Ρεκόρ ιδιωτικοποιήσεων το 2018. Εντατικός προγραμματισμός ξεπουλημάτων για 2019

1031
ιδιωτικοποιήσεων

Χρονιά ρεκόρ το 2018, από την ίδρυση του ΤΑΙΠΕΔ το 2011, με ιδιωτικοποιήσεις που έφτασαν τα 2 δισ., ενώ για το 2019 προγραμματίζονται να φτάσουν το 1,2 δισ.

Οι διαπιστώσεις προέρχονται από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ και ανακοινώθηκαν από τον εκτελεστικό πρόεδρό του, Άρη Ξενόφο, στο συμπόσιο που πραγματοποίησε στη Θεσσαλονίκη η Ελληνική Επιτροπή του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) με θέμα «Η Θεσσαλονίκη Πύλη Ανάπτυξης για την Ευρώπη και τη Μεσόγειο».

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον σχεδιασμό του Ταμείου για το Ελληνικό, εκτιμώντας ότι το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν οι εργασίες “ανάπλασής” του, ενώ για τις μαρίνες Αλεξανδρούπολης και Καβάλας γνωστοποίησε πως οι σχετικοί διαγωνισμοί θα προχωρήσουν μετά το Πάσχα.

«Είμαστε πολύ κοντά στο να ολοκληρωθεί η εμβληματική αυτή επένδυση”, είπε ο Ξενόφος για το Ελληνικό και χαρακτήρισε το 2018 χρονιά ρεκόρ για το ταμείο, που όπως είπε ενεργοποίησε πρόγραμμα 2 δισ. ευρώ, που είναι το μεγαλύτερο από το 2011 οπότε και ιδρύθηκε το ΤΑΙΠΕΔ.

Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του ΤΑΙΠΕΔ και στα περιουσιακά στοιχεία «ναυαρχίδες- όπως τα χαρακτήρισε – που διαχειρίζεται, συμπεριέλαβε το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, επισημαίνοντας ότι προς ιδιωτικοποίηση οδεύουν και τα δέκα περιφερειακά λιμάνια στη χώρα, ενώ γνωστοποίησε ότι μετά το Πάσχα θα ξεκινήσει και η διαγωνιστική διαδικασία για αυτά της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας. Στο επόμενο δίμηνο, αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της μαρίνας Αρετσούς στη Θεσσαλονίκη.

Σε ό,τι αφορά την ομάδα μαρίνων που θα ακολουθήσουν είπε: «ευελπιστώ να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στις 16 Απριλίου ο διαγωνισμός για τη μαρίνα Αλίμου» και πρόσθεσε ότι «θα ακολουθήσουν και άλλες στην πλευρά του Ιουνίου και του Αιγαίου», ενώ στο πλάνο του συμπεριέλαβε και τις ιαματικές πηγές.

Όσον αφορά τον τομέα της ενέργειας ανέφερε οι «ο σχεδιασμός μας είναι η πώληση της εμπορικής δραστηριότητας της ΔΕΠΑ και η δημιουργία υπόγειας αποθήκης αερίου στην Καβάλα, που αποτελεί για εμάς και μια στρατηγικής φύσης παρέμβαση».

Ανέφερε ακόμα ότι ως το τέλος του 2019, θα διενεργηθεί ο διαγωνισμό για τη δημιουργία – στο εξαντλημένο θαλάσσιο κοίτασμα της Νότιας Καβάλας – υπόγειας αποθήκης αερίου, της μοναδικής που θα διαθέτει η Ελλάδα, όπου θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευσης μεγάλων ποσοτήτων αερίου ακόμη και για οκτώ – εννέα μήνες.

Ακόμα, για το 2020 μετατίθεται ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένονται τον φετινό Οκτώβριο και πως σύντομα η Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG MOVE) θα παραδώσει την έκθεσή της για την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού.

Τη δέσμευσή του ότι τέλος του 2022 θα ολοκληρωθεί το επενδυτικό σχέδιο ύψους 180 εκατ. ευρώ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έδωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Σωτήρης Θεοφάνης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν είναι υποχρεωτικές βάσει της σύμβασης παραχώρησης που υπογράφηκε, αλλά επειδή είναι απαραίτητες για το λιμάνι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας