Αεροδρόμιο Κέρκυρας: Νεκρός εργαζόμενος. Ατύχημα ή ''δολοφονία'';Ευθύνες στην Fraport;

3257
Κέρκυρας

Σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα «Η Κέρκυρα Σήμερα», ο 44χρονος άνδρας που έχασε τη ζωή του εργαζόταν στην πίστα του αεροδρομίου, ως υπεύθυνος να κατευθύνει τα αεροσκάφη από και προς τις θέσεις στάθμευσης στο χώρο του αεροδρομίου (marshaller).
Ο άτυχος άνδρας φέρεται να ήταν εργαζόμενος της  εταιρείας υπηρεσιών εδάφους Swissport στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, όπου σύμφωνα με δημοσίευμα της ΕΡΤ, ένιωσε δυσφορία και έχασε τις αισθήσεις του. Παρά το γεγονός πως το ΕΚΑΒ έδρασε άμεσα, δεν πρόλαβαν να επαναφέρουν το εργαζόμενο που μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Κέρκυρας όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Σύμφωνα με έγκυρες πηγές,  ο εργαζόμενος άνηκε πράγματι στο δυναμικό εταιρείας υπηρεσιών εδάφους, με την ευθύνη για τις συνθήκες εργασίας να βαραίνουν τη συνεργαζόμενη εταιρεία.
Σημειώνεται πως, κατά δημοσιεύματα τοπικού τύπου της Κέρκυρας, υπάρχουν δεκάδες καταγγελίες για λιποθυμίες καθαριστριών αεροσκαφών και άλλων εργαζόμενων στο αεροδρόμιο, ειδικά εν μέσω καύσωνα. Η απάντηση του υπεύθυνου επικοινωνίας της Fraport σε σχετικό ερώτημα του TPP για τις συνθήκες εργασίας, ήταν πως υπεύθυνες για τις συνθήκες αυτές είναι οι συνεργαζόμενες εταιρείες, με τον έλεγχό τους να επαφίεται στους κρατικούς μηχανισμούς.
Μάλιστα, σε ερώτηση του Thepressproject, σχετικά με την αντιμετώπιση αντίστοιχων καταγγελιών για τις συνθήκες εργασίας για τις συνεργαζόμενες εταιρείες, η εταιρεία απάντησε πως ειδικά τις ημέρες του καύσωνα, στην Κέρκυρα και άλλα νησιά «προσφέρουμε νερό σε όλους τους εργαζόμενους σε παρόμοια περιστατικά, είτε ανήκουν στην εταιρεία μας, είτε σε άλλη».

ΜΕΤΑ: Θύμα της εντατικοποίησης και των βάρβαρων συνθηκών εργασίας;

Ένας ακόμη εργαζόμενος χάθηκε σε ώρα εργασίας κάτω από συνθήκες καύσωνα. Πρόκειται για τον εργαζόμενο στη «Swissport»στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας, Νικόλαο Χαλικιά. Ο άτυχος εργαζόμενος έχασε τη ζωή του μέσα στη πίστα του αεροδρομίου με θερμοκρασία 43ο ΚελσίουΗ έκφραση των συλλυπητηρίων δεν πρέπει για άλλη μια φορά να έχει τυπικό χαρακτήρα και η υπόθεση της απώλειας ενός ανθρώπου να ακολουθήσει τη γνωστό δρόμο της λήθης.

Το συγκεκριμένο περιστατικό απαιτεί επισταμένη διερεύνηση από όλες τις αρμόδιες Αρχές. Είναι η τραγική κατάληξη της περίφημης τουριστικής ανάπτυξης, μιας ανάπτυξης που στον βωμό της κερδοφορίας του κεφαλαίου θυσιάζονται ανθρώπινες ζωές και απαιτεί την εγρήγορση και την άμεση αντίδραση του συνδικαλιστικού κινήματος.

Τα ερωτήματα είναι αμείλικτα:. Τηρείται η εργατική νομοθεσία για εργασία σε συνθήκες καύσωνα στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας; Θα γίνει ή έγινε ποτέ έλεγχος από το ΣΕΠΕ εκεί όπως αναφέρεται στην πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΕΣ; Τηρούνται οι συμβάσεις εργασίας και ως προς το ωράριο και ως προς τις αμοιβές των εργαζόμενων; Παρέχονται τα κατάλληλα μέσα προστασίας στους εργαζόμενους; Υπάρχει ιατρείο στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας; Κι αν υπάρχει με την ευθύνη ποίου λειτουργεί; Υπάρχει σταθμός πρώτων βοηθειών στο Αεροδρόμιο Κέρκυρας; Η περίφημη συμφωνία μεταξύ της «Fraport Greece» και του ΕΚΑΒ τι περιλαμβάνει; Υπάρχει γιατρός εργασίας;

Το γεγονός αυτό έρχεται να επιβεβαιώσει την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στα ελληνικά αεροδρόμια και δεν είναι υπερβολή ο χαρακτηρισμός τους ως ειδική οικονομική ζώνη.

Η ίδια η λειτουργία της απελευθέρωσης της επίγειας εξυπηρέτησης [handling], δηλαδή του ανταγωνισμού μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων και του «Ελ. Βενιζέλου», η νέα πολιτική αερομεταφορών που έχει διαμορφώσει η ΕΕ προκειμένου να αντιμετωπίσει τον εντεινόμενο ανταγωνισμό των εκτός ΕΕ αεροπορικών εταρειών, που έχει σαν κυρίαρχο συστατικό την μεταφορά του κόστους του ανταγωνισμού στις πλάτες των εργαζόμενων, είναι αυτή που δημιουργεί τα θύματα και είναι αυτή που πρέπει να χτυπηθεί στη ρίζα της.

Το περιβόητο «εργαλείο» της μείωσης του λειτουργικού κόστους -που για τις εταιρείες είναι το εργατικό κόστος– και η εξαγγελλόμενη «ανάπτυξη από τα κάτω» από τα πιο επίσημα κυβερνητικά χείλη είναι τα νέα ιδεολογήματα που χρησιμοποιούνται για να γίνει αποδεκτή από τους εργαζόμενους η εντατικοποίηση της εργασίας, που μαζί με την ανυπαρξία ΣΣΕ και εργατικής νομοθεσίας, την τρομοκρατία και την απειλή της ανεργίας, δημιουργεί μεν ένα τριτοκοσμικό περιβάλλον για τους εργαζόμενους, αλλά πολύ κερδοφόρο για τις επιχειρήσεις.

Αυτός, άλλωστε, είναι και ο κύριος στόχος της εφαρμογής των μνημονίων: το πέρασμα και η εφαρμογή των νεοφιλελευθερων πολιτικών σε όλα τα πεδία και ειδικά στην απορρύθμιση των όρων της εργασίας προς όφελος πάντα του μεγάλου κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου.

Το ΜΕΤΑ καλεί τους εργαζόμενους στα αεροδρόμια όλης της χώρας, να σταθούν απέναντι στις πολιτικές που τους κοστίζουν ακόμη και ζωές και να μην αποδεχτούν το ρόλο του θύματος στο βωμό του κέρδους, του ανταγωνισμού και των αγορών. Τους καλεί να σηκώσουν το ανάστημα τους και να υπερασπιστούν την δουλειά τους, την εργασία τους, τη σωματική ακεραιότητα τους!

Τους καλεί να οργανωθούν στα σωματεία τους και στα εργατικά κέντρα και μαζί με το σύνολο της εργατικής τάξης, τους υπόλοιπους εργαζόμενους ιδιωτικού δημόσιου τομέα, τη νεολαία, τους συνταξιούχους, τους άνεργους και όλο το λαό να παλέψουν για ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, να παλέψουν για τα δικαιώματα τους, να παλέψουν για την ίδια τους τη ζωή!

Το ΜΕΤΑ εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήρια στην οικογένεια, στους οικείους και στους συναδέλφους του Νίκου Χαλικιά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας