Ο Αυστραλιανός όμιλος Macquarie μετά ΔΕΔΔΗΕ θέλει να αρπάξει και Αττική-Οδό

866

Στα χέρια των πολυεθνικών κερδοσκοπικών fund μονοπωλιακές επιχειρήσεις  φιλέτα της ελληνικής οικονομίας- Ο Ελληνικός λαός δουλεύει για να θησαυρίζει η διεθνής κερδοσκοπία.

Πέραν της Macquarie ενδιαφέρον για την Αττική Οδό θα επιδείξει και το αμερικανικό fund KKR

Ο αυστραλιανός όμιλος Macquarie βρίσκεται στην τελική φάση αξιολόγησης ώστε να υποβάλει μη δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση, κατασκευή και επέκταση της Αττικής Οδού.
Οι μη δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να υποβληθούν στις 20 Απριλίου 2022 και με βάση εκτιμήσεις το τίμημα αναμένεται να φτάσει τα 3,5 δισ. ευρώ.
Ο αυστραλιανός όμιλος Macquarie να σημειωθεί ότι έχει ήδη αγοράσει το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, του διαχειριστή δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα, καταβάλλοντας 2,116 δισ. ευρώ.
Πέραν της Macquarie ενδιαφέρον θα επιδείξει και το αμερικανικό fund KKR, ενώ καμία ελληνική κατασκευαστική εταιρεία μπορεί να συμμετάσχει στο διαγωνισμό λόγω του μεγάλου ύψους της επένδυσης.
Με βάση ενδείξεις η Macquarie θα κατέβει αυτόνομη και ως προς το τέλος της κατασκευής θα το αναθέσει σε επόμενη φάση σε κάποια ελληνική εταιρεία.

Το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης στην Ελλάδα, η Αττική Οδός

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού… βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο.
Με βάση σοβαρές ενδείξεις η Αττική Οδός ως έργο υποδομής θα σπάσει σε τρία μέρη

Παραχώρηση
Επέκταση
Συντήρηση

Μεγάλες αλλαγές στο πλάνο της επέκτασης

Η επέκταση της Αττικής Οδού φαίνεται ότι θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα.
Το ερώτημα είναι εάν θα υλοποιηθεί όλος ο σχεδιασμός ή το έργο θα παραμείνει ελλιπές.
Εάν υλοποιηθεί όλος ο σχεδιασμός επέκτασης θα μπορούσαν να συμβούν τα εξής

1)Επέκταση της Αττικής Οδού προς το Λαύριο δίνοντας τεράστια ώθηση στο λιμάνι του Λαυρίου και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.

2)Ενεργοποίηση της κλειστής εξόδου 3 στην Αττική Οδό προς κατεύθυνση Κορίνθου.
Η Αττική Οδός περιλάμβανε και μια εναλλακτική διαδρομή, την έξοδο 3 που είναι κλειστή και η οποία θα συνέδεε την Πελοπόννησο με την Στερεά Ελλάδα, παρακάμπτοντας όλη την Αττική.
Ουσιαστικά θα ξεκινούσε μια νέα διαδρομή που θα έφθανε έως τον Θεολόγο ίσως και υψηλότερα με κατεύθυνση προς Λαμία και ουσιαστικά θα παρέκαμπτε την κλασσική διαδρομή της εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.
Το έργο αυτό δεν υλοποιήθηκε αλλά όπως καθίσταται αντιληπτό είναι τεράστιο σε κόστος και όγκο καθώς πρόκειται για μια παράλληλη εθνική οδό.

3)Αναβάθμιση του Θριάσιου Πεδίου
Ως γνωστό υπάρχουν χιλιάδες μεταφορικές εταιρίες και φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης.
Ο βασικός σχεδιασμός ήταν να αναβαθμιστεί η περιοχή του Θριάσιου Πεδίου και να καταστεί διαμετακομιστικό κέντρο προς όλη την Ελλάδα.

Τι είχε αναφέρει σε ανακοίνωση το Υπερταμείο

Στην έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για τη νέα παραχώρηση μιας από τις σημαντικότερες οδικές υποδομές της χώρας, της Αττικής Οδού, προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ).
Το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διεθνή πλειοδοτικό διαγωνισμό για την παραχώρηση των υπηρεσιών σχετικά με τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για 25 έτη.
Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ., που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.
Αποτελεί τον περιφερειακό της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τμήμα της σπονδυλικής στήλης του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής.
Πρόκειται για ένα προαστιακό οδικό δίκτυο και αυτοκινητόδρομο, με δύο ή τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), ανά κατεύθυνση.
Σε ορισμένα τμήματα στο μέσον του αυτοκινητόδρομου, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κινείται ο προαστιακός σιδηρόδρομος, που δεν αποτελεί μέρος της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.
Περαιτέρω, ο αυτοκινητόδρομος της Αττικής Οδού αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος έχει ελεγχόμενες προσβάσεις και αποτελείται από δύο κάθετα, διασταυρούμενα μεταξύ τους, τμήματα, την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων, μήκους περίπου 52 χλμ., και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού, μήκους περίπου 13 χλμ. Στην Αττική Οδό εντάσσεται και τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, μήκους περίπου 5 χλμ.
Η διαγωνιστική διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: τη φάση προεπιλογής (Ά φάση) και τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Β φάση).
Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές καλούνται να υποβάλουν φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος έως την 20η Απριλίου 2022.

Πηγή: bankingnews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας