρυνση του Π. Λαφαζάνη από το Υπ. Ενέργειας τον Ιούλιο του 2015 μετά από πιέσεις κυρίως των ΗΠΑ.

Αυτή η ακύρωση αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο ιστορικό εθνικό έγκλημα κατά της Ελλάδας.

Η διέλευση αυτού του στρατηγικού σε μέγεθος και χρησιμότητα αγωγού από τη χώρα μας, η οποία θα συμμετείχε κατά 50% στη διαχείριση του αγωγού χωρίς να βάλει ούτε ένα ευρώ για την κατασκευή του , θα διασφάλιζε στην Ελλάδα φθηνό φυσικό αέριο, κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων ετησίως στο δημόσιο από τέλη διέλευσης, μεγάλη ενεργειακή αναβάθμιση και ιδιαίτερα γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας και νέες προωθημένες σχέσεις με τη Ρωσία, που θα της έδιναν τη δυνατότητα να ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια της και να ασκήσει μια πολυδιάστατη πολιτική διεθνών πολιτικών και οικονομικών σχέσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας