Το ξεπούλημα του λιμανιού Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) είναι πολιτικό, οικονομικό και εθνικό έγκλημα

1990
ΟΛΘ

Κλιμάκιο της ΛΑΕ με τον Δημήτρη Στρατούλη στο λιμάνι Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ)

Αντιπροσωπεία της ΛΑΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ αποτελούμενη από τα μέλη της ΠΓ της Δημήτρη Στρατούλη και Τάσο Κανταρά, την συντονίστρια της Νομαρχιακής επιτροπής Α’ Θεσσαλονίκης Χριστίνα Σουλτανίδου και τα μέλη του πολιτικού συμβουλίου της ΛΑΕ Δέσποινα Χαραλαμπίδου και Πέτρο Γκότση, επισκέφτηκε σήμερα το λιμάνι Θεσσαλονίκης όπου συναντήθηκε με τα σωματεία των εργαζομένων και εν συνεχεία περιόδευσε στους χώρους εργασίας.

Μετά το τέλος των συναντήσεων ο Δημήτρης Στρατούλης έκανε την εξής δήλωση :

“Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και το ΤΑΙΠΕΔ ξεπουλούν το λιμάνι Θεσσαλονίκης έναντι μάλιστα εξευτελιστικά χαμηλού τιμήματος, για να εξυπηρετήσουν τα κερδοσκοπικά συμφέροντα των υποψήφιων αγοραστών και για να αποπληρώσουν ένα μικρό μέρος του δημοσίου χρέους της χώρας. Θα εγκαταστήσουν έτσι, στο λιμάνι Θεσσαλονίκης ένα πανίσχυρο ιδιωτικό μονοπώλιο εκχωρώντας του μια ισχυρή δημόσια εξουσία, πλήρως ανεξέλεγκτο και χωρίς καμία υποχρέωση επενδύσεων, διατήρησης της απασχόλησης και τήρησης των εργασιακών σχέσεων και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Η Λαϊκή Ενότητα θεωρεί εθνικό οικονομικό και πολιτικό έγκλημα το ξεπούλημα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε ιδιωτικά κερδοσκοπικά συμφέροντα για τους εξής λόγους:

  • Τίθενται υπό αίρεση τα δημόσια αγαθά που συνυπάρχουν και παρέχονται από ένα λιμάνι δημόσιου χαρακτήρα. Παραδίδεται το κρίσιμο θέμα διαμόρφωσης τιμολογιακής πολιτικής και περιβαλλοντικής προστασίας σε ιδιωτικά συμφέροντα.

  • Μεταφέρεται ένα λιμάνι – Πόλη στην εξουσία κερδοσκοπικών συμφερόντων, παραδίδοντας σε αυτά το σχεδιασμό της ανάπτυξης του και κατ’ επέκταση των ευρύτερων περιοχών της Θεσσαλονίκης χωρίς καμία δυνατότητα παρέμβασης της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Ο ασύδοτος τρόπος λειτουργίας όλα αυτά τα χρόνια της ΣΕΠ (COSCO) στο λιμάνι του Πειραιά επιβεβαιώνει αυτή την εκτίμησή μας.

  • Παραδίδονται, κρίσιμες δραστηριότητες για την οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης, της Βόρειας Ελλάδας και όλης της Χώρας, όπως ο Τουρισμός, η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας, η Ακτοπλοΐα και η σύνδεση με τα Ελληνικά νησιά, και το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο σε σχεδιασμούς των ξένων μονοπωλιακών ομίλων.

  • Η εκχώρηση των λιμενικών υποδομών της Θεσσαλονίκης είναι σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος αλλά και της εθνικής κυριαρχίας. Ούτε οι πιο υποτελείς αποικίες δεν εκποιούσαν σε ιδιωτικά συμφέροντα τα λιμάνια στρατηγικής σημασίας.

Στηρίζουμε τον αγώνα της ομοσπονδίας των εργαζομένων στα λιμάνια για να μην ολοκληρωθεί η πώληση του λιμανιού Θεσσαλονίκης και αγωνιζόμαστε για:

  • Την διασφάλιση του Δημόσιου χαρακτήρα του Λιμανιού Θεσσαλονίκης.

  • Την ανάγκη για ανάπτυξη – επενδύσεις σε αυτό.

  • Την αρμονική συνύπαρξη του Λιμανιού Θεσσαλονίκης με τις αναπτυξιακές και κοινωνικές ανάγκες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής.

  • Την αύξηση της απασχόλησης με προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού.

  • Την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας και των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στους εργαζομένους στο λιμάνι.

Η Λαϊκή Ενότητα αγωνίζεται για το σταμάτημα των ιδιωτικοποιήσεων δημόσιων επιχειρησέων και υποδομών στρατηγικής, κοινωνικής και εθνικής σημασίας και για την ανασυγκρότησή τους, ώστε με δημόσια ιδιοκτησία και διαχείριση και με λαϊκό και εργατικό έλεγχο να συμβάλλουν ως μοχλοί ανάπτυξης σε ένα σντιμνημονιακό, αναπτυξιακό, φιλολαϊκό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.”

ΟΛΘ1ΟΛΘ2

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας