Ηλεκτρονικό εισιτήριο: 7+1 «πληγές» ταλαιπωρίας και κινδύνων ασφάλειας επιβατών και εργαζόμενων

1571
χάος

Ανακοίνωση του Σωματείου ΣΤΑΣΥ

Το σωματείο εργαζομένων ΣΤΑΣΥ (Σταθερών Συγκοινωνιών), με αφορμή ότι από σήμερα 16/11 σταματάει η έκδοση και η επικύρωση του παλαιού χάρτινου εισιτηρίου, έδωσε στη δημοσιότητα την εξής ανακοίνωση, με την οποια επισημαίνει τα προβλήματα που προκαλεί στους επιβάτες και στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ ο βιαστικός, απροετοίμαστος και αυταρχικός τροπος, με τον οποίο ηκυβέρνηση προώθησε την εφαρμογή του ηλεκτρονικου εισητηρίου.

“Η διαδικασία μετάβασης από το παλαιό χάρτινο εισιτήριο στο ηλεκτρονικό συνεχίζεται, με μεγάλα προβλήματα και πολύωρη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, καθώς παρά τις επισημάνσεις και τις πιέσεις μας, η επίλυσή τους αφήνεται στην… τύχη.

Έτσι, όπως είχαμε προειδοποιήσει και σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου, οι ατελείωτες «ουρές» στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ εμφανίστηκαν ξανά καθώς ο ΟΑΣΑ ανακοίνωσε ότι από τις 16/11 σταματάει η έκδοση και η επικύρωση του παλαιού χάρτινου εισιτηρίου.

Αυτή είναι μια ακόμα βιαστική απόφαση, χωρίς προγραμματισμό, καθώς οι επιβάτες έχουν να αντιμετωπίσουν σοβαρά εκκρεμή προβλήματα, χωρίς καμία ευθύνη των εργαζόμενων, όπως είναι τα εξής:

  1. Σε περίπτωση απώλειας, κλοπής ή φθοράς προσωποποιημένης κάρτας χάνονται τα χρήματα, που υπήρχαν στην κάρτα, καθώς η καινούργια θα είναι «μηδενική».
  2. Σε περίπτωση υποβολής με φάκελο των δικαιολογητικών για έκδοση προσωποποιημένης κάρτας δεν υπάρχει δυνατότητα ελέγχου της «διαδρομής» του φακέλου, αφού δεν δίνεται αποδεικτικό κατάθεσης ενώ σε περίπτωση οποιουδήποτε λάθους στη κάρτα δεν υπάρχει καμία δυνατότητα διόρθωσης.
  3. Εξακολουθεί να μην υπάρχει δυνατότητα αντικατάστασης κάθε τύπου ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ακόμα και εάν διαπιστωθεί ότι δεν είναι λειτουργικό, οποιαδήποτε στιγμή μετά την αγορά του.
  4. Υπάρχουν σοβαρές δυσλειτουργίες στο λογισμικό μεταξύ του εκδοτηρίου, της πύλης και του μηχανήματος του ελεγκτή, με αποτέλεσμα να εμφανίζονται περιστατικά, στα οποία το ίδιο εισιτήριο να μην «διαβάζεται» στην πύλη εισόδου ή να κρίνεται άκυρο από το μηχάνημα του ελεγκτή.
  5. Συνεχίζεται η σοβαρή δυσλειτουργία της αδυναμίας ελέγχου από τον επιβάτη για το υπόλοιπο του χρόνου ισχύος του απλού εισιτηρίου (90’).
  6. Δεν έχουν ακόμα τοποθετηθεί στα εκδοτήρια συσκευές POS ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών.
  7. Δεν υπάρχουν τα αναγκαία σημεία πώλησης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως γινόταν μέχρι πρόσφατα με το χάρτινο εισιτήριο, ώστε ο κάθε επιβάτης να έχει τη δυνατότητα προμήθειας ηλεκτρονικού εισιτηρίου στη γειτονιά του. Με το παλαιό τύπου εισιτηρίων λειτουργούσαν στο Λεκανοπέδιο περίπου 1.000 σημεία πώλησης. Κατά τον ΟΑΣΑ λειτουργούν 200, που για εμάς είναι ένας αμφισβητούμενος αριθμός.

Τέλος, θεωρούμε αναγκαίο να υπογραμμίσουμε ότι μέχρι σήμερα δεν έχει αποκατασταθεί η σύνδεση των συστημάτων ασφαλείας με τις πύλες, ώστε σε έκτακτα περιστατικά (φωτιά, ατύχημα κ.α) να εκκενώνεται γρήγορα η αποβάθρα και να μην εγκλωβίζονται επιβάτες μέσα στους σταθμούς. Παράλληλα, δεν υπάρχει ούτε το αναγκαίο προσωπικό για τη διαχείριση εκτάκτων περιστατικών ή ελέγχου των πυλών σε όλους τους σταθμούς.

Γι’ αυτό, υπογραμμίζουμε ότι αναλαμβάνουν σοβαρότατες ευθύνες όποιοι δώσουν εντολή να κλείσουν οι πύλες.

Και απαιτούμε να σταματήσουν οι βεβιασμένες ενέργειες και να μην προχωρήσει η πλήρης εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με κλείσιμο μερικών ή όλων των πυλών, εάν δεν αποκατασταθούν πλήρως όλα τα προβλήματα.

Ο επιβάτης μας δεν είναι υποχρεωμένος να υφίσταται ταλαιπωρία, πολύ περισσότερο με κίνδυνο για την ασφάλεια του αλλά ούτε και οι εργαζόμενοι να κάνουν τη βάρδιά τους σε εξοντωτικές συνθήκες πίεσης, επειδή κάποιοι για δικούς τους λόγους παίρνουν βιαστικές αποφάσεις, χωρίς προγραμματισμό.

Ως εδώ! Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει στα… ζάρια το αύριο των δημόσιων συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου.”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας