Ουκρανικό αυτοκέφαλο: «Μια δύσθυμη και επιζήμια αποδοχή της Εκκλησίας της Κύπρου»

987
Μια δύσθυμη και επιζήμια αποδοχή της Εκκλησία

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου αναγνώρισε τελικά το ουκρανικό αυτοκέφαλο, συμπλέοντας με τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο.

Στην αναγνώριση της σχισματικής εκκλησίας της Ουκρανίας προχώρησε η Ιερά Σύνοδος της κυπριακής εκκλησίας.

Εντός της Συνόδου φαίνεται ότι καταγράφηκαν διαφωνίες, ενώ το τελικό αποτέλεσμα ήταν 9 με 6, (1 λευκή) σύμφωνα με τον Μητροπολίτη Κύκκου και Τυλληρίας, Νικηφόρο.

«Πρόκειται για μια δύσθυμη αποδοχή της πρότασης του Αρχιεπισκόπου Χρυσόστομου της Κύπρου. Η απόφαση αυτή είναι τόσο αδύναμη που είναι σαν να μην ισχύει. Δεν ελήφθη ομόφωνα, αλλά κατά πλειοψηφία, καθυστερημένη, με αντιρρήσεις από τους ιεράρχες» τονίζει ο Μάριος Μπέγζος, πρώην κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής και καθηγητής Συγκριτικής Φιλοσοφίας της Θρησκείας, σχολιάζοντας την απόφαση της ιεραρχίας της κυπριακής εκκλησίας.

Και προσθέτει:

«Οι ιεράρχες φοβήθηκαν να μην απομονωθούν και τάχθηκαν με την κοινή γνώμη των περισσοτέρων ελληνοφώνων Ορθοδόξων εκκλησιών. Ωστόσο, αυτή η απόφαση έρχεται σε αντιδιαστολή με τη γνώμη της παγκόσμιας ορθοδοξίας που δεν έχει αναγνωρίσει ακόμα την Εκκλησία της Ουκρανίας υπό τον Επιφάνιο».

«Το γεωπολιτικό πλαίσιο διαδραμάτισε τον ρόλο του κατά έναν συγκεκριμένο τρόπο» σημειώνει με νόημα.

Τι διαδραματίστηκε στην Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Κύπρου
Όπως μετέδωσε χτες, τέσσερις ιερείς (οι Μητροπολίτες Λεμεσού, Αθανάσιος, Κύκκου και Τυλληρίας, Νικηφόρος, Ταμασού και Ορεινής, Ησαΐας, αλλά και ο Επίσκοπος Αμαθούντος, Νικόλαος) θα παρέμεναν πιστοί στη θέση τους κατά της αυτοκεφαλίας, ενώ θα αναγνωριζόταν το δικαίωμα Βαρθομολομαίου να δίνει αυτοκέφαλο, με αστερίσκους από τους διαφωνούντες.

Αν και τα παραπάνω δεν διατυπώθηκαν ρητά στο τελικό κείμενο της ανακοίνωσης, τέθηκαν στη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου. Εσωτερικές διαμάχες στην Εκκλησία της Κύπρου: Διχάζει η μνημόνευση του Επιφάνιου μητροπολίτης Κύκκου και Τυλληρίας, Νικηφόρος. Όπως είπε, η δική του συμβιβαστική πρόταση δεν «πέρασε» και η απόφαση που πάρθηκε δεν είναι δεσμευτική, αφού το ζήτημα αυτό «είναι ζήτημα πίστεως».

«Η απόφαση δεν μας δεσμεύει, έχουμε παραδείγματα στην Ορθοδοξία όπου ένας μόνο διαφώνησε και δικαιώθηκε εκ των υστέρων: ο Μάρκος ο Ευγενικός» είπε, μεταξύ άλλων, ο Μητροπολίτης.

Την ίδια στιγμή, στο υπόμνημα του στην Ιερά Σύνοδο, ο Μητροπολίτης Ταμασού επικαλέστηκε τις θεολογικές του απόψεις τις οποίες διατύπωσε κατά τις πρόσφατες συνεδρίες της Συνόδου σε σχέση με το ουκρανικό ζήτημα και οι οποίες τον οδηγούν στο να αρνηθεί οποιαδήποτε πρόταση «που θα νομιμοποιεί την σχισματική αυτή Εκκλησία»:

«Επαναλαμβάνω την πάγια θέση της Εκκλησίας της Κύπρου ότι ο μόνος κανονικός προκαθήμενος της εν Ουκρανία Ορθοδόξου Εκκλησίας είναι ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κιέβου Ονούφριος. Συνεπώς, ακολουθώντας την κανονική επιταγή “μη εν τη πόλει δύο επίσκοποι ώσι” (8ος της Α’ Οικουμενικής Συνόδου) αρνούμαι να αναγνωρίσω άλλον “προκαθήμενο”, τη στιγμή, μάλιστα, που αυτός δεν διαθέτει ούτε κανονική και έγκυρη χειροτονία. Η άρνησή μου να αναγνωρίσω τη νέα εκκλησιαστική δομή και τον “προκαθήμενό” της Επιφάνιο εδράζεται στη διδασκαλία, στην πίστη και στην εκκλησιαστική και κανονική παράδοση της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Δεν πρόκειται για διαφωνία σε απλά διοικητικά ή ήσσονος σημασίας ζητήματα, αλλά σε αυτόν τον πυρήνα της Ορθόδοξης εκκλησιολογίας και της διδασκαλίας της Εκκλησίας μας για τα ιερά Μυστήρια και την Αποστολική Διαδοχή, ζητήματα που αφορούν τη σωτηρία μας. Τα ζητήματα αυτά δεν μπορεί να τεθούν υπό συζήτηση ή διαπραγμάτευση σε οιανδήποτε τάχα και συνοδική διαδικασία ούτε τελούν υπό έγκριση μιας ευκαιριακής, οριακής, μάλιστα, πλειοψηφίας».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας