Η Μ. Βρετανία μετά την έξοδό της από την ΕΕ, φαίνεται πως θέλει να διεκδικήσει τον ρόλο της στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Έτσι, για να αποκτήσει ξανά επιρροή στο πεδίο της Α. Μεσογείου, έχει συνάπτει συμφωνίες με την Άγκυρα.
Σε ομιλία του, επιβεβαίωσε ότι η βρετανική εταιρεία BAE Systems, ο κύριος εταίρος της κατασκευής του τουρκικού αεροσκάφους, ήταν πολύ ικανοποιημένη με την πρόοδο που σημειώθηκε στο έργο.
Μετά την πρόσφατη συμφωνία συνεργασίας Τουρκίας-Βρετανίας και ότι το σχεδιαζόμενο έργο συνεχίζεται παρά τα προβλήματα που σχετίζονται με το σχεδιασμό του κινητήρα της πέμπτης γενιάς πολεμικών αεροσκαφών.
«Ελπίζαμε ότι η Rolls-Royce θα σχεδίαζε έναν νέο κινητήρα για να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του ως μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς», λέει, ωστόσο η βρετανική κυβέρνηση επιδιώκει να λάβει μια τελική απόφαση για το ποιος θα σχεδιάσει τον κινητήρα.
Ο Χιλκότ ανέφερε ότι η δεύτερη φάση θα είναι η παραγωγή του πρωτοτύπου μετά την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών.
«Νομίζω ότι αυτό το στάδιο πιθανότατα θα ξεκινήσει στα τέλη του 2021 ή στις αρχές του 2022», είπε. Εξήρε τη σχέση μεταξύ των δύο χωρών και είπε ότι η Τουρκία εξακολουθεί να έχει μεγάλες δυνατότητες, αναφέρει το echedoros-a.gr.
Ο σχεδιασμός του TF-X στοχεύει στην κάλυψη των απαιτήσεων των μαχητικών αεροσκαφών για την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας μετά το 2030 στο εσωτερικό και η πρώτη πτήση έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί το 2023, με στόχο την ολοκλήρωση των αρχικών σχεδιαστικών δραστηριοτήτων από τοπικές εταιρείες στο υψηλότερο επίπεδο.
Στις αρχές Οκτωβρίου, η Turkish Aerospace υπέγραψε επίσης συμφωνία με την εταιρεία Stirling Dynamics που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο για τον αυτόχθονα εκπαιδευτή αεριωθούμενων και ελαφρών αεροσκαφών της Τουρκίας, που ονομάζεται Hurjet.