Τηλεκπαίδευση για γέλια και για κλάματα

1151
Τηλεκπαίδευση για γέλια
Μαγική εικόνα επιχειρεί να δώσει η Νίκη Κεραμέως, όταν την πρώτη μέρα τηλεκπαίδευσης στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία το σύστημα κατέρρευσε.

Την ώρα που έβρεχε ραγδαία καταγγελίες γονέων και δασκάλων απ’ όλη την Ελλάδα για τη χθεσινή πρεμιέρα της τηλεκπαίδευσης σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, η υπουργός Παιδείας άκουγε το νανουριστικό ψιλόβροχο που έπεφτε στην Αθήνα. «Η γενική εικόνα είναι καλή», απαντούσε το υπουργείο στις ερωτήσεις-οχλήσεις των ενδιαφερομένων. Και μαγική, θα σχολιάζαμε εμείς: «Αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένα πάνω από 47.000 τμήματα που αντιστοιχούν σε 700.000 μαθητές».

Το ρολόι έδειχνε 15.51, λίγα λεπτά δηλαδή πριν από την ολοκλήρωση της τρίτης ώρας μαθημάτων και αφού χιλιάδες γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί είχαν σπαταλήσει τις δύο προηγούμενες ώρες προσπαθώντας μάταια να συνδεθούν στην πλατφόρμα Webex. Το μήνυμα που κυριάρχησε στις οθόνες των κινητών, τάμπλετ, λάπτοπ και Η/Υ ήταν το «connecting…». Ενα ατέρμονο «συνδέεται…» το οποίο συνοδεύτηκε από διαμαρτυρίες μικρών παιδιών, αναρίθμητα τηλεφωνήματα μεταξύ γονέων που προσπαθούσαν να καταλάβουν αν η αδυναμία σύνδεσης οφείλεται σε δικό τους πρόβλημα και από την αγωνιώδη διερώτηση δασκάλων «Με ακούτε;» όταν κατάφερναν να μπουν στο σύστημα για λίγα λεπτά.

Μετά το φιάσκο της περασμένης εβδομάδας, χθες, χιλιάδες μαθητές και δάσκαλοι δεν κατάφεραν ουσιαστικά να κάνουν μάθημα αφού το σύστημα κατέρρεε συνεχώς, ενώ ακόμη και η σύνδεση παρουσίαζε προβλήματα ήχου και εικόνας. «Ολα τα παιδιά ρωτούσαμε συνέχεια άμα κάποιος μπήκε στο μάθημα, αλλά κανένας δεν έλεγε ναι» .

Κάποια στιγμή καταφέρανε δύο παιδιά να μπουν, αλλά είχαν πολλά τεχνικά προβλήματα. Τελικά ποτέ και κανένας δεν μπήκε στην ηλεκτρονική τάξη και το μόνο που κάναμε ήταν να κοιτάμε για τρεις ώρες μια οθόνη με μια μοναδική λέξη: Connecting. Την τελευταία ώρα όλοι έγραψαν στην ομάδα στο viber πως τα παρατάνε και έκλειναν το webex», περιγράφει στην «Εφ.Συν.» ο Χρήστος, μαθητής της ΣΤ’ Δημοτικού σε σχολείο της Φιλοθέης.

Ανυπόφορη και πολύ πιεστική χαρακτήρισε την κατάσταση η Γιώτα, μητέρα δύο κοριτσιών στη Γ’ και Δ’ τάξη Δημοτικού σε σχολείο του Βύρωνα. «Η μεγάλη μου κόρη έκανε μάθημα τις δύο πρώτες ώρες. Κάποιοι συμμαθητές της δεν κατάφεραν να συνδεθούν καθόλου και άλλοι είχαν προβλήματα ήχου. Μετά ήταν αδύνατο να συνδεθεί και επί περισσότερες από δύο ώρες απλώς ήταν καθηλωμένη μπροστά στην οθόνη.

Η μικρή μας κόρη από την πρώτη στιγμή αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα. Το σύστημα ήχου είχε επιστροφή, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια ασύλληπτη βαβούρα και βέβαια δεν κατάφερε να παραμείνει συνδεδεμένη για περισσότερο από μιάμιση ώρα. Την απελπιστική κατάσταση συμπληρώνει ότι είμαστε δύο γονείς τηλεργαζόμενοι, με δύο κατειλημμένα λάπτοπ από τα παιδιά.

Τα τηλέφωνά μας δεν σταμάτησαν να χτυπούν. ‘Αλλοι γονείς ρωτούσαν αν είχαμε συνδεθεί και αν γίνεται μάθημα. Τελικά πληροφορηθήκαμε ότι στην περιοχή μας οι περισσότεροι αντιμετώπισαν το ίδιο πρόβλημα. Βέβαια, το υπουργείο μάς ενημέρωσε αργότερα ότι όλοι εμείς είμαστε… μεμονωμένα προβλήματα», μας λέει η Γιώτα. Παρόμοια ήταν και η εμπειρία του Τάσου, πατέρα δύο μικρών παιδιών, στην περιοχή του Ν. Ηρακλείου: «Οι δύο πρώτες ώρες ήταν εντάξει. Οταν έπρεπε να αλλάξουμε σύνδεσμο για να μπούμε στο άλλο μάθημα, το σύστημα κόλλησε και δεν καταφέραμε να ξανασυνδεθούμε».

Η Σοφία Ζεργιώτη, δασκάλα σε Δημοτικό του Χαλανδρίου, μας μετέφερε κι αυτή με τη σειρά της την απίστευτη ταλαιπωρία που βίωσε η ίδια και οι συνάδελφοί της: «Καθώς από τον Σεπτέμβριο δεν έγινε καμία ενέργεια να εξοπλιστούν κατάλληλα τα σχολεία με υπολογιστές, υψηλές ταχύτητες και σύστημα που να σηκώνει πολλές ταυτόχρονες συνδέσεις, αποφασίσαμε να χωριστούμε σε αυτούς που θα συνδέονταν από το σπίτι τους με ίδια μέσα και σε αυτούς που θα συνδέονταν από τους υπολογιστές του σχολείου.

Σε σύνολο 16 δασκάλων, μόνο οι τρεις κατάφεραν να κάνουν μάθημα για κάποιες ώρες. Οι υπόλοιποι αντιμετωπίσαμε ένα σύστημα που μας πετούσε συνέχεια έξω. Η “χωρητικότητα” των ηλεκτρονικών τάξεων ήταν 16 άτομα, με αποτέλεσμα να δεχόμαστε τηλεφωνήματα από εξοργισμένους γονείς, που μας κατηγορούσαν ότι δεν δεχόμαστε τα παιδιά στην “τάξη”, αλλά όταν προσπαθούσαμε να βάλουμε και τους υπόλοιπους μαθητές, το σύστημα κατέρρεε εντελώς».

Από την άλλη, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, πανηγύριζε χθες ότι «η πανδημία δεν σταματά την Παιδεία», με μεγαλοστομίες περί «ενίσχυσης της ισότιμης πρόσβασης όλων στην εκπαίδευση, χωρίς αποκλεισμούς», αναφερόμενη στη δωρεάν χρήση πλατφορμών σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, ακόμη και αν αυτές αποδεικνύονται στην πράξη προβληματικές, και στις 90.000 φορητές συσκευές που εξασφαλίστηκαν μέσω ΕΣΠΑ και ιδιωτικών δωρεών, οι οποίες όμως δεν έχουν φτάσει ακόμη στα σχολεία.

Πάρτι στο τουίτερ

«Πρώτη μέρα #τηλεκπαίδευση και το μόνο που δουλεύει είναι το δεκάλεπτο διάλειμμα» @ioanna_pepita:

«Νέα οδηγία του υπουργείου Παιδείας: Αν δεν δουλεύει η τηλεκπαίδευση, δοκιμάστε την τηλεπάθεια»@anastavas:

«Εχω να δω τόσα “not connected” από εποχή napster σε dial up» @cpsaltis:

«Πιο πολλές φορές έχει πέσει το WebEx παρά ο Στέλιος Γιαννακόπουλος για πέναλτι». @Nio_nios:

Διαλεκτή Αγγελή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας