Οι εξαποδώ

1777
διαστροφές
Πάντοτε, σε κάθε χώρα, υπάρχει ένα ευάριθμο τμήμα του πληθυσμού που ζει σε προηγούμενους αιώνες.
Ότι βρέθηκαν μερικοί παλαιοημερολογίτες να ακολουθήσουν έναν παπά που αποφάσισε να ξορκίσει τον εξαποδώ και άρχισαν τα Κύριε ελέησον και τα Παναγιά βοήθα γύρω από το άγαλμα «Phylax» στο Παλαιό Φάληρο, δεν με παραξένεψε. Πάντοτε, σε κάθε χώρα, υπάρχει ένα ευάριθμο τμήμα του πληθυσμού που ζει σε προηγούμενους αιώνες και το οποίο μάλιστα, σε περιόδους κρίσης, αυξάνεται σχετικά.
Περισσότερο με παραξενεύει ότι ο άφαντος τόσους μήνες Σώρρας επανεμφανίζεται με μια κωλοτούμπα που αξίζει παγκόσμιο μετάλλιο στο παπατζηλίκι, καλώντας τους οπαδούς του να ξεχάσουν τα περιβόητα ομόλογα που τάχα θα μας ξεχρέωναν και να εξοφλήσουν τα χρέη τους με μετρητά, και αυτοί οι κακομοίρηδες εξακολουθούν να είναι οπαδοί του.
Μερικοί μάλιστα, όπως εκείνοι οι γραφικοί τις προάλλες στη Θεσσαλονίκη, οργανώνουν και πικετοφορίες μέσα στις γιορτές στους κεντρικούς δρόμους, θέλοντας προφανώς να προσηλυτίσουν και άλλους στον δρόμο που δείχνουν τα «Ελλάνια πρωτόκολλα» και άλλες σαχλαμάρες.
Αυτό πάντως που με προβληματίζει, και μάλιστα πολύ, είτε στην επιμονή των μελών της «Ελλήνων Συνέλευσις» του Σώρρα να «σώσουν» την Ελλάδα διά του παγανισμού, είτε στη… χριστιανική αγανάκτηση όσων φρικίασαν από το άγαλμα, είναι το ακροδεξιό υπόβαθρο των αντιδράσεών τους, που όσο κι αν προσπαθούν να το κρύψουν δεν βγαίνει από το φόντο των «κινητοποιήσεων».
Γιατί όλα αυτά, τα διόλου γραφικά, αλλά απολύτως επικίνδυνα, από τις παλαιοημερολογίτικες ψαλμωδίες μέχρι τον… λιθοβολισμό του γλυπτού από ανώνυμους «αγανακτισμένους», συμπεριλαμβανομένου του «ψηφιακού» πετροβολήματος στα social media από τους ακροδεξιούς «ανησυχούντες», ξεκίνησαν όταν ο Παναγιώταρος, το γνωστό και μη εξαιρετέο στέλεχος της εγκληματικής οργάνωσης, «διαμαρτυρήθηκε» με ερώτησή του στη Βουλή για τη «δαιμονική φιγούρα».
Η εξήγηση βέβαια του μένους είναι απλή: Μετά τις αποκαλύψεις στη δίκη για τον φόνο του Παύλου Φύσσα και τις επιθέσεις κατά μεταναστών, οι χρυσαυγίτες χρειάζονται επειγόντως μετατόπιση της συζήτησης και μια έστω συμβολική «επιτυχία».
Έτσι, παλιά τους τέχνη κόσκινο, πατάνε πάνω στον «φύλακα» του κιτς και μεταμφιέζονται πάλι σε αγανακτισμένους, ανησυχούντες πολίτες, όπως πριν από μερικά χρόνια στον Αγιο Παντελεήμονα, τότε που άρχισαν να βγαίνουν από τα λαγούμια τους.
*Ο Βαγγέλης Δεληπέτρος είναι Διευθυντής Σύνταξης στο Έθνος
**Πηγή: news247.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας