Ολόκληρο το Μνημόνιο Λαφαζάνη-Novak για Ρώσικο αγωγό που ενταφίασαν ΣΥΡΙΖΑ-κατεστημένο

3393
αγωγό

 

Λαφαζάνης: Δυστυχώς, από την Βουλγαρία και όχι από την Ελλάδα ο Νότιος Ευρωπαϊκός αγωγός με ρωσικό φυσικό αέριο.

Μέγα οικονομικό και εθνικό έγκλημα και πράξη απόλυτης αναξιοπιστίας και υποτέλειας η ακύρωση της συμφωνίας Λαφαζάνη – Novak και η ματαίωση της διέλευσης του αγωγού ρώσικου φυσικού αερίου από την Ελλάδα.

Την ευθύνη αυτού του εγκλήματος που πλήττει καίρια την οικονομία, την ασφάλεια και την θωράκιση της χώρας φέρει ο ΣΥΡΙΖΑ και όσοι συνένοχα συναίνεσαν και σιώπησαν.

 

Στις 18/6/2015, μετά από πολλές προσπάθειες και το προσωρινό ξεπέρασμα μύριων εμποδίων, συνυπέγραψα στην Αγία Πετρούπολη, ως υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης – Ενέργειας – Περιβάλλοντος -Αγροτικής Ανάπτυξης και Βιομηχανίας, ένα στρατηγικό και άκρως σημαντικό μνημόνιο συνεργασίας με τον ομόλογό μου υπουργό Ενέργειας της Ρώσικης Ομοσπονδίας, Αλεξάντερ Νόβακ, για την κατασκευή και την διέλευση από την Ελλάδα ενός εξαιρετικής σημασίας και ιδιαίτερα μεγάλου μεγέθους, αγωγού με ρώσικο φυσικό αέριο (50 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως), του “Νότιου Ευρωπαϊκού αγωγού” όπως τον ονομάσαμε (Greek Stream), ο οποίος, ως συνέχεια του αγωγού που, με αφετηρία την Ρωσία, θα διέσχιζε την Μαύρη Θάλασσα και την Ευρωπαϊκή Τουρκία, θα είχε προορισμό τις χώρες της Βαλκανικής, της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ιδίως την Ιταλία, και τις χώρες Κεντρικής Ευρώπης.

Στρατηγικής σημασίας για Ευρώπη και Ελλάδα ο αγωγός ρώσικου αερίου

Ο αγωγός αυτός, με τον οποίο η Ρωσία παρέκαμψε τον επισφαλή γι’ αυτήν ουκρανικό δρόμο, δεν είχε μόνο μία στρατηγική σημασία για τις ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης αλλά και μία τεράστια ενεργειακή, οικονομική, πολιτική και γεωστρατηγική σημασία για την Ελλάδα, ενώ άλλαζε όλα, σχεδόν, τα δεδομένα όχι μόνο σε ενεργειακό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο στην περιοχή μας και την Ευρώπη.

Ιδιαίτερα αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι η Ελλάδα υπήρξε η πρώτη χώρα που άνοιγε δρόμο για την κατασκευή του αγωγού αυτού, σε μία περίοδο που η Τουρκία του Ερντογάν, έχοντας τότε κακές σχέσεις με την Ρωσία, έθετε προσκόμματα στη διέλευσή του από τα εδάφη της, ενώ η κυβέρνηση της Βουλγαρίας είχε αποκλείσει τότε το πέρασμα του αγωγού από την επικράτεια της. Το γεγονός αυτό είναι προφανές ότι έδινε στη χώρα μας μία ιδιαίτερα πρωτοπόρα και επωφελή θέση.

Ο ενταφιασμός της διέλευσης του αγωγού από την Ελλάδα

Το τραγικό είναι ότι αυτή η πρωτοπόρα συμφωνία που υπέγραψα με την Ρώσικη Ομοσπονδία για τον αγωγό ρώσικου αερίου , στην Αγία Πετρούπολη, όπου βρισκόμουν μαζί με τον Αλ. Τσίπρα και ο οποίος γνώριζε και τότε συμφωνούσε με τα πάντα όπως εξελίσσοντο, μόλις απομακρύνθηκα  από την Κυβέρνηση και τελικά έφυγα από την κοινοβουλευτική ομάδα και τον ΣΥΡΙΖΑ, μπήκε στο περιθώριο και  στο ψυγείο και στη συνέχεια ενταφιάστηκε κάτω από τις πιέσεις κυρίως των ΗΠΑ.

Παρ’ όλο που ήταν αναμενόμενο, έπεσε ως βόμβα η χθεσινή δήλωση του Alexander Novak, υπουργού ενέργειας της Ρώσικης Ομοσπονδίας, ότι τελικά έκλεισε η συμφωνία για να περάσει αυτός ο αγωγός ρώσικου αερίου, όχι από την Ελλάδα αλλά από την Βουλγαρία με κατεύθυνση την Ευρώπη, αφού φυσικά διασχίσει πρώτα την Μαύρη θάλασσα και την Ευρωπαϊκή Τουρκία.

Τεράστιες οι οικονομικές και πολιτικές απώλειες της Ελλάδας

Η Ελλάδα απώλεσε από την μη διέλευση του αγωγού ρώσικου αερίου γιγάντιας χωρητικότητας, έως 49 δισ. κυβικών μέτρων ετησίως, σημαντικότατα οικονομικά και στρατηγικά οφέλη που προέβλεπε ρητά η συμφωνία Λαφαζάνη-Novak, η οποία υπεγράφη τον Μάϊο του 2015 στην Αγία Πετρούπολη (Λένιγκραντ) και έγινε τότε πρώτη παγκόσμια είδηση με μόνη σχεδόν που την αποσιώπησε, να είναι “περιέργως” η Ελλάδα και μέσα στην Ελλάδα ιδιαίτερα η κρατική ΕΡΤ! Αυτό θα πει υποτέλεια!

Συγκεκριμένα, με βάση την συμφωνία με την Gazprom, η χώρα μας θα προμηθεύετο φτηνό φυσικό αέριο  και με βάση τη Συμφωνία Λαφαζάνη – Novak, θα συμμετείχε 50-50% στην ιδιοκτησία και διαχείριση του αγωγού που θα χρηματοδοτούσε εξ’ ολοκλήρου η ρώσικη πλευρά, ενώ το ελληνικό δημόσιο θα κέρδιζε εκατοντάδες εκ. ευρώ ετησίως από τα τέλη διέλευσης του αγωγού. Να σημειώσουμε ότι από τον άλλο αγωγό TAP, αμερικάνικης έμπνευσης, που έρχεται από το Αζερμπαϊτζάν και περνάει από την χώρα μας, η Ελλάδα δεν κερδίζει απολύτως τίποτα και δεν έχει την παραμικρή συμμετοχή δημόσια ή ιδιωτική, στην ιδιοκτησία και τη διαχείρισή του!

Ταυτόχρονα με την κατασκευή αυτού του αγωγού ρώσικου φυσικού αερίου, η Ελλάδα θα γινόταν πραγματικός πλουραλιστικός ενεργειακός κόμβος, θα αναβάθμιζε τον γεωστρατηγικό της ρόλο και θα κατοχύρωνε  προωθημένες σχέσεις με την Ρωσία, που θα ενίσχυαν την ασφάλειά της, την ανάπτυξή της και την δυνατότητά της να ασκήσει πολυδιάστατη πολιτική εξωτερικών και διεθνών οικονομικών σχέσεων, η οποία είναι τόσο σημαντική και επίκαιρη στις σημερινές κρίσιμες στιγμές που περνάει η πατρίδα μας..

Μέγα οικονομικό και εθνικό έγκλημα η ακύρωση του αγωγού

Η ακύρωση του μνημονίου Λαφαζάνη – Novac και η ματαίωση της διέλευσης του αγωγού ρώσικου φυσικού αερίου από την Ελλάδα δεν αποτελεί μόνο σκάνδαλο πρώτου μεγέθους, αφού σε μία περίοδο που η Ελλάδα αγωνιά για ξένες επενδύσεις πετάει στα αζήτητα μία νέα γνήσια παραγωγική επένδυση ύψους πάνω από 2 δισ. δολ.(!) και 20000 νέων θέσεων εργασίας αλλά και ένα μείζον εθνικό έγκλημα, από τα μεγαλύτερα στην ελληνική ιστορία, αφού η ακύρωση του αγωγού συνιστά πισώπλατη μαχαιριά στην ασφάλεια και στην θωράκιση της χώρας, η οποία μπορεί να αποδειχθεί ότι θα έχει πολύ οδυνηρές συνέπειες για την ίδια την υπόσταση μας.

Γι’ αυτό το μείζον οικονομικό και εθνικό έγκλημα κατά της χώρας μας, της ματαίωσης του Νότιου ευρωπαϊκού αγωγού, έχει βαρύτατη την ευθύνη η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ενώ είναι απόλυτα συνένοχοι όσοι συναίνεσαν σε αυτή την ματαίωση είτε σιώπησαν απέναντι σε αυτό το έγκλημα. Και αυτή η συνενοχή, με εκείνο ή τον άλλο τρόπο, αφορά όλα ανεξαιρέτως τα κόμματα της προηγούμενης και της σημερινής Βουλής.

Η Ελλάδα πιο υποτελής και από την Βουλγαρία!

Το μοναδικό επιχείρημα όσων δικαιολογούσαν και συνεχίζουν να δικαιολογούν την ακύρωση της διέλευσης του αγωγού με ρώσικο φυσικό αέριο από την χώρα μας, είναι ότι η Ελλάδα είναι μικρή χώρα, ανήκει στο ΝΑΤΟ, έχει φιλοαμερικάνικο προσανατολισμό και δεν μπορεί επομένως να δυσαρεστήσει τους “προστάτες“ της.

Η Βουλγαρία, όμως, που δέχεται τον ρώσικο αγωγό, είναι μεγαλύτερη από την Ελλάδα; Δεν είναι χώρα-μέλος του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε; Δεν διατηρεί φιλικότατες σχέσεις με τις ΗΠΑ;

Απλώς, η Βουλγαρία δεν είναι τόσο υποτελής έναντι των υπερατλαντικών συμμάχων της, ούτε φαίνεται πως έχει απέναντι τους τέτοιο φόβο και δέος και τόσο δουλοπρεπείς συμπεριφορές, όσο οι ελληνικές κυβερ νήσεις.

Δυστυχώς, αυτή η βαθιά και οργανική εξάρτηση της χώρας μας συνιστά την ουσία του ελληνικού προβλήματος και της σύγχρονης ελληνικής τραγωδίας και ακόμα τραγικότερο, αυτό το σύγχρονο φοβικό σύνδρομο, έχει περάσει στην στάση και την συμπεριφορά σημαντικών τμημάτων της ελληνικής κοινωνίας, τα οποία κατά τα άλλα δεν έχουν κανένα συμφέρον από την υποτέλεια της χώρας.

 

Παν. Λαφαζάνης

 

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ-ΡΩΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΟΤΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΑΓΩΓΟ

Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ολόκληρο το μνημόνιο συνεργασίας για τον αγωγό που υπέγραψαν Λαφαζάνης – Novak και το οποίο έχει ως εξής: 

Υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη και από τον υπουργό Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Alexander Novak, το Μνημόνιο Συνεργασίας για την κατασκευή και λειτουργία του αγωγού με ρωσικό φυσικό αέριο που θα περάσει μέσα από το ελληνικό έδαφος και ονομάζεται Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός.

Επίσης υπογράφηκε μεταξύ του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτη Λαφαζάνη και του προέδρου της κρατικής ρώσικης «Τράπεζας Ανάπτυξης και Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων, (Vnesheconombank-VEB)» Βλαντιμίρ Ντιμίτριεφ Κοινή Δήλωση για την υποστήριξη του έργου.

Η συμφωνία Ρωσίας – Ελλάδας για τον αγωγό

Το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελληνικής Δημοκρατίας και το Υπουργείο Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, εφεξής αποκαλούμενα ως τα Μέρη, σε μια προσπάθεια να ενδυναμωθεί η ευρωπαϊκή ενεργειακή ασφάλεια μέσω της διαφοροποίησης οδεύσεων φυσικού αερίου στις Ευρωπαϊκές αγορές, με πρόθεση να ενισχυθεί η αμοιβαία επωφελή συνεργασία, προκειμένου να διασφαλιστεί η σταθερότητα εφοδιασμού της Ελληνικής Δημοκρατίας με φυσικό αέριο από τη Ρωσική Ομοσπονδία καθώς και τη δυνατότητα μεταφοράς του φυσικού αερίου προς τις τρίτες χώρες με την πρόθεση να υποστηρίξει ένα νέο σύστημα αγωγών φυσικού αερίου που θα ξεκινά από τη Ρωσική Ομοσπονδία και θα διέρχεται μέσω της Μαύρης Θάλασσας και του εδάφους της Τουρκικής Δημοκρατίας και μέσω του εδάφους της Ελληνικής Δημοκρατίας ως διαμετακομιστή (Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός) με σκοπό να εφοδιάζει με φυσικό αέριο τις ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελληνικής Δημοκρατίας, με σκοπό την ανάπτυξη ευνοϊκών συνθηκών για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία λαμβάνοντας υπόψη τις Διεθνείς Συνθήκες και Οργανισμούς στους οποίους η Ελληνική Δημοκρατία και η Ρωσική Ομοσπονδία είναι συμβαλλόμενα μέρη ή μέλη, και ειδικότερα, τη Συμφωνία της 30ής Ιουνίου 1993 για την προώθηση και την αμοιβαία προστασία των επενδύσεων, τη Συμφωνία της 26ης Ιουνίου 2000 για την αποφυγή διπλής φορολογίας και την αποτροπή φοροδιαφυγής αναφορικά με τους φόρους εισοδήματος και κεφαλαίου, καθώς και τη Συμφωνία της 29ης Απριλίου 2008 για την συνεργασία κατά την κατασκευή και εκμετάλλευση αγωγού φυσικού αερίου στο έδαφος της Ελληνικής Δημοκρατίας συμφώνησαν τα εξής:

Άρθρο 1

Οι Όροι που χρησιμοποιούνται στο παρόν μνημόνιο (συμπεριλαμβανομένου του προοιμίου) έχουν την ακόλουθη έννοια:
«Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός» σημαίνει το τμήμα εντός της επικράτειας της Ελληνικής Δημοκρατίας του νέου συστήματος αγωγών φυσικού αερίου που προσδιορίζεται στην παράγραφο 4 του προοιμίου του παρόντος Μνημονίου,
«Έργο» σημαίνει ο σχεδιασμός, η χρηματοδότηση, η κατασκευή και η λειτουργία και η συντήρηση του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού, ο οποίος θα αποτελείται από αγωγούς, σταθμούς συμπίεσης, καθώς και κάθε άλλη υποδομή που είναι αναγκαία για τη λειτουργία του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού
«Ιδρυτικά Μέρη» είναι ο Έλληνας Ιδρυτής που θα καθοριστεί από την Ελληνική πλευρά και ο Ρώσος Ιδρυτής που θα καθοριστεί από τη Ρωσική πλευρά, με σκοπό την από κοινού σύσταση της «Εταιρείας Ειδικού Σκοπού».
«Εταιρεία Ειδικού Σκοπού» σημαίνει η εταιρεία που θα ιδρυθεί από τα Ιδρυτικά Μέρη της Ελλάδας και της Ρωσίας, υπό τη δικαιοδοσία που θα συμφωνηθεί από τα Ιδρυτικά Μέρη, με σκοπό την ολοκλήρωση του Έργου.

Άρθρο 2

1. Τα Μέρη θα διευκολύνουν την υλοποίηση του Έργου από την Εταιρεία Ειδικού Σκοπού, συμπεριλαμβανομένης και της διευκόλυνσης όλων των διαδικασιών για να διασφαλιστεί ότι η φάση κατασκευής του Έργου θα ξεκινήσει το 2016 και η έναρξη της λειτουργίας του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού θα ξεκινήσει έως το τέλος του 2019.
2. Τα Μέρη θα συνεργάζονται μεταξύ τους για να παρέχουν σταθερές, διαφανείς και χωρίς διακρίσεις συνθήκες για την υλοποίηση και την εκτέλεση του Έργου.
3. Τα Μέρη δεν ευθύνονται για οποιαδήποτε ενέργεια της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού και των Ιδρυτικών Μερών της όσον αφορά στην υλοποίηση και την εκτέλεση του Έργου.

Άρθρο 3

1. Η Ρώσικη πλευρά θα διευκολύνει την Εταιρεία Ειδικού Σκοπού για την απόκτηση της αναγκαίας χρηματοδότησης για την υλοποίηση και την εκτέλεση του Έργου σύμφωνα με τα αποτελέσματα της Μελέτης Σκοπιμότητας που θα εκπονηθεί σε συνέχεια της υπογραφής του παρόντος Μνημονίου, και η οποία χρηματοδότηση θα δοθεί με την εγγύηση του οικονομικού οφέλους της διέλευσης φυσικού αερίου από τον Νότιο Ευρωπαϊκό Αγωγό.
2. Τα Μέρη θα διευκολύνουν την Εταιρεία Ειδικού Σκοπού ώστε τρίτα μέρη που θα υποδειχθούν από τον Ρώσο Ιδρυτή να δεσμεύσουν έως 100 % της χωρητικότητας του αγωγού για ποσότητες φυσικού αερίου που θα διέρχονται μέσω της ελληνικής επικράτειας, μεταξύ των σημείων εισόδου και εξόδου του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού.
3. Η Ελληνική πλευρά θα προσφέρει κάθε έννομη στήριξη, για την έγκαιρη ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων διαδικασιών ώστε η Εταιρεία Ειδικού Σκοπού να λάβει κάθε σχετική άδεια ή μελέτη που απαιτείται από την ισχύουσα νομοθεσία, συμπεριλαμβανομένων αδειών σχετικά με την όδευση του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού, την κατασκευή, την περιβαλλοντική και λειτουργική αδειοδότηση καθώς και την σύνδεση με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου και την διασύνδεση με συστήματα φυσικού αερίου τρίτων κρατών.

Άρθρο 4

1. Ο Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός θα έχει ετήσια χωρητικότητα έως 47 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στο σημείο εισόδου της Ελληνικής Δημοκρατίας. Η όδευση και επακριβείς τεχνικές παράμετροι του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού, συμπεριλαμβανομένων της πίεσης, της διαμέτρου του αγωγού κ.α. θα καθορισθούν στη βάση της Μελέτης Σκοπιμότητας.
2. Η Ελληνική πλευρά θα χορηγήσει στο Έργο το καθεστώς έργου εθνικής προτεραιότητας ή κάποιου ισοδύναμου καθεστώτος.

Άρθρο 5

1. Η Εταιρεία Ειδικού Σκοπού θα είναι ο ιδιοκτήτης του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού.
2. Η Εταιρεία Ειδικού Σκοπού και τα Ιδρυτικά Μέρη της θα φέρουν αποκλειστική ευθύνη για το κόστος της υλοποίησης και εκτέλεσης του Έργου, συμπεριλαμβανομένου του κόστους σύστασης της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού και της προαναφερθείσας Μελέτης Σκοπιμότητας που θα καθορίσει τις τεχνικές και οικονομικές παραμέτρους του Έργου, αναλογικά με την συμμετοχή των Ιδρυτικών Μερών στο ιδρυτικό κεφάλαιο της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού.
3. Τα Ιδρυτικά Μέρη της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού (μέτοχοι) θα έχουν τα ακόλουθα μερίδια την ημέρα της σύστασής της: Ο Έλληνας Ιδρυτής 50% και ο Ρώσος Ιδρυτής 50%.
4. Νέοι μέτοχοι μπορούν να προσκληθούν στην Εταιρεία Ειδικού Σκοπού κατόπιν κοινής απόφασης των Ιδρυτικών Μερών, βάσει των αρχών της διακυβέρνησης της Εταιρείας Ειδικού Σκοπού.

Άρθρο 6

Τα Μέρη συμφωνούν ότι, εφόσον απαιτείται, θα εκκινήσουν τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να τροποποιήσουν κατάλληλα την Συμφωνία μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Κυβέρνησης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, που υπεγράφη στις 29 Απριλίου 2008 για την συνεργασία κατά την κατασκευή και εκμετάλλευση αγωγού φυσικού αερίου στο έδαφος της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Άρθρο 7

1. Διαφορές σχετικά με την ερμηνεία ή την εφαρμογή του παρόντος Μνημονίου θα επιλύονται μέσω της διπλωματικής οδού.
2. Το παρόν Μνημόνιο θα εφαρμοστεί κατόπιν της υπογραφής του από τα Μέρη.
3. Το παρόν Μνημόνιο μπορεί να τροποποιηθεί με την έγγραφη συγκατάθεση των Μερών.
4. Το παρόν Μνημόνιο δεν αποτελεί διεθνή σύμβαση ή οποιοδήποτε άλλο έγγραφο νομικά δεσμευτικό και, ως εκ τούτου, δεν δημιουργεί δικαιώματα ή υποχρεώσεις που διέπονται από το διεθνές δίκαιο.

Υπεγράφη στην Αγία Πετρούπολη στις 19 Ιουνίου 2015, σε 2 αντίγραφα στην ελληνική, ρωσική και αγγλική γλώσσα. Σε περίπτωση διαφοράς στην ερμηνεία των όρων του Μνημονίου, θα υπερισχύει το αγγλικό κείμενο.

Για το Υπουργείο Ενέργειας της Ρωσικής Ομοσπονδίας

Alexander Novak
Υπουργός Ενέργειας Για το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελληνικής Δημοκρατίας

Παναγιώτης Λαφαζάνης
Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

 

ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΛΑΦΑΖΑΝΗ-ΝΤΙΜΙΤΡΙΕΦ

Για την Ανάπτυξη ενός Ελληνικού Έργου Υποδομής

Κοινή Δήλωση  για την Ανάπτυξη ενός Ελληνικού Έργου Υποδομής μεταξύ του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Ενέργειας και Περιβάλλοντος της Ελληνικής Δημοκρατίας
και της «Τράπεζας Ανάπτυξης και Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων (Vnesheconombank-VEB)» της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Λαμβάνοντας υπόψη τον στρατηγικό χαρακτήρα των σχέσεων μεταξύ της Ρωσικής Ομοσπονδίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας,

Με την πρόθεση να ενισχυθεί η αμοιβαίως επωφελής συνεργασία σε θέματα επενδύσεων στην επικράτεια της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Κατόπιν ενδελεχών συζητήσεων, ο κ. Παναγιώτης Λαφαζάνης, Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελληνικής Δημοκρατίας και ο κ. Βλαντιμίρ Ντιμίτριεφ, Πρόεδρος της κρατικής ρώσικης «Τράπεζας Ανάπτυξης και Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων, (Vnesheconombank-VEB)» κατόπιν συνάντησής τους στο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ της Αγίας Πετρούπολης 2015, ανακοινώνουν τα ακόλουθα:

1. Εξαγγέλλουν τη δέσμευση των δύο πλευρών να υποστηρίξουν και να διευκολύνουν με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτουν την υλοποίηση του έργου υποδομής φυσικού αερίου με την ονομασία «Νότιος Ευρωπαϊκός Αγωγός» («ΝΕΑ»), στην ελληνική επικράτεια.

2. Χαιρετίζουν τη σύσταση της νέας Μεικτής Εταιρείας(Κοινή Εταιρεία Ειδικού Σκοπού) για την άμεση υλοποίηση του «ΝΕΑ», με την συμμετοχή ως στρατηγικών επενδυτών (ή ιδρυτών), της VEBCapital και της “Δημόσιας Επιχείρησης Ενεργειακών Επενδύσεων ΑΕ – ΔΕΠΕΝΕ Α.Ε.”, μιας νέας εταιρείας του Ελληνικού Δημοσίου, με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, και με σκοπό την προώθηση και συμμετοχή σε επενδύσεις αγωγών φυσικού αερίου και άλλα έργα υποδομών, με σκοπό την οικονομική ανάπτυξη.

3. Επισημαίνεται ότι η νέα Κοινή Εταιρεία Ειδικού Σκοπού θα είναι ο ιδιοκτήτης του «ΝΕΑ» και θα έχει την ευθύνη για το σχεδιασμό, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του Έργου που θα αποτελείται από αγωγούς, σταθμούς συμπίεσης καθώς και άλλες υποδομές απαραίτητες για τη λειτουργικότητά του.

Η εντατική εργασία για την υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει άμεσα με την προετοιμασία της μελέτης βιωσιμότητας, τις τεχνικές μελέτες και τις λοιπές μελέτες σχεδιασμού του Νότιου Ευρωπαϊκού Αγωγού.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας