Επιστρέφει το 31ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

1223
κινηματογραφικό

Το μακροβιότερο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Αθήνας διοργανώνεται εφέτος από τις 22 Νοεμβρίου έως τις 5 Δεκεμβρίου, δίνοντας τον πρώτο ρόλο στις γυναίκες, μέσα από πρόσφατες και παλιότερες ταινίες. Χώρος διεξαγωγής του 31ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, είναι ο κινηματογράφος Τριανόν, με εξαίρεση την τελετή έναρξης που θα πραγματοποιηθεί στις 21/11, στον κινηματογράφο Ιντεάλ όπου θα διεξαχθούν και οι παράλληλες εκδηλώσεις του φεστιβάλ.

Το βραβείο του Πανοράματος θα διεκδικήσουν έντεκα διαγωνιζόμενες ταινίες, όλες πρόσφατες ευρωπαϊκές παραγωγές, ενώ στα αφιερώματα του φεστιβάλ εκτός από το πρόγραμμα «7 γυναίκες – 7 ταινίες», ξεχωρίζει ο φόρος τιμής στις Τώνια Μαρκετάκη και Φρίντα Λιάππα, δύο Ελληνίδες δημιουργούς που ξεχώρισαν στον ανδροκρατούμενο εγχώριο κινηματογραφικό χώρο και άφησαν ανεξίτηλο το αποτύπωμά τους. Όπως επίσης η ρετροσπεκτίβα στο έργο του Νίκου Παπατάκη με την ευκαιρία των 100 χρόνων από τη γέννησή του, αλλά και οι τρείς ειδικές προβολές στη μνήμη του σκηνοθέτη και συγγραφέα Κώστα Βρεττάκου, που χάθηκε πρόσφατα, στον Ιάπωνα Ακίρα Κουροσάβα (σε συνεργασία με την ΠΕΚΚ) και στον Δανό Κάρλ Θίοντορ Ντράγιερ.

Στο 31ο Πανόραμα θα παραβρεθούν η ελληνο-ιταλικής καταγωγής ηθοποιός Βαλέρια Γκολίνο αυτή τη φορά υπογράφοντας την σκηνοθεσία στην ταινία «Euforia», η Ρωσίδα Ελιζαμπέτα Στισόβα με το σκηνοθετικό της ντεμπούτο «Suleiman Mountain» και η Κύπρια Τώνια Μισιαλή με την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία «Παύση».

Με το Ειδικό Βραβείο του Πανοράματος θα τιμηθούν για τη συνεισφορά τους στην κινηματογραφική τέχνη, ο συνθέτης Μιχάλης Χριστοδουλίδης, ο σκηνοθέτης Τώνης Λυκουρέσης και η ηθοποιός Βέρα Κρούσκα.

Στο Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα του συμμετέχουν οι εξής ταινίες:
  • «Αγάπη/Agape» (2017, Κροατία, 87′) του Μπράνκο Σμι, από τους χαρακτηριστικούς εκπροσώπους της κροάτικης κινηματογραφίας, ο οποίος επιστρέφει με μια αιχμηρή κριτική της παρηκμασμένης κοινωνίας, των εκκλησιαστικών πρακτικών και της παραμελημένης νεολαίας.
  • «Μόνη στο γάμο μου/Alone at my wedding» (2018, Βέλγιο, 121′) της Ρουμάνας Μάρτα Μπέργκμαν στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο, με μία ταινία για το ταξίδι μιας νεαρής κοπέλας που προσπαθεί να ξεφύγει από τις παραδόσεις που την πνίγουν.
  • «Η ευγενική αδιαφορία του κόσμου/The gentle indifference of the world» (2018, Καζακστάν, Γαλλία, 100′), μια επική ιστορία αγνής αγάπης σε έναν κόσμο εμμονικό με τον πλούτο και την εξουσία από τον ανεξάρτητο σκηνοθέτη Adilkhan Yerzhanov. Η ταινία επιλέχθηκε στην κατηγορία “Ένα Κάποιο Βλέμμα” στο Φεστιβάλ των Κανών.
  • «Jumpman/Podbrosy» (2018, Ρωσία, Ιρλανδία, Λιθουανία, Γαλλία, 90′) του Ρώσου Iβάν Τβερντόφσκι με θέμα ένα αγόρι που πάσχει εκ γενετής από αναλγησία. Η ταινία απέσπασε την «Ειδική Μνεία της Επιτροπής» στο φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι.
  • «Suleiman Mountain/ Sulayman too» (2017, Ρωσία, Κιργιστάν, 101′). Η Ρωσίδα σκηνοθέτις Ειζαμπέτα Στισόβα κάνει το εντυπωσιακό της ντεμπούτο με μια ασυνήθιστη ιστορία με φόντο τα βουνά της Κιργιζίας για έναν άντρα που ζει στο περιθώριο, τις δύο του γυναίκες και τον εξαφανισμένο γιο του.
  • «Η δίκη/Process» (2018, Ολλανδία, 125′). Το ντοκιμαντέρ του πολυβραβευμένου δημιουργού Σεργκέι Λοζνίτσα ανασύρει ιστορικά επίκαιρα για να παρουσιάσει μια από τις πρώτες δίκες που ενορχήστρωσε ο Στάλιν, στην οποία εισαγγελείς, μάρτυρες, κατηγορούμενοι και δικαστές ψεύδονται στο κοινό και τον ίδιο τους τον εαυτό.
  • «Μύγες του χειμώνα/Vsechno Bude» (2018, Τσεχία, Σλοβενία, Πολωνία, Σλοβακία, Γαλλία, 85′), ένα κωμικό road-trip που εξυμνεί την αθωότητα και τον αυθορμητισμό της νιότης από τον Σλοβένο Όλμο Ομερζου, βραβευμένο με το Βραβείο Καλύτερου Σκηνοθέτη στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι.
  • «Η τέχνη καταστρέφει/Back Held Hands» (2017, Ελλάδα, 104′). Μέσα από τις σχέσεις μιας οικογένειας ηθοποιών κι έναν «Μάκβεθ για τρεις», ο Νίκος Κορνήλιος καταθέτει μία ταινία για την πνευματική κορυφή και την ασυλία της μεγαλοφυΐας. Με τους Κώστα Αρζόγλου, Ωρόρα Μαριόν και Katia Leclerc O’ Wallis στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
  • «Παύση/Pause» (2018, Ελλάδα, Κύπρος, 96′). Στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο στη μεγάλου μήκους, η Τώνια Μισιαλή προσεγγίζει το διαχρονικό θέμα της φθοράς των σχέσεων μέσα στο γάμο. Η ταινία έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Κάρλοβι Βάρι.
  • «Μια ιστορία χωρίς όνομα/Una storia senza nome» (2018, Ιταλία, 110′). Δύο χρόνια μετά τις «Εξομολογήσεις», ο καυστικός Ρομπέρτο Αντό επιστρέφει με μία ευφυή ντραμεντί για τη δύναμη του σινεμά.
  • «Les estivants/The summer house» (2018, ΙταλίαΓαλλία, 127′) της γνώριμης στην Ελλάδα Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι . Πρόκειται για μία ημι-αυτοβιογραφική ταινία, με την ίδια τη Τεντέσκι να υποδύεται μία πρόσφατα διαζευγμένη σκηνοθέτρια.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Παρακαλώ προσθέστε το σχόλιό σας
Παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας